Gjest anny Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Hva er det med folk som sprer falske rykter om andre mennesker? Dikter opp forhold som aldri har eksistert og lager rykter om hva h#n skal ha gjort tidligere? Jeg mener, hvorfor gjør folk sånt? Hva utbytte får disse folka ut av det? Hva vil de med å gjøre sånt? Nå så jeg at det er rykter om Helene Drage feks på det andre forumet, hva får folk til å skive slike ting om andre?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Ah, godt gammelt jentedrama. Det avtar litt med årene, men blir aldri helt borte Anonym poster: fed2f8774180886fd7469386fa6961ef 1
Gjest Tirkes Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Jeg tror folk setter ut rykter for å hevde seg selv, for å gjøre seg selv interessante og for å få oppmerksomheten til andre med juicy news... i mye større grad enn det er for å være slem med den det faktisk gjelder. Mulig jeg er naiv og teit som tror det...
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 tja,, for å virke mer interessante selv, hevn,lystløgnere,sladrekjerringer osv. grunnene er vel like mange som det finnes rykter vil jeg tro. en gang fikk jeg høre at min daværende bestevenninne løp rundt å sa ho omtrent plukka meg opp fra rennesteinen. at jeg ikke hadde noe sted å bo og at jeg var rusavhenging. sannheten var en helt annen. jeg leide egen leilighet på den tida så hjemløs var jeg ikke. jeg hadde bare lyst å flytte fra bygda til byen og ho sa vi kunne bo sammen. ikke var jeg rusavhengig heller men hadde depresjon. samme venninna sa også til en felles kompis av oss at jeg en natt hadde spontanabortert og at ho og jeg lå på badet og var fulle av blod. sannheten var at jeg hadde stått opp på natta fordi jeg hadde menssmerter og spurte henne dagen etter om jeg hadde våkna henne siden jeg hadde vært oppe å tusla på natta. ho hadde ikke våkna så at ho fant meg i et blodpøl på badet midt på natta var blank løgn. jeg er ikke den eneste som har gjennomgått det der med henne. alt ho sier blir tatt med en klype salt fra alle og det er jo ikke uten grunn for å si det sånn
Gjest Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Det fine med falske rykter er at man lærer seg raskt hvilke mennesker som man skal holde seg noen mil unna! Folk som har så lite som skjer i livet sitt at de må finne opp historier om andre er siste sort! Enten de jobber i "Se og Hør" eller om det er en nabo eller såkalt "god venn/venninne" Og der er ikke bare jenter som driver med sånt! Gutter og menn kan være like mye sladrekjærringer. Så et tilfelle der en mann på en konferanse begynte å dikte sammen en histore om to deltagere fordi de hadde gått fra baren innen det samme kvarteret, og han var helt sikker på at de forsvant opp på et rom for å "ha seg". De hadde ikke engang danset sammen den kvelden! Men han hadde en gang jobbet som dørvakt, så dette kunne han Ikke vet jeg om det var noe mellom nevnte mann og kvinne, men det var da helt unødig å lage en historie om det. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 De som sladrer om andre,og setter ut rykter,har dårlig samvittighet for noe selv. Da er det om å gjøre og få andre til å virke verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå