Gå til innhold

Venninne som sliter - dypt deprimert, spiseforstyrrelse og suicidal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min bestevenninne er nå innlagt på psykiatrien for andre gang på under to uker.

Hun er dypt deprimert, har spiseforstyrrelser, sosialangst, kutter seg selv og er suicidal.

En av grunnene er at hun har det ikke noe bra hjemme, broren hennes kontrollerer alt hun gjør, lar hun ikke få lov til noe hjemme, kaster tingene hennes og bruker ofte vold mot henne. Hun tør ikke å si i fra til andre om dette.

Tidligere i uken hadde hun en veldig dårlig dag, og skulle ta medisiner for depresjonen sin. Da broren hennes nektet hun det mast hun kontroll over kroppen sin og det hele endte med at hun tok 18 paracet og kuttet seg så dypt i armen at hun måtte sy 14 sting. Dette gjorde at hun ble innlagt nå andre gangen.

Hun har også veldig dårlig selvbilde som har gjort at hun har utviklet spiseforstyrrelser som bulimi og anorexia.

Hun sier hun tenker hele tiden på selvmord og dette skremmer meg veldig! Jeg har så lyst å hjelpe henne, men hvordan? Er det noen som har slitt med det samme/vært pårørende som kan gi meg råd om hvordan jeg kan hjelpe henne på best mulig måte?

Beklager at jeg har skrevet så rotete, spør om dere trenger oppklaring i noe!

Anonym poster: f2a7b892794cfa6cf547e3d9a7acb080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må vekk fra broren sin. Kan hun bo hos noen som er i stand til å bygge henne opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...