AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har stripet håret i flere omganger nå fordi jeg vil at håret litt lysere. Var mørkebrun, mens nå er det i flere forskjellige nyanser. Alt fra rødbrunt til blond. I tillegg er håret litt lysere oppe enn nede. Misliker veldig de blonde stripene, og jeg er jo klar over at det ikke er lett å stripe hår som har vært farget mørkt så lenge, men det jeg lurer på er om jeg kan farge over stripene med en farge som kan dempe de gulblonde stripene og få bort en del av det røde? Kan jeg gjøre det selv? Eller må jeg være tålmodig og fortsette å lysne det ved hjelp av striper hos frisør. Vil jo bli litt lysere, ikke blond, men det er jo så stygt med det blonde og de gylne tonene. Anonym poster: 6782fff959fce09ddb862ab5c0ab56d3
up! Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Er det nyfarget? Rødheten slipper ganske raskt i hvertfall, og det blonde demper seg litt. Ellers kan du vel legge en toning oppå, dempe det hele. Jeg ville aldri gjort det uten frisør, men sånt er jo smak og behag
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Nja, jeg stripet det før jul og da hadde frisøren oppi noe som skulle korrigere fargen sånn at den ikke var så gul. Nå syns jeg det har blitt gulere igjen og det røde er der enda. Nå har jeg kun stripet det i to omganger, men det er jo ikke pent. Uff, utålmodig ja. Vet ikke om jeg tør å farge hjemme, men da må jeg vente for har ikke råd til frisør nå. Anonym poster: 6782fff959fce09ddb862ab5c0ab56d3
up! Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Jeg ville ventet, vanskelig å få til striper pent hjemme. Men jeg skjønte ikke helt om det var du eller frisøren som hadde lagt de gule stripene? Var det henne, synes jeg det er rart at hun ikke brukte en kald blond fargetone, og ikke en varm en, men det er jo vanskelig å vite på fjernt hold. Heldigvis er det fortstat luevær en stund fremover Spar penger og når våren er her, kan du dra til frisøren og kvitte deg med lua samtidig, vinn-vinn
Madison_00 Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Om du vil dempe gulskjæret nå mens du venter, kan du jo prøve en lilla shampoo Anbefaler å prøve en som ikke er av de billigste (ikke Define feks.) og du kan kjøpe en liten flaske for det skal lite og skjelden behandlig til for å se forskjell. Jeg gikk fra mørkebrunt til blondt ved å kontinuerlig stripe håret lysere over en lengre periode (mamma er frisør) og hun kjøpre Loreal Silver Shampoo til meg. Den var en lifesaver! Enig med up! om at du ikke bør prøve deg på noe selv,det er vanskelig når du har så mange forskjellige nyanser. Blå shampoo finnes også, som kan dempe varme toner som orange, men det har jeg ingen erfaring med. Edit: Glemte en link: http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_scat_74094031_ln?rh=n%3A74094031%2Ck%3ASilver+shampoo&keywords=Silver+shampoo&ie=UTF8&qid=1363309307&scn=74094031&h=c3df0b72a326721cb80b1c01e3fb1d04136485ad Endret 15. mars 2013 av Madison_00
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har ikke stripet håret selv, men jeg har hatt mørkt hår lenge nå og håret er mørkere nede. Derfor tar ikke bleking så godt der, og resultatet blir ikke jevnt. Tror nok frisøren gjorde sitt beste med det hun hadde å jobbe med, men jeg lurte på om jeg kunne farge over demselv får å få en jevnere farge og dempe de gylne og røde tonene. Jeg tror ikke jeg tør å gjøre noe selv. Er redd for at det ikke blir fint eller at jeg velger feil. Får nok heller vente, men jeg tror jeg skal kjøpe en sånn sjampo og se om det blir bedre da Anonym poster: 6782fff959fce09ddb862ab5c0ab56d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå