AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Datteren min hadde kappløp i gymmen i dag og hun er den raskeste i klassen. Da hun skulle løpe mot den raskeste av guttene så vant hun med noen tiendedeler, men gymlæreren trakk fra hennes tid med nesten ett sekund så gutten vandt ganske godt over henne i følge tiden i stedenfor pga alder. Hun har bursdag i februar og gutten har bursdag i oktober. Er dette riktig da? Synes det er litt sånn uretferdig. Hun vandt jo. Det er jo alle født i samme år også . Datteren min protesterte på det, men gymlærern sa at hun neppe ville slått gutten om de var like gamle eller om de hadde målt hennes tid for et halvt år siden mot guttens tid i dag. Vet det sikkert er bare en fillesak, men de går i 9.ende så dette får de jo karakter på. Tidene blir skrevet ned så dette kan jo da bli tatt frem senere. Datteren min er ikke den beste i gym vanligvis heller så hun er egentlig ganske stolt over å kunne være den raskeste. Da er hun i hvertfall best i noe hun også i ffølge henne selv. Anonym poster: 9e088ce397b2aafc70c0fc0da5a031f9 4
Gjest Offensive Pie Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Dette kunne gymlæreren godt ha spart seg, synes jeg. Det høres tullete ut, og jeg regner med 9. klassingene synes det samme. 11
Fantomina Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Det er bare tull. Når barna er små er det gjerne en liten forskjell mellom de som er født i januar og de som er født i desember samme år. Egentlig skulle han lagt på noen tideler på gutten, siden gutten har fordelen ved å ha lengre ben, større hjerte- og lungevolum, lavere fettprosent og smalere bekken... 13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Tror den gutten muligens var lærerens favoritt dessverre.... Husker det selv fra ungdomsskolen. Gymm var ett mareritt, for uanset hvor flink man var så fikk den eleven alltid bedre karakterer. Anonym poster: 1b98475653f93d8b912d34fde3958b12 11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Jøss, da ville jeg heller gitt jenta tillegg fordi at hun ble født med fysikk som alltid vil være underlegen gutten når det kommer til hurtighet og styrke. Slikt gjorde vi aldri hos oss, og det var heller ingenting som tydet på at de født i desember var treigere enn de født i januar. Hos oss var den raskeste født året etter, en liten undervektig tass. Anonym poster: d9d88a9a0f5eb4a4f983a59f714b2e36 3
Kontormus Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Ha ha, det var dumt altså! Denne læreren følte tydeligvis et behov for å redde en gutt fra å få bank av en jente! Er vel bare og heve seg over det... 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Har du snakket med gymlæreren? Dersom dette stemmer hadde jeg faktisk klaget til rektor. Anonym poster: 31ce37e10ac047cbd9cd34e781d30663 21
Redbull Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Har du snakket med gymlæreren? Dersom dette stemmer hadde jeg faktisk klaget til rektor. Anonym poster: 31ce37e10ac047cbd9cd34e781d30663 Enig!
Avalon Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Tull, tull og tull! Siden dette her går på karakterer så ville jeg ha klaget til rektor! Har selv vært borti lærere på u.skolen som gav lavere karakterer enn fortjent og prøvde å bortforklare det med bullshit. Fikk heldigvis gnidd det inn da to ukjente sensorere tok seg av tentamen, men allikevel! Rett skal være rett! 1
BlendaSensitive Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Det var skikkelig teit av læreren. For å si det slik min 14 år gamle datter ville uttrykt seg. Klag! Som en skrev over, burde heller fått fratrekk i tid fordi hun er jente! I OL/VM er det da kjønnet, ikke alderen de deler opp etter.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Dette må være det teiteste jeg har hørt på lenge. Med det argumentet så bør jo alle de "yngre" få bedre karakterer enn de "eldre" i alle fag.. Anonym poster: d4c60d526ce11d260b11c75e21eb470f 2
melly666 Skrevet 16. mars 2013 #12 Skrevet 16. mars 2013 Hæ? Jeg trodde først det var snakk om barnehagen eller noe. I 9ende klasse er jo dette helt latterlig. Når skal man slutte å trekke for måned da - når man er 40? Selv om jeg veldig gjerne vil skylde på aat det var dårlig siden jeg var født i oktober, tviler jeg på at det funker jeg ville klaget til rektor - har aldri hørt om at bursdagsmåned er en vurderingsgrad 1
Gjest Coolaid Skrevet 16. mars 2013 #13 Skrevet 16. mars 2013 Latterlig om dette er riktig. Det er mange år siden jeg gikk på skole, men er ikke skala for hvilke karakter man får litt ulik hos gutter og jenter, jenter kan oppnå samme karakter selv om de løper litt saktere ? Uansett latterlig .
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #14 Skrevet 16. mars 2013 Nå skal ikke karakterer settes på grunnlag av rene resultater lenger, men på utvikling og innsats så what´s the big deal... At jenter forfordeles i gymmen er slett ikke uvanlig. Urettferdig, men ikke uvanlig. Anonym poster: cb34e7eeff0b8b47f82742d15e796b14
Kattugla Skrevet 16. mars 2013 #15 Skrevet 16. mars 2013 Jeg sier som de andre, ta det opp! Ikke la denne læreren få lov til å fortsette med slikt!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #16 Skrevet 16. mars 2013 10 er du sikker ? Dattera mi fikk nedsatt karakter i gym fordi hu ikke var god i ball spill, Tok det opp med læreren og fikk beskjed om at ferdigheter skulle telle mest. Skulle ikke gå å få 5 i gym bare på topp innsats. Syns det hørtes rart ut men ville ikke diskutere med han. Da hadde hu vel fått en toer neste gang :-(
Fantomina Skrevet 16. mars 2013 #17 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Ferdigheter og innsats teller like mye, så teller kunnskap minst. Jeg ville uansett tatt dette opp med både lærer og rektor, det er ikke ok å holde på sånn, uansett om han kanskje mente det som en spøk og uansett om det bare er karakterer fra niende klasse som helt egentlig ikke betyr noe i det lange løp. Jeg hadde en veldig kvinnefiendtlig kroppsøvingslærer på vgs som ødela mye av idrettsgleden for flere av jentene ved å favorisere guttene og generelt ta lite hensyn til jentene når han la opp aktiviteter. Jeg tok det opp med min kontaktlærer som siden tok det opp med kroppsøvingslæreren. Han forsvarte seg med at det var på spøk og at vi som var voksne jenter måtte ta en spøk, men han endret også opplegget en periode etter det, før han falt tilbake til gamle rutiner. Edit: Jeg tror forresten ikke innsats teller så mye lengre. Det gjorde det før kunnskapsløftet, men nå tror jeg innsats teller som en del av orden og oppførsel. Endret 16. mars 2013 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå