Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Megoss
Skrevet

Fikk en datter for 2,5 år siden og kallte henne for et veldigt spesiellt navn, ingen hadde hørt om det før. Og eg syns det var det vakreste navnet i hele verden. Nå, foe en uke siden fikk eg høre at naboen min skulle kalle jenten sin for det samme som meg. Må si jeg ble mektig irritert og at dette plager meg sinnsykt, har virkelig lyst å si ifra om hva jeg synes. De ver veldig godt at datteren min heter det! Synes dere jeg burde si ifra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm. Nei. Du har null og niks med hva andre kaller barnet sitt. Navnet tilhører ikke deg.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes ikke du burde si fra. Det er kanskje en dust ting å gjøre av naboen, men du har ikke copyright på navnet.

De fleste gir barna sine navn de har hørt og synes er fine. Så godt som alle. Synes ikke populariteten til navnet bør ha noe særlig å si i så måte. Jeg ville reagert hvis du hadde gått gravid og fortalt hva barnet skulle hete, og så "kuppet" noen det navnet til sitt barn som ble født før ditt. Særlig hvis det var sjeldent. Men det her... Næh.

Anonym poster: fc4c957f8db2a55b493b15cad614a7f9

• Liker 5
Gjest Trådstarter
Skrevet

Syns likevel dette er latterlig idiotisk! Blir jo herming så det holder!

Skrevet

Dere er naboer, så hva naboen kaller ungen sin har du ikke noe med. Ville vært verre hvis broren eller søsteren din hadde gitt barnet sitt samme navn som ditt barn.

Uansett; om ikke mange årene (tro meg, årene går fort!) så vil disse jentene flytte hjemmefra, og ikke lenger være naboer som heter det samme.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir "herming", ja. Og det er, for voksne mennesker, ikke en stor nok greie til at man reagerer særlig på det. Det vil ikke gå utover ditt barn at naboens barn heter det samme, og da synes jeg det er unødvendig å lage noen sak ut av det. Jeg er ikke helt uten forståelse for at du synes det er kjipt, altså, bare mener ikke er noe å konfrontere naboen med.

Jeg hadde i hvert fall stusset mer over en som gikk og kjeftet på naboen for at hun "hermer" enn jeg hadde stusset over naboen selv.

Anonym poster: fc4c957f8db2a55b493b15cad614a7f9

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg var deg, tror jeg at jeg hadde følt det som smiger at naboen syntes navnet var så fint at hun ville la sin datter hete det. Men jeg vet det er flere som tenker som deg, noe jeg på en måte forstår, men forstår ikke likevel.

Så hadde jeg vært naboen, hadde jeg nok spurt deg om du hadde noe imot at jeg kallte min datter det nydelige navnet du hadde funnet til din datter. Men slik har hun ikke tenkt, kanskje bare at hun vil kalle sitt dyrebare elskede barn det fineste navnet i verden som hun vet, det vil man jo naturlig med sin datter.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde flytta. Og solgt huset mitt til romfolk.

Gjest Megoss
Skrevet

Syns hele greien er latterlig gjort av naboene! Og jeg har veeeeldig lyst å skrive de en melding på facebook ang hva jeg syns, på en fin måte da

Gjest Megoss
Skrevet

Jeg hadde flytta. Og solgt huset mitt til romfolk.

. Svar: seriøst? Er du enig med meg eller?
Gjest Clafoutis
Skrevet

Syns hele greien er latterlig gjort av naboene! Og jeg har veeeeldig lyst å skrive de en melding på facebook ang hva jeg syns, på en fin måte da

Hvis du begynner å lage en sak ut av dette på Facebook vil det faktisk bare slå tilbake på deg selv!

• Liker 6
Skrevet

Skjønner du synes det er irriterende, men du bør avstå fra å gjøre noe med det. For alt du vet, så kan naboen blitt irritert da du satte det navnet på datteren din. "Er jo MITT navn, som jeg bestemte for min datter for 4 år siden" Dette kan faktisk skje, jeg bestemte navn på sønnen min 10-12 år før han ble født..

Egentlig, blir det vel verst for barna, som skal bo vegg-i-vegg med samme navnet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags navn er det? Kan de ha likt det lenge og planlagt å bruke det en stund? Kanskje det er oppkalling etter noen i familien dems..? Hvordan vet du at de skal bruke dette navnet?

Anonym poster: 4cc778fdbc1dbf241fc124ed180ee352

• Liker 1
Skrevet

Ta det som et kompliment da du ikke har noe med det.

Hvis det blir for vanskelig anbefaler jeg at du begynner å sende naboen din falske nyhetssaker (lag dem selv med sider som denne) om den fryktelige seriemorderen *navn* som torturerer sine ofre med Disney Chanel maraton før han setter inn nådestøtet med Torsdag Kveld fra Nydalen. Fortsett helt til hun ombestemmer seg.

Gjest Megoss
Skrevet

Vil ikke si hva navnet er, men kan si at det ikke har vært brukt før nå, det er nesten ingen i norge som har det navnet, i følge statistisk sentralbyrå!

Gjest Megoss
Skrevet

Hva slags navn er det? Kan de ha likt det lenge og planlagt å bruke det en stund? Kanskje det er oppkalling etter noen i familien dems..? Hvordan vet du at de skal bruke dette navnet? Svar: jeg vet det fordi bestevenninen min har hun på facebook, og hun viste meg det. Hun reagerte på det òg!

Anonym poster: 4cc778fdbc1dbf241fc124ed180ee352

AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan det være en ren tilfeldighet.

Anonym poster: f0694335c6b858ff33d5351144417a17

Gjest Megoss
Skrevet

Nei,det er ikke tilfeldigheter! Hun vet ekstremt godt at datteren min heter det!

AnonymBruker
Skrevet

Isåfall, så får du irritere deg i stillhet. Du eier ikke navnet...

Anonym poster: f0694335c6b858ff33d5351144417a17

Skrevet (endret)

Blir navnet noe mindre vakkert for deg om naboen kaller sitt barn det samme? Nei? Så drit i det og ta det som et kompliment i stedet.

Dette er i hvert fall ikke noe å lage et surt nabomiljø for!

Endret av Petra75
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...