Gå til innhold

Hun vil ikke gi meg hunden min tilbake.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden satte jeg en annonse i avisen om noen kunne passe hunden min i to uker mens jeg var på ferie, jeg hadde absolutt ingen som kunne passe den, og sist jeg hadde en hund på kennel var den utsultet og full av lopper så jeg vil ikke ha hund på kennel igjen. Så gikk jeg gjennom alle tilbudene om pass jeg fikk, så fant jeg en dame som jeg snakket med på telefonen veldig lenge, hun virket veldig snill og jeg følte jeg kunne stole på henne.

Så kom hun å hentet hunden, hun hadde en lang kjøretur og fortalte hvor hun bodde, det er ca 3 timer unna, men hun ville så gjerne passe min hund. Vi hadde en skriftlig avtale at hun passet hunden gratis men hvis hunden min ødela noe av inventaret hennes skulle jeg betale, og jeg skulle få hunden tilbake etter to uker.

Mens jeg var på ferie prøvde jeg å ringe denne damen, men hun tok ikke telefonen, jeg ringte igjen og igjen men ingen svar. jeg fikk litt panikk og gikk til politiet etter jeg kom hjem og de sa de ikke kunne gjøre noe ettersom hunden ikke var chippet. jeg søkte opp navn på internett men fant ingenting. Så fikk jeg plutselig en mail av henne en uke etter jeg kom hjem, da skrev hun at hun hadde tatt min hund, jeg fikk han ikke tilbake, så jeg måtte bare glemme han.

Jeg ble rasende og sendte mail tilbake at jeg har to advokater, og har tilkalt politiet, hun svarte meg tilbake, ga meg mange trussler og kalte meg mange stygge ord "kjerring, fitte, selvopptatt, egoistisk" hun sa at hunden hadde det vondt når han var hos meg, at jeg mishandlet han. Hun prøvde til og med å ringe oppdretter for å informere dem at jeg hadde vært stygg mot hunden.

Jeg kan bare nevne at den hunden ALDRI har hatt det vondt hos meg!!

Så nå fikk jeg mail tilbake, hun sier hun skal ha 10.000kr for å gi meg hunden tilbake. Jeg har snakket med advokater og de sier det er en vanskelig situasjon jeg har kommet borti og det vil ta veldig veldig lang tid før det blir orden i saken.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre?? Jeg har ikke adresse, jeg har navn, men politiet vil ikke gi meg adressen hennes..

Noen som har noen råd? Jeg er helt desperat og savner lodotten min :(

Anonym poster: c9bc8b9355404b9692e31e1d59cbd6a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må da være mulig å få tak i adressen hennes! Har du papirer som viser at han er din? Du kan f.eks kontakte lokal-radio eller aviser der hun bor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tenkte også det ikke kunne være så vanskelig å få adresse, men jo det er ganske vanskelig. Jeg har søkt facebook og gulesider og hva enn jeg kan, ikke politiet vil engang gi meg den. Men hva vil avisene gjøre for meg? ingen som kan gå å bryte seg inn i huset å ta hunden fra dem og gi meg den heller. Jeg er ikke sikker på om jeg ville gjort det selv. Vet jo aldri hvor syk i hodet hun er, og hun virker allerede gal som det er.

Dette er så sjip situasjon, jeg kan ikke gi henne 10.000kr for hunden, jeg betalte ikke engang det for han!

Skrevet

Jeg regner med du har en kjøpskontrakt og/eller mailkorrespondanse med oppdretter som du kan henvise til?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har kjøpskontrakt, jeg har prøvd å gå frem med den til advokatene, men de sier det fremdeles kan ta tid om jeg går til sak mot henne. Jeg kan ikke bryte meg inn hos henne om jeg fnner ut hvor hun bor. Advokatene mener jeg enten bare betaler henne om jeg vil få det fort unnagjort, eller jeg må vente til de gjør en sak utav det. Jeg har sendt mail og bedt om mindre beløp. jeg kan betale 3000kr om jeg får hunden tilbake med en gang.

Skrevet

Seriøst, politien må kunne spore henne på en eller annen måte, og de får lov til å bryte seg inn siden hun er en tyv! og du må da ikke bare la en random dame være med hunden din i 2 uker, hun kunne ha vært en morder og drept den, du kjenner henne ikke!

• Liker 9
Skrevet

Seriøst, politien må kunne spore henne på en eller annen måte, og de får lov til å bryte seg inn siden hun er en tyv! og du må da ikke bare la en random dame være med hunden din i 2 uker, hun kunne ha vært en morder og drept den, du kjenner henne ikke!

Tror du ikke TS har lært leksa si nå? Når du får igjen bikkja og du trenger pass så gå igjennom en aktør . Husker ikke helt hva nettsiden heter nå.

Men en ting . Hun nekter jo ikke at hun har tatt bikkja? Da burde det jo gå fortere.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hadde du ingen skriftelig kontrakt med henne på hundepassen? Evnt hva skrev dere på mail til hverandre før hun hentet hunden? Vet du i det hele tatt hva hun egentlig heter? Eller kan hun ha oppgitt falskt navn? Regner med hennes telefonnummer er fra et uregistrert kontantkort?

Så lenge det ikke finnes tydlige bevis på at hun bare skulle passe hunden i to uker, så står du ganske tynt her ja. En veldig dyrekjøpt erfaring for din del :(

Har du vært i kontakt med NKK?

Det beste er uansett om du klarer å spre opp denne dama og reise hjem til henne, og fysisk hente hunden selv. Det må være muligheter til å finne ut av hvem hun egentlig er. Har du googlet navnet hennes også? Alle lar seg google ;) (og om ikke hun er der, så har du fått et falskt navn)

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Forresten er Facebook et sterkt virkemiddel i slike saker. Du kan lage en etterlysning av hunden der og si at denne ble stjålet. Legg ut bilde av hunden og si sånn ca hvor i verden den nå skal befinne seg. Folk elsker å spre videre og å leke detektiver når det gjelder dyr. Og alle kjenner noen som kjenner noen som til slutt vet hvor hunden befinner seg.

Bare vær obs på at det kan få ganske mye oppmerksomhet.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi hadde kontrakt, og det står alt på kontrakten at jeg skal få han tilbake, jeg forstår hller ikke hvorfor dette skal være så vanskelig jeg har jo kontrakt og hele greia, men virker som de offentlige bare prøver å gjøre problem utav denne saken.

Jeg har fått svar fra henne at hvis jeg betaler 3000 idag så kan jeg komme å hente den. hun kunne møte meg i byen der hun bor. men jeg får ikke tingene hans. Vurderer å bare gjøre det slik så unngår jeg mer styr..

Gjest Skogmann
Skrevet

Hvor i landet er dette? For 9900 kroner kan jeg hente den for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, ta nå med deg mailene, kjøpskontrakten og alt det andre du måtte ha og gå på politistasjonen og ANMELD henne!

Anonym poster: 25adddb63003eae2d638ab1c0c19f4e6

• Liker 17
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja vi hadde kontrakt, og det står alt på kontrakten at jeg skal få han tilbake, jeg forstår hller ikke hvorfor dette skal være så vanskelig jeg har jo kontrakt og hele greia, men virker som de offentlige bare prøver å gjøre problem utav denne saken.

Jeg har fått svar fra henne at hvis jeg betaler 3000 idag så kan jeg komme å hente den. hun kunne møte meg i byen der hun bor. men jeg får ikke tingene hans. Vurderer å bare gjøre det slik så unngår jeg mer styr..

Dama må jo være spik spenna gal. Skulle mer en gjerne troppa opp hos henne personlig og fillerista henne. Synes det er synd politiet ikke hjelper, for du har jo en rimelig tydelig sak her siden du har all denne skriftelige kommunikasjonen med henne. Har du snakket med politiet i den byen like ved der hun bor? Kanskje mer nyttig enn å gå til ditt lokale politikontor.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Anmeld henne! Det ser uit til at du har dine papirer i orden, så her bør du kunne vinne fram.

En annen sak er at du tok sjansen på å la en vilt fremmed passe på hunden din. Bare dette at hun hadde en tre timers biltur for å hente en hund hun skulle passe på gratis i to uker skurrer veldig. Her vil jeg si at hun hele tiden hadde planer om å beholde hunden, eller tjene noen kroner på den. Håper alt ordner seg! :)

Endret av Skywalker
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Herregud, ikke gi etter for utpressing! Anmeld henne for tyveri, kidnapping og forsøk på utpressing, IKKE gi etter. Gå på politistasjonen og stå på krava; still dem til veggs og be dem få ut fingeren. Ta vare på alle meldinger du har fått, både ift. trakasseringen og pengekravene, og ta det med deg ned til politiet i morgen tidlig! Ring lokalavisa, radioen, legg ut beskjed på Facebook osv.; ikke la henne slippe unna!

Endret av Strixvaria
  • Liker 7
Gjest Katten.
Skrevet

Dukk opp 'alene', det vil si, med en hærskare av andre mennesker rett rundt ett hjørne. Forfølg henne til hun gir fra seg hunden, utstyret og all form for verdighet.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI om jeg ville valgt å sette inn en annonse i en avis for å spørre fremmede om pass til hunden min. Fatter ikke at folk kan tenke tanken engang. Vær glad hun ikke solgte den videre... Det var utrolig dumt gjort, men nå er du jo i den situasjonen så lite man kan få gjort med det bortsett fra å lære fra sine bitre erfaringer.

Vær rask nå, for denne damen virker ikke helt god (var det ingenting som skurret når du møtte og snakket med henne før du bare ga henne hunden for 2 uker?!) og jo raskere du får tak i hunden, jo bedre. Bla opp 3000,- og ta det derfra. Det viktige er at du får han tilbake så raskt som mulig, før hun selger, eller finner på noe verre. Men ikke la hun slippe unna med dette, om nødvendig finn adressen selv om politiet ikke kan hjelpe.

Anonym poster: 2379cc46ba44012ed67aa8ccb3714fbf

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde betalt de 10.000. Men det er fordi jeg aldri i verden ville vært så dum å overlatt hunden min (barnet mitt) til en fremmed, og fordi at dersom du må gå rettens vei med dette kommer det til å ta lang tid.

Du har jo satt deg selv i denne idiotiske situasjonen. Og nei, jeg mener ikke det er greit av denne dama å stjele hunden din, tvert imot. Men sette inn en annonse i avisa å spør om hundepass? Really. Jeg hadde heller droppa ferien min.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få med deg noen, så dere er i overtall, avtal å gi henne penger og et møtested, så kan dere ta med dere hunden og pengene. Det at politiet ikke kan gjøre noe går begge veier.

Anonym poster: 0b4e6d4d61e95afbd3d7be4442e7f0dd

• Liker 3
Gjest TrickyA
Skrevet

Har du hennes fulle navn? Søk på google. Bruk skattelistene, der får du en ganske klar pekepinne på hvor hun bor pga. postnummer og sted. Bla opp Gulesider for å finne enten hennes navn der, eller andre som bor der. I verste fall hadde jeg ringt til folk i området for å spørre om de kjenner til dama. Hadde det vært meg som hadde vært i den situasjonen hadde jeg GJORT HVA SOM HELST for å få den hunden tilbake, og raskt slik at sjansen var størst for at den var i live. Jeg hadde kjørt til stedet hun bor (regner med det er en mindre by/sted) for å finne henne. Hadde ikke sittet på rumpa og ventet på et kvernenede byråkrati.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...