Gå til innhold

Katt som slikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min skal hele tiden slikke meg på hendene eller annen bar hud og jeg synes det er så ekkelt! Jeg fikser det ikke i det hele tatt og trekker ermene på genseren ned over hendene når jeg f eks sitter på pc-en. Hvorfor slikker de? Flere som misliker det? Er veldig glad i katten min, altså!

Anonym poster: 6ec71b8172b520adaf78c6d234690bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den viser deg omsorg og kjærlighet :)

AnonymBruker
Skrevet

Du smaker vel godt da? Kattene mine slikker på sofaen de, så tror det bare er noe de får for seg

Anonym poster: eac858445da5e3c985ad9f14746741de

Skrevet

Det er ofte en måte for katten å si den er glad i deg og prøver å passe litt på deg også. Et kjærtegn på en måte.

Er du svett under armene, kan det også trigge en sånn slikkekule, rett og slett fordi mange katter synes svetten vår lukter og smaker himmelsk.

Siden du blir slikket så veldig mye, vil jeg anta at katten enten har funnet ut at du har noe på hendene som smaker godt, eller at du ikke er ren nok etter kattens standard? :P

Skrevet

De vasker oss av forskjellige grunner: Fordi de vil vise at de er glad i oss. Fordi de holder på å vaske seg selv og tar med oss i samme slengen liksom. ;) Og ofte fordi vi etter deres smak er 'skitne'. Skitten for dem er når vi smaker alt annet enn oss selv. All slags bodylotion, kremer og parfyme bør bort- fort! Det er fremmedelementer som må fjernes. Så hvis du ikke liker å bli slikket på hendene, så bør du tenke over det om du bruker håndkrem.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å irettesette katten når den gjør det, så lærer den raskt at det ikke er lov. Katt spiser mus og slikker seg mellom bena, så jeg skjønner godt at du synes det er ekkelt.

Skrevet

Hehe, min begynner ofte å slikke meg på henda når jeg klør han på brystet. Før, da han ikke var like glad i å bli klødd på magen, sleiket han først og så gnagde han litt etterpå :fnise: Men jeg tror også at de synes vi smaker godt. Hadde marsvin som elsket å slikke på halsen når vi var svette, salt er godt vettu

AnonymBruker
Skrevet

Den viser deg omsorg og kjærlighet :)

Nei den vil ha saltet på fingrene.

Anonym poster: 7e0279cf58e2a787cb90fc4e8159c751

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å irettesette katten når den gjør det, så lærer den raskt at det ikke er lov. Katt spiser mus og slikker seg mellom bena, så jeg skjønner godt at du synes det er ekkelt.

Jeg dytter ham bort og han får aldri lov til å slikke meg på hendene, men han går på med friskt mot hver gang. Jeg misliker det ikke fordi han f eks har slikket seg i rumpa, jeg synes bare følelsen er ekkel. Jeg tror forresten ikke noe på at han er "glad i "meg, han er en katt og for ham er jeg mat og trygghet. Det må være noe instinktivt.

Anonym poster: 6ec71b8172b520adaf78c6d234690bb4

Skrevet

Jeg tviler ikke et sekund på at katten min er glad i meg. Hun slikker meg helst på nesen. På samme måte som hun ville vasket en annen katt som tilhører gruppen hennes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns selv følelsen er ekkel på grunn av den ru tunga - det kan nesten bli vondt hvis det blir for mye.

Det stopper ikke pus. Her har det blitt at jeg ikke tør trekke til meg hånda, for da får jeg høre og føle det. Da kommer først et lite "hmpf" før han prøver seg igjen. Hvis ikke jeg frivillig går med på litt vask den andre gangen, da tar han klørne nedi og godt tak med munnen for å frakte hånda foran seg, og med klørne godt plantet nedi, så må jeg vaskes. Og han tar seg good tid - slow-motion bevegelser.. Det er nesten så han blir fornærmet. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...