Gå til innhold

Jeg ble fridd til i gaar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte forresten ja....

Skrevet

GRATULERER!!! :hoppe: fortell hvordan det gikk for seg da :D

Skrevet

Gratulerer så masse, også på bursdagen min da gitt :-) Var det en spesiell dag for dere i går?

Skrevet

GRATULERER!!!

:danse: Det er jo helt supert. Gi oss mer detaljer!

Skrevet

Gratulerer :-) Er det ikke herlig når han kommer med spørsmålet.....*mimre*

Skrevet

Grattis!!!!

Venter på detaljer... :sjarmor:

Skrevet

Gratulerer!

Fortell om frieriet, da!

Skrevet

Gratulerer så mye! Og lykke til med planleggingen.

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Fortell fortell...

Har derer rukket å snakke om når bryllupet skal stå da?

:hjerte: :hjerter2: :hjerte: :hjerter2: :hjerte:

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men det er det beste jeg har opplevd.

Og jeg var totalt uforberedt.. vi har snakket litt om bryllup og saant, men da har han alltid gitt uttrykk for at han ville vente.

Saa dette var det siste jeg forventet meg.

Jeg ble ogsaa ganske overrasket over frieriet. Han er ikke spesielt romantisk, men i gaar overgikk han seg selv!

Han hentet meg paa jobb i halvsyv-tiden og sa kjoerte vi til Venezia (jeg bor i Milano). Jeg visste vi skulle dit, men trodde det var for aa moete noen klienter.

Da vi kom dit, ringte "en av klientene" og sa de ikke kunne komme likevel.. Jeg ble ganske lettet. Og vi gikk og spiste paa en bitteliten stemningsfull trattoria. Etter middag gikk vi rundt i byen. Det var moerkt og regnet.. Han stoppet meg paa en liten bro, og sa "Amore, ti amo, non posso stare senza di te, mi sposi?"

(Elskede, jeg elsker deg, jeg kan ikke vaere uten deg, gifter du deg med meg?) eller noe saant, jeg husker ikke akkurat, (her tok hjertet mitt over og hjernen fulgte ikke helt med) gav han meg en nydelig ring, akkurat en slik ring jeg har droemt om..

Jeg ble saa roert og graat litt, men fikk visket frem "Si" (Ja).

Etterpaa kjoerte vi hjem.. Det ble veldig sent og jeg er saa trett, men *sukk* saa lykkelig!

Skrevet

Nå ble jeg helt rørt!

For et fantastisk frieri...(i tillegg blir jo alt litt ekstra romantisk på italiensk)

Gratulerer!!

Skrevet

Vi har begynt aa snakke litt om bryllupet.

Det er ikke saa lett. Italienske og norske tradisjoner er vidt forskjellige, blir nok ikke saann som jeg alltid har sett for meg, men det blir nok fint for det.

Jeg tror vi kombinerer litt. Jeg har veldig lyst paa vinterbryllup i Norge pluss en slags sommerfeiring i Italia.

Skrevet

Hvordan er ett italiensk bryllup? Nysgjerrig..

Skrevet
Hvordan er ett italiensk bryllup? Nysgjerrig..

Masse, masse familie og styr og ståk!

Ihvertfall i min familie (min ene bestemor er italiensk).

Gratulerer, Golosa! :hjerte:

Skrevet

Saa koselig!

Da er vi to bruder i utlendighet ogsaa!

Skrevet

Det er ganske store forskjeller fra region til region, men de jeg har vaert i er ganske typiske tror jeg.

Det er invitert ca 700 stykker, men kanskje "bare" 450 som kommer.

Bryllup er ofte noe foreldrene til bruden bruker litt til aa holde kontaktnettet ved like. Man blir gjerne invitert i mange og det blir vel nesten forventet at man gir noe tilbake.

Tradisjonsmessig skal brudens familie betale hele bryllupet og gi paret leilighet. I de bryllupene jeg har vaert i har denne tradisjonen blitt fulgt.

De blir ofte holdt i borger eller slott med fantastisk natur, omegn, "alt man forbinner med typisk italiensk", men jeg synes det er mye som mangler.

Det er feks ingen taler, ingen vals, ikke bordplassering, osv osv.

Selvom maten og lokalene er helt fantastiske, har jeg aldri faatt ordentlig bryllupsfoelelse.

Jeg har derfor lyst til aa ha et normalt norsk bryllup med taler, vals, bordplassering, osv, og det tror jeg mamma og pappa hadde blitt glad for og. Saa kan jo evt foreldrene hans holde bryllupsfest for oss paa italiensk vis i Italia.

Det er mange andre grunner til at jeg onsker aa gifte meg i Norge..

Jeg vil feks gjerne at mine besteforeldre skal komme (han har ingen igjen)

og de er for skroepelige til aa reise.

Jeg onsker ikke aa bli katolikk, da vil jeg i hvert fall ha tenkt lenge over det og ikke bare fordi jeg skal gifte meg.

Kan forresten en katolikk gifte seg med en protestant i den norske kirke?

Mange tanker i hodet mitt i dag. Heldivis tror jeg min kjaere gjerne vil gifte seg i Norge og han onsker ikke et bryllup med 450 gjester..

godt er det!

Skrevet
Saa koselig!

Da er vi to bruder i utlendighet ogsaa!

Ja og jeg tror vi onsker aa ha litt av de samme rammene rundt bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...