AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Del Skrevet 15. mars 2013 Guri, blir helt paff over holdningen til enkelte folk der jeg bor nå! Jeg er som kjent gravid, noe hele arbeidsplassen til gubben vet om. I tillegg til venner og bekjente.. Her for noen uker siden kunne gubben fortelle meg at han møtte på kameraten sin og hans fru, som begge gratulerte oss med graviditeten. Og i dag når jeg var på jobb, møtte jeg på damen til min manns kamerat. Og hun begynte å prate med meg, og lurte på om jeg var gravid eller om hun forvekslet person. (Hvordan i all verden kunne hun det, når hun en gang hadde meg som venn på facebook... i tillegg til at jeg ofte møter henne på jobben min, og prater med henne?? Hun var jo selv med mannen sin og gratulerte gubben min, og vet utmerket godt hvem jeg er -_- Hvorfor driver folk å spiller dum for det det er verdt? Gratulasjonen er ikke viktig den i seg selv, men det at folk spiller dum i mitt nærvær får meg rett og slett til å undre... Hvorfor i all verden later hun som at hun ikke visste en skit? Kan det ha noe med synet hun har på meg? Hjelp meg å knekke denne sosiale koden, er dere snille Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #2 Del Skrevet 15. mars 2013 hun spurte altså om du var gravid eller om hun forvekselt deg med noen andre? Ja, da hadde hun vel glemt seg litt da. Å være distré er ikke knyttet til "bygdefolk" så vidt jeg vet. Å være litt selvsentrert er derimot knyttet litt til gravide ;-) Alle andre går ikke nødvendigvis rundt å husker på deg. (ta den siste kommentaren med et smil, det er ikke stygt ment) Anonym poster: d7734478d5155589af7080bf5a8aa0bf 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Del Skrevet 15. mars 2013 hun spurte altså om du var gravid eller om hun forvekselt deg med noen andre? Ja, da hadde hun vel glemt seg litt da. Å være distré er ikke knyttet til "bygdefolk" så vidt jeg vet. Å være litt selvsentrert er derimot knyttet litt til gravide ;-) Alle andre går ikke nødvendigvis rundt å husker på deg. (ta den siste kommentaren med et smil, det er ikke stygt ment) Anonym poster: d7734478d5155589af7080bf5a8aa0bf Begge deler. Hehe, skjønner Men jeg var egentlig kraftig overbevisst om at hun visste om det, da hun selv gratulerte gubben min. Har egentlig fått inntrykk av at folk er litt redde for å innrømme at de vet noe som helst. Forrige søndag spurte hun meg faktisk om jeg hadde hund Eh, ja har jo hatt han i to år nå? Hun hadde jo før kommentert hundebildene mine på facebook.. x) Hoho! Fikk nesten en følelse av at hun spilte dum der også.. Ikke misforstå meg, men jeg trodde virkelig at personer man møter på mest i hverdagen..visste såppas.. Jeg vet jo f.eks en god del om henne og kameraten til gubbisen min.. Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 15. mars 2013 #4 Del Skrevet 15. mars 2013 Eh? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Del Skrevet 15. mars 2013 For meg høres det ut som hun bruker sånne spørsmål som en samtaleåpner. Anonym poster: 127f175017196cf0879484a3a96d6c38 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. mars 2013 #6 Del Skrevet 15. mars 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #7 Del Skrevet 15. mars 2013 Eh? ? Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 15. mars 2013 #8 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) ? Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f Hvorfor skal dette være et bygdefenomen? Jeg forstår ikke problemet? Folk generelt er rare, distrè, sære, falske whatever......overalt. Endret 15. mars 2013 av Cordelia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #9 Del Skrevet 15. mars 2013 For meg høres det ut som hun bruker sånne spørsmål som en samtaleåpner. Anonym poster: 127f175017196cf0879484a3a96d6c38 I følge min samboer så var hun klar over hva som var på gang, derfor mener jeg at hun ikke trengte å si til meg at hun ikke visste noenting. Blir for dumt dette. Er jo bare en uke siden ca. at hun og samboeren hennes kom og gratulerte min bedre halvdel.. Ikke er hun senil, så derfor er alt bare rent skuespill Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #10 Del Skrevet 15. mars 2013 Kan hende du ikke er verdt å huske for hennes del. Anonym poster: 25fea20a830ab45e6a1ff62537596cbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #11 Del Skrevet 15. mars 2013 Kan hende du ikke er verdt å huske for hennes del. Anonym poster: 25fea20a830ab45e6a1ff62537596cbc Det var det jeg også tenkte, men for all del så er det helt opp til henne om hun vil dumme seg ut Tenkte jeg skulle nevne for henne i samtalen om det ikke var HUN som kom og gratulerte samboeren min Men tenkte jeg skulle være snill og la være Da det hadde blitt pinlig for hennes del.. Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 15. mars 2013 #12 Del Skrevet 15. mars 2013 Du tror ikke at du legger litt for mye i det her da? Jeg hadde aldri tenkt at dette er å dumme seg ut eller spille skuespill. Noe bygdefenomen eller sosial kode vil jeg ikke kalle det, i alle fall. Det blir jo helt umulig for oss å tolke hva hun mener, hvorfor hun sa det, om hun eller du er rare/har misforstått/hvasomhelst. Synes også det er spesielt å kalle dette en holdning der du bor, når det kun er en dame det gjelder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #13 Del Skrevet 15. mars 2013 Du tror ikke at du legger litt for mye i det her da? Jeg hadde aldri tenkt at dette er å dumme seg ut eller spille skuespill. Noe bygdefenomen eller sosial kode vil jeg ikke kalle det, i alle fall. Det blir jo helt umulig for oss å tolke hva hun mener, hvorfor hun sa det, om hun eller du er rare/har misforstått/hvasomhelst. Synes også det er spesielt å kalle dette en holdning der du bor, når det kun er en dame det gjelder. Jeg har opplevd flere andre ulike tilfeller også, fra der jeg nå bor. Men det er ikke nødvendig å ta med i tråden.. Har bodd i to andre byer før, og folk var ikke slik. Snakket med samboeren min på tlf i sted, og han ble faktisk overrasket over at hun som kom og gratulerte han med graviditeten (jeg var ikke til stede da) for litt siden, plutselig kommer til meg og hevder det motsatte en stund senere.. Hun har også slettet meg og samboeren min fra facebooken hennes, uten at vi vet helt hvorfor. Men mannen hennes har jeg og samboeren min fremdeles som venn, da de er godkompiser ellers Kan det være noe med psyken hennes? Litt greit å vite hvor jeg har henne, da jeg treffer på henne daglig Synes generelt at hun er utrolig grei og prate med, så synes mye av dette oppsettet er rart.. Hvorfor må mennesker være så kompliserte Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 15. mars 2013 #14 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvorfor må mennesker være så kompliserte Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f Fordi hun har for mye fritid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #15 Del Skrevet 15. mars 2013 Syns det virker som du gjør ting litt kompliserte selv, for dette skjønte jeg lite av... Noen du kjenner spurte om du var gravid for å ha noe å prate om, ooog... Det var egentlig det. Anonym poster: 1c8d9c3012135db6a05f4d2ea106f82c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. mars 2013 #16 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er fort gjort å glemme at noen man ikke er spesielt nær venn med (som dere jo ikke er) er gravid når de ikke har stor kulemage. Jeg bryr meg f.eks lite om mine bekjentes gjøren og laden, så om en av mine bekjente hadde vært gravid kunne jeg lett glemt det på en uke. Rett og slett fordi det er lite interessant for meg. Og det at hun har kommentert bikkja de på facebook, er ikke sikkert hun så hvem hun kommenterte bilde til? Jeg har