Lula Skrevet 28. februar 2002 #1 Del Skrevet 28. februar 2002 En ting som irriterer meg kraftig: Hvorfor må alle barmfagre, blonde jenter som stiller opp i realityserier o.l. til enhver tid påpeke følgende: "Åhh...jeg er faktisk ikke dum, selv om jeg er blond!"?????? Arghhhh!!!! Det faktum at de stadig påpeker dette er i seg selv nok til å understreke at de kanskje ikke er så smarte som de tydeligvis liker å tro selv!! Er du smart så merker jo folk fort det, uten at du behøver å fortelle dem det!!!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. februar 2002 #2 Del Skrevet 28. februar 2002 Kan dere ikke droppe slike temaer. Det at DERE gidder å bry dere med slik sier jo noe om deg. Hvis du har et behov for stadig å ta opp slike temaer må jo dette stå veldig strekt / nær deg i hverdage. Hvis ikke så hadde du jo ikke giddet å bry deg. Jeg synes ikke vi burde bruke Kvinneguiden bare til å henge ut andre, (for at noen skal føle seg bra). Diskuter eller ta opp noe som i det minste er interessant, såfremst ikke dette er det som er mest interessant akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 28. februar 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 28. februar 2002 *gjesp* Kan ikke du la være å svare på slike innlegg????????? Forøvrig var deltakere på realityserier kun et eksempel. Også andre steder opplever jeg at denne typen jenter MÅ understreke at de ikke er dumme. Poenget mitt er at jeg ikke skjønner HVORFOR de absolutt må gjøre dette?...(kanskje det er for at de ikke er så smarte likevel) __________ ...Lula...1212[ Dette Innlegg er endret av: Lula den 2002-02-28 16:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. februar 2002 #4 Del Skrevet 28. februar 2002 Ja, du venter vel bare på at noe fjortiser skal henge seg på hylekoret ditt.. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 28. februar 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 28. februar 2002 I grunn ikke.... Lurer egentlig bare på hvorfor denne typen jenter tydeligvis ikke kan la (det påståtte) intellektet sitt tale for seg selv???????12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. februar 2002 #6 Del Skrevet 28. februar 2002 Hva synes dere egentlig om oss mørkhårede og barmfagre??jo større puppene er jo mindre smart er man...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepsejenta Skrevet 28. februar 2002 #7 Del Skrevet 28. februar 2002 vel Lula...det kan ha noe med å gjøre at man gjerne faktisk vil motbevise noe, og ikke bli stempla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Blond eller mørk og barmfager..det kommer kanskje mer an på hvordan man kler og ter seg? Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2002 #9 Del Skrevet 1. mars 2002 kan hende du har ett poeng..men man burde strengt talt ikke bli dømt ut ifra klesstil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 1. mars 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg er helt enig i at klesstil og hårfarge ikke burde føre til at man blir stemplet som dum! Jeg mener bare at det må jo være mye bedre å la oppførsel og det som kommer ut av munnen på en "bevise" at man faktisk ikke er dum. Isted for å SI det hele tiden, for det virker etter min mening litt mot sin hensikt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #11 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg har ennå til gode å konversere med naturlig blonde kvinner som har noe i topplokket. Lite intelligente hele hurven etter min mening. Så etter min mening; blond&dum = sant 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 1. mars 2002 #12 Del Skrevet 1. mars 2002 Ja,STRENGT tatt burde man ikke dømme noen etter klesstil, men jeg tror (mitt inntrykk i allfall) er at mange mer eller mindre ubevisst gjør det dessverre. Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #13 Del Skrevet 1. mars 2002 10na: For så vidt enig. Men de blondinene som ikke er særlig pene er ofte smartere enn de pene. Jeg da, som er mørkhåret og barmfager (som sexysadie så fint sa det), er jeg dum? Nope! Fordi jeg har mørkt hår?? *skjønner det ikke* 10na, er du mørkhåret? Blond&dum= sann myte12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 1. mars 2002 #14 Del Skrevet 1. mars 2002 Hvor blond er blond? Kan man sette opp en skala for progressiv dumhet i forhold til lyshetgrad på håret? Søsteren min er naturlig mellomblond, og er skarp som bare det. Svigersøster er lysere blond, og litt mindre skarp. Er alle brunetter NASA-ingeniører? Er jeg smartere nå som jeg har helt svart hår, enn da jeg bleket det lyst? Hva med de med rødthår? Er de smartere eller dummere enn blondiner og brunetter? Og da jeg hadde blått hår, var jeg da lurere enn da jeg var blond? Hmmm... Det å dømme folk etter hårfarge er nok enda mer dumt enn å dømme folk ut fra det de faktisk sier når de åpner munnen, eller skriver meningene sine. Jeg *tror* nesten det reflekerer meningsbærerens sosiale intelligens mer enn den som har hårfargen. Catzy - sort hår i dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #15 Del Skrevet 1. mars 2002 Jepp..........mørkhåret er jeg - og kunne aldri i min villeste fantasi tenke meg å gjøre noe med hårfargen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #16 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg er lynende skarp på enkelte ting, men dum som et brød på andre ting. Og jeg er brunette.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 1. mars 2002 #17 Del Skrevet 1. mars 2002 Kjenner til like mange brunetter som blondiner som er tette i nøtta... De to dummeste er faktisk henholdsvis super blond, og mørk brunette. Det som kjennetegner de "dumme" er vel at de er ekstremt optatt av egen perfekthet... Dette vises veldig godt på kroppsspråk, hvordan man snakker (legger toneleiet opp i fistel "Ååååh, halllooooooeeee!", og jeg mener nå at det og vises endel på klesvalget. Ja, det finnes en offentlig godkjent "bimbo" klesstil, og når man frivillig gjennomført gjør den til sin, så sier vel det noe om egne ambisjoner og selvbilde? Dette tror jeg faktisk kan være uforskyldt, dersom de alltid har vært extremt pene, har de garantert fått høre det gjennom hele oppveksten. Foreldre med veldig pene barn har et ansvar i å rose dem og oppmuntre dem i andre egenskaper. Bimboene gjør utseendet til sin viktigste egenskap, og prøver kanskje ikke så hardt på å lære. Sammenhengen pen-dum er altså sosial, ikke biologisk. Det går fint an å vokse opp i de rette forhold å bli både pen og smart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 1. mars 2002 #18 Del Skrevet 1. mars 2002 Hvilket Eva Joly er et glimrende eksempel på!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 1. mars 2002 #19 Del Skrevet 1. mars 2002 vel vel folkens....jeg er blond, laaangt lyst hår og det har jeg alltid vært stolt av og det kommer jeg alltid til å være smart er jeg også, har aldri hørt noe annet så dere får synes at blonde er dumme så mye dere vil , for jeg er fsktisk stolt av å være blond klem fra blondina..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelstativet Skrevet 1. mars 2002 #20 Del Skrevet 1. mars 2002 Alle naturlige ting vi er født med, store føtter, store ører, blå øyne, mørkt hår, små pupper, tror jeg ikke innvirker på inteligensen. _________________ Sykkelstativet1212[ Dette Innlegg er endret av: Sykkelstativet den 2002-03-04 14:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå