Gjest dummedummemeg Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har hatt magesmerter i nesten ett år, og gikk til legen med dette første gang for et halvt år siden. Han fant ingen årsak til smertene, og jeg trodde det bare var stress. Igjen gikk jeg til legen for et par uker siden og han tok flere forskjellige prøver, og jeg fikk nå svar om at jeg har klamydia! Saken blir ikke bedre av at jeg har funnet meg en snill mann, og jeg har ikke hatt sex med noen etter at jeg ble kjent med han (10 mnd siden). MEN jeg hadde en ubeskyttet ONS en måned før dette (11 mnd siden). DUMT GJORT AV MEG ( Nå har jeg sikkert smittet kjæresten min som aldri i livet har hatt en kjønnssykdom tidligere. Hvordan skal jeg fortelle han dette? Jeg er så redd for at jeg skuffer han og at han i verste fall vil tro at jeg har vært utro. Det har jeg ikke vært, og kan aldri tenke meg å være, bare så det er sagt! Hvordan hadde du fortalt dette til din kjæreste, hvis du var i samme situasjon som meg? Er det mulig å være så dum som jeg har vært, hvorfor brukte vi ikke kondom og hvorfor testet jeg meg ikke da:((( Føler at verdenen min raste litt sammen nå. :'(
Pawn Hearts Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Si sannheten. Alt annet er bare vrøvl. Du kan iallfall ikke la være å si noe; det er så vidt jeg vet ulovlig også. Du må i tillegg kontakte ham du hadde ubeskyttet sex med. Endret 14. mars 2013 av Pawn Hearts 6
Gjest dummedummemeg Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Selvfølgelig vil jeg fortelle han sannheten, men hvordan? Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg og jeg er også veldig redd for reaksjonen hans. Jeg blir fysisk syk av å tenke på dette! Også er jeg veldig bekymret for om det kan ha flere konsekvenser for oss; sterilitet og alt annet skummelt. -ts
Rotemor Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Si sannheten. Alt annet er bare vrøvl. Du kan iallfall ikke la være å si noe; det er så vidt jeg vet ulovlig også. Du må i tillegg kontakte ham du hadde ubeskyttet sex med. Stemmer dette (iht smittevernsloven tror jeg). Er ellers helt enig: si det rett ut med færrest mulig ord og bortforklaringer. Han kan sikkert ikke legge hånd på ikeakatalogen og sverge på at han aldri har utsatt seg for risiko han heller. Det er ikke så ille spm du tror!,,, 2
Pawn Hearts Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Stemmer dette (iht smittevernsloven tror jeg). Er ellers helt enig: si det rett ut med færrest mulig ord og bortforklaringer. Han kan sikkert ikke legge hånd på ikeakatalogen og sverge på at han aldri har utsatt seg for risiko han heller. Det er ikke så ille spm du tror!,,, Nettopp. Det er ikke en mørk historie om utroskap og skjeletter i skapet, så de aller, aller fleste vil godta det (selv om det finnes menn her på KG som blir sjokkert over at kjæresten har hatt sex bare for nytelsens skyld). 2
Gjest LineaAlba Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Hvis du syns det er for vanskelig, kan du få legen til å ringe for deg. Han har taushetsplikt og kan ikke fortelle hvem du er. Men har du tenkt over at han kan ha smittet deg også? Mange er dårlige på å sjekke seg. Han kan ha en kjønnssykdom uten å merke noen symptomer. Hvis han ikke sjekket seg etter forrige partner, kan dere ikke vite om det kom fra deg eller han.
aquiz Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Eksen min sa at han fikk en sms om at han hadde klamydia, så han testet seg selv. Det ble en kur på oss begge, shit happens!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 det beste er nok om du plutselig en dag er illsint på han å skjeller han ut det du er god for, beskyld han for å ha hvert utro mot deg og for å ha smittet deg med klamydia. HEHE tuller bare! LineaAlba har et veldig godt poeng her, sett deg ned å prat med typen, si du er testet for kjønnssykdommer pga. magesmertene og at klamydia er påvist. Regner med du har fortalt han om magesmertene og at han vet smertene har hvert der lenge. Vær ærlig med han å si alt slik det er, at enten har du eller han hatt dette med seg inn i forholdet, men at det godt kan være deg da du har hatt ons en gang uten beskyttelse. Kan ikke se at han kan bli forbannet eller misstenke deg for å ha hvert utro. Sjansene er imidlertid veldig små for at du har fått men av dette, og meg forstått så kan ikke gutter få varige men. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Klamydia kan ligge lantent i oss lenge, uten at vi merker noe til den. Bra du har fått den påvist. Jeg var en gang og vasa på ferietur, og fikk vite meget kort tid etter at jeg antakelig var blitt smittet . Tok test hos legen min og det viste seg at dette stemte :-( Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med kone, og livet var et helvete......om jeg hadde fortalt henne om dette ville alt gått til helvete. Skilsmisse etc. Min løsning på problemet var å kontakte en kompis, som er lege......han skrev ut 2 kurer.......jeg fikk medisinene i fruen via te, kaffe, kakao etc. Må legge til at hun var veldig fornøyd med meg, all den omtanken, all kaffen - men spesielt det at jeg laget kakao til henne - det syntes hun var sååååå innmarrri romantisk. Har fortsatt med dette da, men uten medisiner. Ikke noe å anbefale, unntatt i nødstilfeller. Anonym poster: 614f1b6e0debcd3d5ca12e49a21bbd64 1
Gjest Snuppi Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Klamydia kan ligge lantent i oss lenge, uten at vi merker noe til den. Bra du har fått den påvist. Jeg var en gang og vasa på ferietur, og fikk vite meget kort tid etter at jeg antakelig var blitt smittet . Tok test hos legen min og det viste seg at dette stemte :-( Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med kone, og livet var et helvete......om jeg hadde fortalt henne om dette ville alt gått til helvete. Skilsmisse etc. Min løsning på problemet var å kontakte en kompis, som er lege......han skrev ut 2 kurer.......jeg fikk medisinene i fruen via te, kaffe, kakao etc. Må legge til at hun var veldig fornøyd med meg, all den omtanken, all kaffen - men spesielt det at jeg laget kakao til henne - det syntes hun var sååååå innmarrri romantisk. Har fortsatt med dette da, men uten medisiner. Ikke noe å anbefale, unntatt i nødstilfeller. Anonym poster: 614f1b6e0debcd3d5ca12e49a21bbd64 Eh... Hva???
Gjest dummedummemeg Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Takk for svar! Nå har jeg fått roet meg ned etter å ha lest svarene deres. Jeg har i tillegg hørt så mange skrekkhistorier om kjønnssykdommer, ble vel opprørt av det også. Er vel kanskje best å spørre legen om konsekvensene når jeg henter resepten... Kjæresten er veldig snill, og blir sjelden sint. Jeg tror at det er en vesentlig grunn til at jeg gruer meg til å fortelle han om saken. Tror og håper at forstår meg og tar det greit. Har ikke lyst å si noe i kveld for han har hatt en lang dag på jobben og er sliten, så jeg venter med det til i morgen. Vil ikke at legen skal ringe han, jeg vil at han skal høre det rett fra meg. Så ønsk meg lykke til.. :/ - ts
Gjest LineaAlba Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Lykke til, TS. Dette kan skje den beste! 1
dobri123 Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Masse lykke til, kjære deg. Dette skal nok gå kjempe bra vil du se. Flott at du testet deg og fikk det påvist ihvertfall:) 1
Gjest dummedummemeg Skrevet 15. mars 2013 #14 Skrevet 15. mars 2013 Tusen takk! Det hjelper så mye bare det å fortelle noen om tankene sine! Hva skulle man ha gjort uten KG - ts
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #15 Skrevet 15. mars 2013 Det ordner seg nok, du trenger sikkert ikke å ty til min løsning........som sagt dette ligger latent lenge, kvinnfolk merker som oftest mindre til dette enn mannfolk har jeg skjønt. Dere har bare vært sammen i noen mnd........dette ordner seg, han virker som en snill og grei og oppegående fyr. Bare å si som det er. Anonym poster: 614f1b6e0debcd3d5ca12e49a21bbd64
Gjest myr Skrevet 15. mars 2013 #16 Skrevet 15. mars 2013 Klamydia kan ligge lantent i oss lenge, uten at vi merker noe til den. Bra du har fått den påvist. Jeg var en gang og vasa på ferietur, og fikk vite meget kort tid etter at jeg antakelig var blitt smittet . Tok test hos legen min og det viste seg at dette stemte :-( Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med kone, og livet var et helvete......om jeg hadde fortalt henne om dette ville alt gått til helvete. Skilsmisse etc. Min løsning på problemet var å kontakte en kompis, som er lege......han skrev ut 2 kurer.......jeg fikk medisinene i fruen via te, kaffe, kakao etc. Må legge til at hun var veldig fornøyd med meg, all den omtanken, all kaffen - men spesielt det at jeg laget kakao til henne - det syntes hun var sååååå innmarrri romantisk. Har fortsatt med dette da, men uten medisiner. Ikke noe å anbefale, unntatt i nødstilfeller. Anonym poster: 614f1b6e0debcd3d5ca12e49a21bbd64 For en dust du er.. 4
kaffemor Skrevet 15. mars 2013 #17 Skrevet 15. mars 2013 Klamydia kan ligge lantent i oss lenge, uten at vi merker noe til den. Bra du har fått den påvist. Jeg var en gang og vasa på ferietur, og fikk vite meget kort tid etter at jeg antakelig var blitt smittet . Tok test hos legen min og det viste seg at dette stemte :-( Selvfølgelig hadde jeg hatt sex med kone, og livet var et helvete......om jeg hadde fortalt henne om dette ville alt gått til helvete. Skilsmisse etc. Min løsning på problemet var å kontakte en kompis, som er lege......han skrev ut 2 kurer.......jeg fikk medisinene i fruen via te, kaffe, kakao etc. Må legge til at hun var veldig fornøyd med meg, all den omtanken, all kaffen - men spesielt det at jeg laget kakao til henne - det syntes hun var sååååå innmarrri romantisk. Har fortsatt med dette da, men uten medisiner. Ikke noe å anbefale, unntatt i nødstilfeller. Anonym poster: 614f1b6e0debcd3d5ca12e49a21bbd64 Det der er drøyt. Lure i kona di medisiner uten at hun er klar over det. Hva om hun var allergisk mot antibiotika? Flere jeg kjenner som er det. Lykke til Ts Det går nok bra! 2
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2013 #18 Skrevet 15. mars 2013 Min ex bedro meg i alle retninger og gav meg klamydia, men jeg fikk aldrti tatt svinet på det fordi legen påstod at det kunne ligge der i flere år.. