Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde jeg og samboer en alvorlig prat; vi snakket om oss og hvordan jeg føler at vi oppfører oss mer som venner enn kjærester. Vi ble enige om å gi forholdet en siste sjanse - 1 mnd ca - og er ikke ting bedre innen da gjør vi det slutt.. Jeg er så redd for utfallet av denne mnd, er redd at når denne måneden har gått kommer en av oss til å mene at følelsene er tilbake, mens den andre fremdeles tenker på oss som venner.

Vi skal ihvertfall gi "alt" for at forholdet skal funke. Vi har bestilt ferie og lagt ned totalforbud mot Tv (med unntak av filmkvelder hvor vi kan snakke samtidig), vi har også blitt enige om å gå flere turer for å prøve å snakke sammen mer.

Håper virkelig ting fungerer, men har igrunn kjent litt på det at jeg ser mer på han som en venn de siste månedene.. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, men føler vel egentlig at jeg trenger å snakke med noen "utenfor" vennekretsen. :)

Anonym poster: 1de1203c35c7c12abf01cf363e6f3e99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er i samme situasjon her hjemme. Vi har også snakket om tingene,men jeg ser at jeg er den som føler jeg mangler en kjæreste. Vi er bestevenner men kjærester er vi ikke. Tror nok han kunne godtatt det,men jeg har ikke lyst å bo ilamme bare en venn.. Vi skal ta tia til hjelp,så får vi se.

Håper dere finner ut en løsning som blir best for begge.

Anonym poster: 5345539b96ddc413e3dc3357949067b9

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er i samme situasjon her hjemme. Vi har også snakket om tingene,men jeg ser at jeg er den som føler jeg mangler en kjæreste. Vi er bestevenner men kjærester er vi ikke. Tror nok han kunne godtatt det,men jeg har ikke lyst å bo ilamme bare en venn.. Vi skal ta tia til hjelp,så får vi se.

Håper dere finner ut en løsning som blir best for begge.

Anonym poster: 5345539b96ddc413e3dc3357949067b9

Off, det er vanskelig altså.. Vi satt en "tidsfrist" på det sånn at vi ikke drøyer det ut. nå har jeg som sagt følt det sånn en liten stund,m så jeg føler ikke det er rettferdig mot noen av oss:S

Håper dere og ordner opp! Hvorfor tror du dere ble mer "bestevenner"?:)

Gjest Gjest
Skrevet

men er ikke det ganske vanlig da at noen ganger så fungerer man mer som venner mens andre ganger er man mer kjærester?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på hvor lenge dere har vært sammen.

Grunnen til at jeg lurer på det er denne;

I starten (sånn ca ett år omtrent) er man i den rosa, herlige, forelskelsesboblen hvor man rett og slett ikke kan få nok av hverandre.

Resten av verden spiller ingen rolle, og hele ens mentale fokus er på det spesielle mennesket.

- i denne fasen legges også grunnlaget for det dype, solide vennskapet som er bærebjelken for 'resten av livet'.

Etter denne fasen så går enten forelskelsen over av seg selv og 'dør ut', eller så blir den omformet til det jeg kaller å elske. En dypere, rolgere, mer solid følelse av samhørighet, trygghet, varme, kjærtegn og sex, - men på et roligere mer solid nivå. En stabilitet i et forhold mellom to.

I noen/mange tilfeller er det ofte slik at mennesket vil strbe etter å kontinuerlig befinne seg i den rosa forelskelsesboblen og ikke helt klar ser at forholdet beveger seg over til en annen fase.

Så derfor lurer jeg litt på hvor lenge dere har vært sammen og hva som mangler for deg/dere nå ?

Edit: Rettet rene bokstaveringsfeil.

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

vi har vært sammen i 4 år og vi løper ikke rundt å er nyforelska lenger. jeg forventer heller ikke romantikk og at vi skal oppføre oss som kjærester hele tiden heller. det går jo opp og ned. vi har nettopp vært inne i en litt død periode men nå er vi "kjærester" igjen. det er vel sånn det er i langvarige forhold

AnonymBruker
Skrevet

ts her

takk for svar:) Jeg vet jeg ikke kan forvente rosa skyer og bare forelskelse hele tiden, men den siste perioden har det vært sånn 1 av 10 ganger bare.. Vi har ikke hatt sex på noen mnd - ikke bare pga meg . Vi kysser lite, og han virker mer interessert i pc, ipad og tv enn i å snakke med meg...

Han tar sjelden initiativ til noe lenger, og jeg føler meg derfor mye alene.

Vi har vært sammen i 2 og et halvt år:)

Gjest Lille-pus
Skrevet

ts her

takk for svar:) Jeg vet jeg ikke kan forvente rosa skyer og bare forelskelse hele tiden, men den siste perioden har det vært sånn 1 av 10 ganger bare.. Vi har ikke hatt sex på noen mnd - ikke bare pga meg . Vi kysser lite, og han virker mer interessert i pc, ipad og tv enn i å snakke med meg...

Han tar sjelden initiativ til noe lenger, og jeg føler meg derfor mye alene.

Vi har vært sammen i 2 og et halvt år:)

Det er ikke så lang tid dere har vært sammen.....

Jeg funderer litt på en ting; Har dere forsøkt å dele hva dette gjør med hver og en av dere ?

Satt dere ned og fortalt hvorledes hver og en av dere opplever dagens situasjon, og spurt både dere selv og hverandre om det er slik dere gjerne vil ha det i alle uoverskuelig fremtid ?

Jeg vil tror en slik samtale kanskje vil avdekke at ingen av dere synes dagens situasjoner noe dere ønsker å ha ?

Og er man der at man er enig om at noe må gjøres så har man jo et felles mål som man kan jobbe sammen for å opnå, - uten å føle seg alene med hverken målet eller veien dit.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lang tid dere har vært sammen.....

Jeg funderer litt på en ting; Har dere forsøkt å dele hva dette gjør med hver og en av dere ?

Satt dere ned og fortalt hvorledes hver og en av dere opplever dagens situasjon, og spurt både dere selv og hverandre om det er slik dere gjerne vil ha det i alle uoverskuelig fremtid ?

Jeg vil tror en slik samtale kanskje vil avdekke at ingen av dere synes dagens situasjoner noe dere ønsker å ha ?

Og er man der at man er enig om at noe må gjøres så har man jo et felles mål som man kan jobbe sammen for å opnå, - uten å føle seg alene med hverken målet eller veien dit.

Vi har snakket endel om dette.. Senest igår. Jeg fortalte han at jeg føler meg oversett og tilsidesatt, han innrømte at dagens situasjon ikke akkurat er optimal. Det er derfor vi har bestemt oss for å gjøre alt i en periode nå for å fikse ting, men akkurat nå virker det nærmest uoppnåelig å gå tilbake til sånn det var.

2,5 år er ikke så lenge nei, men vi er begge 22 år, så er allikevel en liten stund om man tar alderen vår med i beregningen. Har hele tiden tenkt at han kom til å bli den jeg kom til å være sammen med for alltid, men det siste halvåret har jeg tvilt veldig.. Jeg har flere ganger prøvd å åpne meg opp og fortelle han hva jeg føler om situasjonen. Alt er som regel bra i 1 uke etterpå, men så henter hverdagen oss inn igjen. Han sier sjeldent noe om hva han mener om ting

Skrevet

Off, det er vanskelig altså.. Vi satt en "tidsfrist" på det sånn at vi ikke drøyer det ut. nå har jeg som sagt følt det sånn en liten stund,m så jeg føler ikke det er rettferdig mot noen av oss:S

Håper dere og ordner opp! Hvorfor tror du dere ble mer "bestevenner"?:)

Vi er veldig forskjellig. Vært sammen i 9 år snart,å ser at vi vokser mer og mer fra hverandre. Jeg er veldig romantisk av meg ,,liker å kose meg i armkroken på min kjære. Han ser helst at han kan holde på med sitt.. Vi har sakt at vi skal se det ann,så lenge vi er gode venner uannsett hva som skjer så tror jeg vi klare det uannsett utfall.. V:-)

Skrevet

Å miste forbindelsen er en trussel mot parforholdet. Daglig vedlikehold i form av kjærlig omsorg, smil, humor er viktig. Det krever en bevissthet om at det er nødvendig. Vi nedlegger masse tid i å vedlikeholde hus, bil og kropp, men kanskje ikke like mye i å vedlikeholde parforholdet. Skaff dere opplevelser sammen, - opp av sofaen og gjør noe. Langvarige forhold gjør seg ikke selv. Forelskelsen er borte, men det kjærlige vennskapet ligger i bunnen. Vi skal ikke undervurdere det dype vennskapet, som er noe annet enn vennskap med andre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

OFf.. sånne situasjoner er ille.. håper dere får ordnet det!:)

Endret av Lykkerusen
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Off.. syns dette er så ille; føler jeg ødela litt da jeg hadde praten med han.. Nå føles det som om han har mistet følelsene for meg for flere måneder siden men at han har vært for redd til å slå opp rett og slett:S

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Begynner å tenke at ferieturen vi bestilte var en feil..Det er ikke lenge til vi drar nå, men tenk om ting ikke blir hyggelige? Tenk om vi ikke får tilbake gnisten på tur? ..

Skrevet

Jeg og eksen min var mer venner enn kjærester. Vi gikk sånn i nesten 3 år (var sammen i nesten 5) før jeg slo opp. Ser at det var det eneste riktige. Unner ingen å gå i et sånt forhold over lenger tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...