Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en god stund tilbake farget jeg regelmessig håret rimelig rødt. Har nå ikke farget det på over et år, men face it, det vokser ikke akkurat fort! :fnise: noen som vet om det er mulig å bli kvitt rødfargen hjemme? Det er rimelig falmet der jeg har farget det, og det er ikke akkurat pent med ettervekst nedenfor ørene :) er det feks mulig å farge hele i en lys bruntone? Eller vil ikke dette dekke rødfargen? Vil gjerne unngå frisør!

Anonym poster: c42f322cf2bbdcaaa1080ab5df4d7b9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan farge det brunt i samme eller en mørkere grunntone (altså tallet som står før "," må være det samme eller mindre enn i rødfargen), eller så må du bleke det for å trekke ut pigmenter og deretter tilføre pigmenter med en vanlig hårfarge.

Anonym poster: 49fb7e8aef39e3b1f43c36b47b2cb32b

AnonymBruker
Skrevet

Tror du evt det går an å bleke kun det som er rødt også bare farge hele i en bruntone? Jeg husker ikke hvilken rødfarge jeg brukte :-S

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger mye hårfarge i jobben min, og de fleste røde farger en en 5'er eller 6'er. Har du "ufarget" ettervekst, så trenger du ikke bleke den - bare håret som er farget. Etter blekingen farger du selvsagt hele håret i en farge :)

Hvilken farge du skal velge kommer helt an på hvordan din naturlige farge er. :) Du kan ikke gjøre ditt naturlige hår lysere med en farge - da må du bleke det også før du farger over.

Anonym poster: 49fb7e8aef39e3b1f43c36b47b2cb32b

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg gikk fra en mørk rød farge til mørk blond selv denne uka. Bleket det to ganger samme dag, og hadde i mørk blond farge i ti min for å pigmentere, la meg med kur, og farget håret om morgenen i mørk blond farge. Det gikk hvertfall overraskende bra. Men man kan skimte litt av rødfargen fortsatt da.

AnonymBruker
Skrevet

For en god stund tilbake farget jeg regelmessig håret rimelig rødt. Har nå ikke farget det på over et år, men face it, det vokser ikke akkurat fort! :fnise: noen som vet om det er mulig å bli kvitt rødfargen hjemme? Det er rimelig falmet der jeg har farget det, og det er ikke akkurat pent med ettervekst nedenfor ørene :) er det feks mulig å farge hele i en lys bruntone? Eller vil ikke dette dekke rødfargen? Vil gjerne unngå frisør!

Det beste er å lese litt om ulike fargetoner og nyaser i hårfarge så du er sikker på at du oppnår det resultatet du vil. Se link til bra guide nederst. Siden du allerede har mye rødt i håret, og rødt er en veldig sterk farge som er vanskelig å få ut, så burde du farge håret med en askefarge, slik at mye av det røde blir "nullert". Sannsynligvis vil du likevel ha en del rødtoner igjen, men det blir ikke så sterkt. Du kan se på selv fargen 4, 5, 6 (det er denne du velger, sier noe om hvor lyst det skal være; fargedybden), også må du se på tallet som står bak, da dette representerer hvorvidt den skal ha rødtoner/gylden (varm farge, 3-5), være asketonet (kald farge, 1) eller natur (neutral farge,ingenting eller 0). F.eks. er 5,1 lysbrun farge med asketoner, altså en kald lysebrun hårfarge. Men det er ikke alle hårfarger som det står disse kodene på, så da må du heller se etter ordene, feks. "askebrun", "gyldenbrun" o.l..

Jeg ville gått for en kald farge først. Siden håret ditt nå har to forskjellige farger eller nyanser, så er det fullt mulig å farge det selv, men da å justere tiden hårfargen sitter i håret. Hvis jeg for eksempel har lysebrunt hår i tuppene, og blondt fra ørene og oppover, så påfører jeg den mørkebrune fargen jeg skal ha i det lyse først, så vente en liten stund forså å påføre fargen i resten av håret. Det blir som logikken for å farge etterveksten. Om du derimot nå har brunt, men vil ha det f.eks lysebrunt eller blondt, så må du bruke bleking fremfor farge. Da må du ikke vaske ut blekingen før det er kommet seg forbi oransjestadiet. Anbefaler schwarzkopf sin poly blonde i såfall. For farge anbefaler jeg Natural & Easy, den gir en veldig fin brunfarge, spesielt den kalde. Det går også an å jobbe seg videre hvis du ikke er helt fornøyd etter 1 hårfarging. Det er jo ganske drastisk å gå fra knallrødt til en annen farge, så er ikke nødvendigvis gjort på en hårfarging. Men med kunnskapen så kommer du langt. Denne guiden her er veldig bra: http://minmote.no/index.php/2009/03/slik-farger-du-haret-hjemme/

Husk at hårfargen ofte blir litt mørkere enn hva det ser ut som på pakningen, så velg heller en litt lysere enn en mørkere. ;)

Anonym poster: 7918b444530f01009cc299e731c96287

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, da jeg gikk fra å være blond til en veldig varm brunfarge (mye rødtoner i seg) bestemte jeg meg for å trekke ut det røde og bli lysebrun. Det jeg gjorde først var å bleke hele håret mitt (altså, vil si at jeg trekker ut alle fargepigmenter). Vasket ut blekingen, ble selvsagt forskrekket i speilet da jeg var både hvit og lyseorangsje og gul. Så farget jeg håret med en gang, farget inn pigmenter igjen. Da jeg naturlig har litt varme toner i håret mitt visste jeg at disse kom til å dukke opp i brunfargen uansett. Men ville jo ikke ha for mye av dem. Farget derfor håret med Natural & Easy, en askebrun farge. Det ble akkurat som det skulle være (perfekt!) og var veldig fornøyd frem til sommeren kom og jeg ble lei av å føle meg så seriøs :P Blir ofte sånn når sesongen skifter- Lykketil!

Anonym poster: 7918b444530f01009cc299e731c96287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...