sikkert også kommentert dyra til mine bekjente facebookvenner, men om venn 163 har hund/katt/ilder, så er det ikke sikkert jeg husker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #17 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er fort gjort å glemme at noen man ikke er spesielt nær venn med (som dere jo ikke er) er gravid når de ikke har stor kulemage. Jeg bryr meg f.eks lite om mine bekjentes gjøren og laden, så om en av mine bekjente hadde vært gravid kunne jeg lett glemt det på en uke. Rett og slett fordi det er lite interessant for meg. Og det at hun har kommentert bikkja de på facebook, er ikke sikkert hun så hvem hun kommenterte bilde til? Jeg har sikkert også kommentert dyra til mine bekjente facebookvenner, men om venn 163 har hund/katt/ilder, så er det ikke sikkert jeg husker det. Dette virker nesten for sprøtt ut til å være sant.. Hun vet selvfølgelig hvem jeg er Hun har jo selv innvitert meg med på fester hos seg før..osv. Vi snakkes også en del når hun er innom jobben min også. Tviler på at hun kommenterte hundebildene uten å vite hvem eierne var, da hun før i sosial setting har spurt om jeg og mannen min "måtte hjem til lillebanet" Får jeg nyss i hvem som har forlovet seg, giftet seg, blitt gravid, født, kjøpt seg hus..osv, så husker jeg dette veldig godt. Treffer jeg på dem i ettertid bringer jeg fram dette på samtalefronten, alt ettersom hvem av dem jeg møter på.. Kanskje jeg har en superhukommelse ? Ja, det vet jeg at mannen min før har sakt. Vi er ingen like, som moren min før pleide å si.. Slutten på denne visa får bli at jeg er uendelig glad for at jeg ikke er glemsk! TS Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 15. mars 2013 #18 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hvorfor må mennesker være så kompliserte Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f That's life, enkelt og greit. Og skal man sitte og gruble over hvorfor folk er slik og slik, så kommer en til å bruke opp mye fritid. Folk er rare både på byen og i bygda. Akkurat det samme i byen, der er bare mindre synlig. Det har rett og slett med holdninger og gjøre. Har denne dama problemer med deg, andre eller seg selv så får hun ha det da. Ikke noe du får gjort noe med. Hvorfor bruke energi på sånt noe? (edit.) Endret 15. mars 2013 av Cordelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 15. mars 2013 #19 Del Skrevet 15. mars 2013 Atte hæ? Skjønner virkelig ikke problemet her. At en bekjent glemmer/later som om hun glemmer ting... Hvorfor bry seg? Dette hadde ikke jeg giddet å brukt tid på. Du får evt konfrontere henne med det, da, hvis det er viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #20 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg har opplevd flere andre ulike tilfeller også, fra der jeg nå bor. Men det er ikke nødvendig å ta med i tråden.. Har bodd i to andre byer før, og folk var ikke slik. Snakket med samboeren min på tlf i sted, og han ble faktisk overrasket over at hun som kom og gratulerte han med graviditeten (jeg var ikke til stede da) for litt siden, plutselig kommer til meg og hevder det motsatte en stund senere.. Hun har også slettet meg og samboeren min fra facebooken hennes, uten at vi vet helt hvorfor. Men mannen hennes har jeg og samboeren min fremdeles som venn, da de er godkompiser ellers Kan det være noe med psyken hennes? Litt greit å vite hvor jeg har henne, da jeg treffer på henne daglig Synes generelt at hun er utrolig grei og prate med, så synes mye av dette oppsettet er rart.. Hvorfor må mennesker være så kompliserte Anonym poster: 3a8a7a277c15038c0c8d00e44dd7819f Seriøst, har man psykiske problemer nå fordi man ikke sentrerer livet sitt rundt en gravid kjerring? Hvor selvopptatt er det mulig å bli egentlig? Anonym poster: e511fb4c9af4eeb446e827da9bf735a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå