Gå til innhold

Blond og dum??

Lula

Anbefalte innlegg

hei 10na.

Tror egentlig du og jeg kunne hatt veldig innholdsrike diskusjoner jeg, dersom omstendighetene hadde vært der! Men dersom du og andre hadde dømt meg som dum kun av den grunn at jeg har blondt hår.... da hadde jeg faktisk ikke giddet å brukt tiden min på å diskutere med dere!

Og jeg er helt enig med Lula, dersom man forteller alle at "..jeg er ikke dum altså! selv om jeg er blond..." så hadde ihvertfall jeg trodd mennesket var litt små-dum!! IKKE pga hårfarge, men pga det som kommer ut av munnen!

Jobbet sammen med en meget pen mann, som tilfeldigvis var danser... han løp konstant rundt å fortalte alle at "...jeg er ikke homofil altså!!..."

De av oss som ikke hadde tenkt tanken FØR han sa dette, begynte ihvertfall å lure nå! Jo oftere han påpekte det, jo mer trodde vi han var det!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sykkelstativet (artig nick forresten)..... jeg er overhodet ikke misunnelig på blondiner - hvorfor skulle jeg det?!!?!? Dersom misunnelse var grunnlaget for min "hets" mot blondiner - så kunne jeg jo bare bleket mitt eget hår ikke sant???

Hvorvidt GUTTER foretrekker blonde jenter er meg revnende likegyldig - jeg foretrekker uansett ikke GUTTER men MENN..... jeg er forbi guttestatiet.

Nå det skal være sagt......... mission completed - det er morsomt å se hvor lett dere lar dere provosere...... gang på gang på gang på gang på gang..........12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan denne type diskusjoner være grunnen til at kvinner er underrepresentert i styrer og ledende stillinger??

Bare lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg har egeentlig aldrig truffet en blond kvinne som var ekte blond,de har jo bleket håret alle sammen.så kan hende de ikke er så "blond" når alt kommer til alt.Hva m blonde menn? er de blåste i hodet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja folkens...!

Hehe...Jeg skal ikke mene noe som helst jeg,lar bare saken tale for seg selv(da jeg er selv er naturlig blond).Hehe,enkelte mener her ser jeg at jeg altså er "blond&dum".Vel,jeg er blond,og selv ville jeg ikke sagt noe hvis jeg hadde vært i BB(noe som jeg ALDRI ville ha vært med i),men brunetter kan være like "dumme" som dere påstår..*Ler*...icon_lol.gif....

Hehe,det er bedre å være naturlig blond&dum,enn "skapblond"&dum...icon_wink.gif....

Hehe,om jeg er dum,det får dere si så mye dere vil om,men dette har ingenting med uteende å gjøre!Selv mener selv jeg er ganske "smart",kanskje mer enn dere tror?..icon_eek.gif...(siden noen mener blonde ikke har noe mellom øra,selvsagt tar jeg dette med en stor posjon selvironi....icon_biggrin.gif....)

Hilsen....icon_smile.gif..:

yvonne_karatekidgirl1212[ Dette Innlegg er endret av: yvonne den 2002-03-01 17:08 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ganske snodig diskusjon dette egentlig.... Alle mennesker vet jo at intelligens ikke har noe med hårfarge å gjøre. En annen sak er at enhver person som må understreke for andre at "jeg er ikke dum, altså", får meg til å tvile på deres intelligens.

Og ingen har kunnet svare på spørsmålet i det opprinnelige innlegget............ Hvorfor i all verden føler dere trang til å forsikre verden om at dere ikke er dumme??????

-Mummitrollet-1212[ Dette Innlegg er endret av: Mummitrollet den 2002-03-01 19:10 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke disskusjonen jeg assa...!!! icon_confused.gif Å guri meg, alt det dumme lyse håret som flakser foran denne tv-skjermen jeg kan skrive på... nææææ... det står på tv'en alt hva jeg skriver... assa... jeg ække dum bare for atte jeg har bh-støøøøelse dobbel E heller da... ååå... der datt den ene ut av den trange toppen min...icon_redface.gif alt dette lyse håret er så i veien...åssen skrur jeg over denne tv'en til Glamour 'a icon_confused.gif

*Tusenfryd ler seg ihjel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...kanskje de burde gjøre som meg, og innrømme HVA de egentlig er? Jeg er ikke barmfager, er unaturlig blondine og kan være ufattelig dum iblandt..

Bakgårds-katta1212[ Dette Innlegg er endret av: Bakgårds-katta den 2002-03-01 22:09 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Som naturlig blond, silikonfylt (hehe) kvinne så er jeg nok uegnet til å delta i denne utrolig skarpe debatten. I tillegg liker jeg RØD leppestift. Sikkert et tegn på at jeg er mer interressert i sex og det å være deilig enn å bruke denne hjernen som jeg dessverre er utstyrt med.

Oppriktig talt, jenter. Legg denne strengen død. Dette blir for jækelig dumt.

*Maiken*1212[ Dette Innlegg er endret av: Maiken den 2002-03-02 16:09 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!

Denne diskusjonen taler vel for seg selv, har noen av dere noen gang lest en forskningsrapport som sier at blondiner er dummere enn brunetter?

Ærlig talt jenter, jeg vet at mange av dere er faste her og bidrar med mye konstruktivt, men dette var vel litt på kanten?

Selvfølgelig kan alle føle for å provosere litt en gang i blandt, men gjør det da over et litt "smartere" tema!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er dum,tror han kan og vet alt.

Mens den som er smart er bestandig så full av tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror det med at "jeg er blond, men er ikke dum." -er en gammel myte som kommer fra midten på 19oo talet. Da Ola Nordmann begynte å feriere i varmere strøk

For det er jo ekte nordisk å vere blond!? norske/nordiske folk er så "dumme" i toppetasjen er fordi sør europeèrene (spanjolene ect.) har laget den "regelen".

Hver gang det ble sommer igjen , kom det musikk fylte busser med "vikingarane" , med fest fylte nordiske (blonde) folk til de sol fylte paradiset syden. For nå har ikke nordiske folk sett sol på 12 månder. Så nå er det om å gjøre å få mest ut av de to ukene det er her.

De fyller opp baren med fyll og glede, dykket etter blekksprut, og flørtet seg i hæl på spanske fluer som bare egentlig var etter penga! Men Ola Nordmann kunne nå altis komme ut med noe slanter til en vakker señjorita!

Fyll som han var rakte han bortover fortauet, ble stoppa av politiet og fikk klar beskjed om at han måtte bare komme seg av gårde og gå å legge seg. Ola nordmann gjorde som han sa ,men snubla vidre til baren.

En spanjol kom bort til MArit -en norsk tjei på 23 år. Nettop uttdannet sekretær, glad i livet.Og mørk hudet menn med sjarmen i rett vinkel. Han spurte om en dans. Marit neiet og nølte ikke et sekund. Dette var spennende tenkte hun .Han maserte ryggen hennes med ene handa mens han nynnet etter salsa sang og såg henne dypt inn i øynene.

Borte ved disken satt det to mørke,spanske damer, forventningsfulle. De viste exact va som skulle skje. Og lo for seg selv. "stakkars lita, dum som hun er , så blir hun sikkkert med han hjem!"

Ola Nordmann vingla inn i baren igjen , full som han var . Kjøpte tre halvlitere. Og gikk bort til senjoritaene. "svhersågot"

"grasias!" - Ola Nordmann fikk ikke snakket med noen senjoritaer den kvelden. Han ble sittende ensom .senjoritaene gikk.

Marit for ut av baren flirende,med den mørke

skyggen..

(Norske blonde jenter blir tatt for billige på tråden. Er ikke kostbare nok.

Gutter er for lette å lure.)

Konklusjon: Vi er/var for uselvsikre!

--------

/Ane icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Go Ane, du er en ekte skribent! *ler så tårene triller* det der kan vere rett!!

---

michael icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg naturlig blond. Jeg farget håret mørkt for noen uker siden, for jeg syns det var så slitsomt at alle trodde jeg var bimbo og dum. Kommentarer som *bli med hjem og se på dollarsamlingen min* har jeg fått mange av - og alltid blitt lurt.

Og nå er jeg blitt KJEMPESMART og mørk!!

Jeg briljerer på KG, trenger ikke lenger se Glamour for å føle at dagen er komplett, og jeg får så RESPEKT av alle rundt meg.

Jeg får ikke se på flere frimerkesamlinger da.... Det er jo en kjent sak at gutta forsøker å lure blondinene først.

*tenker lenge under den begynnende etterveksten*

Egentlig er jeg blitt så smart at jeg misunner de blonde lekre damene litt.... De får så mye oppmerksomhet, og gjør seg slik til for guttene.

Så jeg sitter her da. Og er brunette og smart. Og bedre enn de damene i BB. Og litt misunnelig. Kanskje jeg skal bli lys igjen? NOen som har noe råd til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay...å være dum&deilig/bimbo, er en TILSTAND, og har ingenting med hårfarge å gjøre.

En mannlig venn av meg sa det slik:

Jeg er nok litt svak for blondiner fordi det oser sex av dem.

Også er de gjerne litt dumme slik at jeg kan lure dem litt...

MYTEN er der, men det er ofte de platinablonde, altså de som egentlig IKKE er blondiner, eller bleiker sitt naturlig blonde hår enda lysere, nesten på grensa til hvitt....som faktisk ER blonde INNI.

Det er forskjell på å være blond utenpå, og å være blond inni.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kinga

Sissan:

Er det ikke godt at litt hårfargejuks kan løse big pråblæms? Og nå som du er blitt så smart har jeg stor tro på at du finner en løsning på ettervekstproblemet (er blond sjøl så jeg kommer til kort der).

Redselen for å bli tatt for å være dum plager vel mange av oss, blond eller ei.

Jeg farger øyenbryn og vipper litt mørkere og føler på den måten at mitt intellektuelle alibi er i orden. Neglelakk begrenses til helgebruk, og leppestiften er i dempet burgunder (Maiken: Rødt! Hvor finner du motet? Er det slik at du er så blond at du ikke vet bedre?)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, derfor ja. Nemlig. Også har jeg funnet ut at når jeg har rød trutmunn så tar det oppmerksomheten bort fra alt det dumme jeg sier. Prøv. Prøv.

Rød fungerer mye bedre enn burgunder, altså icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg le eller gråte, skrike eller holde kjeft..........nei jeg vet ikke jeg icon_wink.gif men en ting er sikkert, den karen som legger an på meg og tror jeg er dum fordi jeg er blond, han får seg iallefall en overraskelse icon_biggrin.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Nita den 2002-03-03 16:28 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...