Gjest Charlotte1 Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 hei. jeg er 17 år og går på videregående. Nå skal jeg ikke sutre for mye men, Jeg lurte på om dere vet om det finnes støttegrupper, kurs eller noe måte jeg kan bli mindre sjenert. Det er veldig ille. Jeg tørr ikke å snakke med noen i klassen, mi selvom vi har gått sammen i ett år. Jeg er klar over at jeg aldri kommer til å bli den mest utadvente personen, men jeg vil bare kunne klare å slå av en prat med noen og være hyggelig tilbake til dem som prøver å bli kjent med meg. Jeg føler at jeg er i veien og ødelegger det gode miljøet i klassen, pågrunn av det og litt andre årsaker så har jeg lyst til å slutte på skolen. Jeg håper det er en løsning på dette!
Pringle Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Ta kontakt med Angstringen i ditt område! Jeg var med i to år, og det hjalp meg enormt. 1
pipegakk Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har erfaring med sjenerthet og sosial fobi. Hvis du har muligheten, burde du ta turen innom helsesøsteren din på skolen for å høre om hun har noen råd. Hun skal kunne gi deg informasjon om eventuelle tiltak som er tilgjengelige for deg gjennom skolen, eller fortelle deg om tilbud som kan være aktuelle for deg, kanskje en gruppe med mennesker i samme situasjon som deg, eller et kurs e.l. Ikke føl deg i veien. Det er du ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Eksponering og kognitiv terapi. Begge deler kan du gjøre selv med utfordringer og "selv-snakk". Anonym poster: a093b39933c64483ac2b7fff6c8ac420 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Kommunen din har en psykisk helsetjeneste. Der kan du få støtte & hjelp til å bli tryggere på deg selv. Du er ikke alene om å ha det sånn. Gå gjerne via helsesøster, hun kan kontakte dem, tilbudet er gratis. Lykke til, dette klarer du :-) Anonym poster: 1250225bf13d2b0cd1a8aa05280e2b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå