CathFoto Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Jeg vet at noen fra forumet her har bestilt fra denne siden, og lurer litt på deres erfaringer. Hvordan ble deres kjoler i forhold til bilder/skisser? Og hvordan var kvaliteten? Jeg er nemlig en av de som synes selve prøving i butikk er mer stress en morsomt, og derfor er jo internett et godt alternativ, men er opptatt av å finne en side som er seriøs og som leverer ordentlig kvalitet. Prisene er jo langt høyere enn de typiske "kinasidene", men betyr det at det at det er mer ordentlige forhold? Jeg har sett på denne kjolen med noen justeringer, men er usikker på om det er slik kjolen faktisk vil se ut eller om det er sånn som med "kinasidene"at den ligner. Noen som vet? http://www.weddingdressfantasy.com/v/vspfiles/photos/DWD1207-2.jpg
Semydfe Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Kjenner ikke til siden, men må bare si at det var en vanvittig nydelig kjole!!! 1
Gjest Adriane Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Å herre, CathFoto, den var vakker! Jeg er jo en av de som har bestilt derfra og er utrolig fornøyd. Jeg er på vei ut døra nå, men jeg skal svare her i kveld Ellers er Amens en du kan spørre; det var hun som tipset meg om siden.
CathFoto Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2013 Å herre, CathFoto, den var vakker! Jeg er jo en av de som har bestilt derfra og er utrolig fornøyd. Jeg er på vei ut døra nå, men jeg skal svare her i kveld Ellers er Amens en du kan spørre; det var hun som tipset meg om siden. Gleder meg til å høre mer. Skal evt bestille den uten den blå sløyfen.
Kalbakk85 Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Flott kjole! Jeg har virkelig sansen for de som ikke er de helt typiske brudekjolene Jeg skal begynne å prøve kjoler til sommeren. Men er redd for at det blir skikkelig dyrt å kjøpe i salong. Samtidig er jeg redd for at kvaliteten på det som kan kjøpes på nett er bra. Hører allikevel at mange som har bestilt kjole på nett er veldig fornøyd.
CathFoto Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2013 Flott kjole! Jeg har virkelig sansen for de som ikke er de helt typiske brudekjolene Jeg skal begynne å prøve kjoler til sommeren. Men er redd for at det blir skikkelig dyrt å kjøpe i salong. Samtidig er jeg redd for at kvaliteten på det som kan kjøpes på nett er bra. Hører allikevel at mange som har bestilt kjole på nett er veldig fornøyd. Har inntrykk av at de fleste som bestiller på nett bestiller "kinakjoler" til 2-3000,- max, denne koster 5500,- og da vil jeg sikre at det ikke er en overpriset "kinakjole"som jeg ikke ønsker å kjøpe av flere grunner.
Gjest Adriane Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Hei igjen, beklager at jeg ikke har vært inne her før nå - vært litt travelt Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, hehe. Vel, jeg kan begynne med å si at man får fantastisk service, ærlige tilbakemeldinger og en genuin interesse for akkurat deg som brud og akkurat din kjole. Tova Marc, som eier salongen og designer kjolen, tar seg selv av all kundekontakt. Kjolen: jeg fant drømmekjolen, og som deg ønsket jeg noen små endringer på den. Jeg konfererte med Tova, fortalte hvilke endringer jeg ønsket, samt ba om råd ang hvilken "neckline" som er mest riktig for meg og min figur. Tova svarte raskt, ærlig og forståelig. Hun ga meg også info om når jeg senest burde bestille for å få kjolen i tide. (Nå fikk jeg kjolen langt tidligere enn antatt, og er veldig fornøyd med det.) Kjolen jeg bestilte er i taft, med "folder" i skjørtet, mens overdelen er med mye perler og "stæsj". Er også det samme perlestæsjet på siden av kjolen, omtrent på ene hoften/låret. Kvaliteten på stoffet er svært bra; like bra som det jeg har sett av kjoler fra salonger her hjemme. Såvidt jeg kunne se, var det bra håndverk, gode sømmer osv. Har siden også fått kjolen vurdert av ei som selv er syerske, og hun var begeistret over godt håndverk og god kvalitet på alt av tekstiler og pynt. Jeg bestilte custommade, altså etter mine egne mål fremfor "standard" størrelse, noe Tova også oppfordrer til. Etter alt å dømme er den perfekt i størrelsen (jeg har ennå ikke fått muligheten til å prøve den helt, igjensnørt bak osv, men den ser ut til å passe perfekt) Kjolen har flere lag, slik at underskjørt er fullstendig unødvendig (for annet enn komfort i såfall). Den har også innebygd "korsett", og jeg er spent på hvordan den er når den er snørt igjen. Men Amens - som var den som tipset meg om siden - var iallfall veldig fornøyd med sitt, slik jeg har forstått det. Kjolen er sydd i salongen i Teaneck, New Jersey i USA, og sendt direkte derfra og hit. Den kom innpakket i rosa plast, deretter i en rosa kjolepose, og i en stor flat eske. Meget varsomt og fint pakket. Litt krøllete var den, men det rettet seg raskt etter jeg fikk hengt den opp. Jeg fikk heller ikke annet enn forenklet tollgebyr på kjolen, så jeg betalte vel ca 400 da jeg hentet den ut. Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med kjolen. Har fått en fantastisk kjole til en fantastisk pris, og jeg anbefaler denne salongen på det sterkeste! (PS: Kan også nevne at Petalouda kommer nok til å se kjolen med egne øyne innen kort tid, og da kan hun jo si hva hun syns etter det, om hun er enig med meg ang kvaliteten på kjolen og sømmer osv)
CathFoto Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2013 Hei igjen, beklager at jeg ikke har vært inne her før nå - vært litt travelt Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, hehe. Vel, jeg kan begynne med å si at man får fantastisk service, ærlige tilbakemeldinger og en genuin interesse for akkurat deg som brud og akkurat din kjole. Tova Marc, som eier salongen og designer kjolen, tar seg selv av all kundekontakt. Kjolen: jeg fant drømmekjolen, og som deg ønsket jeg noen små endringer på den. Jeg konfererte med Tova, fortalte hvilke endringer jeg ønsket, samt ba om råd ang hvilken "neckline" som er mest riktig for meg og min figur. Tova svarte raskt, ærlig og forståelig. Hun ga meg også info om når jeg senest burde bestille for å få kjolen i tide. (Nå fikk jeg kjolen langt tidligere enn antatt, og er veldig fornøyd med det.) Kjolen jeg bestilte er i taft, med "folder" i skjørtet, mens overdelen er med mye perler og "stæsj". Er også det samme perlestæsjet på siden av kjolen, omtrent på ene hoften/låret. Kvaliteten på stoffet er svært bra; like bra som det jeg har sett av kjoler fra salonger her hjemme. Såvidt jeg kunne se, var det bra håndverk, gode sømmer osv. Har siden også fått kjolen vurdert av ei som selv er syerske, og hun var begeistret over godt håndverk og god kvalitet på alt av tekstiler og pynt. Jeg bestilte custommade, altså etter mine egne mål fremfor "standard" størrelse, noe Tova også oppfordrer til. Etter alt å dømme er den perfekt i størrelsen (jeg har ennå ikke fått muligheten til å prøve den helt, igjensnørt bak osv, men den ser ut til å passe perfekt) Kjolen har flere lag, slik at underskjørt er fullstendig unødvendig (for annet enn komfort i såfall). Den har også innebygd "korsett", og jeg er spent på hvordan den er når den er snørt igjen. Men Amens - som var den som tipset meg om siden - var iallfall veldig fornøyd med sitt, slik jeg har forstått det. Kjolen er sydd i salongen i Teaneck, New Jersey i USA, og sendt direkte derfra og hit. Den kom innpakket i rosa plast, deretter i en rosa kjolepose, og i en stor flat eske. Meget varsomt og fint pakket. Litt krøllete var den, men det rettet seg raskt etter jeg fikk hengt den opp. Jeg fikk heller ikke annet enn forenklet tollgebyr på kjolen, så jeg betalte vel ca 400 da jeg hentet den ut. Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med kjolen. Har fått en fantastisk kjole til en fantastisk pris, og jeg anbefaler denne salongen på det sterkeste! (PS: Kan også nevne at Petalouda kommer nok til å se kjolen med egne øyne innen kort tid, og da kan hun jo si hva hun syns etter det, om hun er enig med meg ang kvaliteten på kjolen og sømmer osv) Oh, spennende. Har lurt på om du ble fornøyd, det var jo du som tipset meg om siden i utgangspunktet :0) Husker Amens sin kjole som veldig fin, men vanskelig å se på kvalitet ut i fra et lite bilde. Hvor mye kostet kjolen din tilslutt? Lyst å vise bilde?(evt på innboks? Ikke noe press, altså) Jeg har sett mye på prinsessekjoler etter jul, men innså brått at det er jo ikke meg og heller ikke det jeg hadde tenkt. Litt redd for at en time i salong gjør at jeg ender opp med en prinsessedrøm ala Pronovias Alnacar som er nydelig men ikke det jeg hadde tenkt, og helt i utakt med mannens antrekk. Alternativ til linken i hovedinnlegg er å få sydd en kjole inspirert av denne: http://www.google.no/search?q=ellis+bridal+11350&hl=no&client=safari&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=875EUbS0FcX74QSNuoGgDg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=768&bih=946#biv=i%7C1%3Bd%7Cy7aAm6m_H4P8EM%3A men med høyere liv, normalt liv og lengde til rett under knærne, da koster den 9000,- ca hos Weddingdressfantasy med 2 mnd leveringstid.
Gjest Adriane Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Ja, det er veldig vanskelig å gjette kvalitet ut fra et lite bilde, det er jeg veldig enig med deg i Jeg kan sende deg bilde på innboksen Prisen tilslutt, inkl de justeringene jeg ønsket, matchende bolero, frakt og forenklet tollgebyr ble ca 6000. Skjønner godt du er redd for å ende opp med en annen kjole enn du ønsker, dersom du går i salong. Noen vil sikkert mene du går glipp av noe ved å ikke gå i salong og ha "prøve-opplevelsen", men personlig klarte jeg meg lenge med å prøve en kjole med ca samme snitt som min, og ferdig med det, hehe Nydelig kjole den Ellis Bridal-kjolen også, men jeg syns faktisk den første du linket til var finere (men det er jo min personlige mening, det er jo du som skal ha kjolen! ) Sender deg PM jeg, CathFoto, med bilde av kjolen 1
Kalbakk85 Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Dere som bestiller på nett.. Har dere prøvd en del i butikk først, så dere vet hvilken modell og snitt som passer dere? Kjenner jeg blir mer og mer frista til å bestille på nett. Særlig når det er så mye penger å spare.
CathFoto Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2013 Dere som bestiller på nett.. Har dere prøvd en del i butikk først, så dere vet hvilken modell og snitt som passer dere? Kjenner jeg blir mer og mer frista til å bestille på nett. Særlig når det er så mye penger å spare. Nå har jeg ikke bestilt brudekjole på Internett ennå, men bestiller ofte andre kjoler fordi jeg vet hva slags snitt jeg kler, og kanskje enda viktigere hva jeg ikke kler.
Gjest Adriane Skrevet 18. mars 2013 #12 Skrevet 18. mars 2013 Dere som bestiller på nett.. Har dere prøvd en del i butikk først, så dere vet hvilken modell og snitt som passer dere? Kjenner jeg blir mer og mer frista til å bestille på nett. Særlig når det er så mye penger å spare. Jeg har ikke prøvd "en del", men jeg prøvde en kjole med lignende snitt som den jeg hadde falt for, for å sikre meg at snittet var riktig til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå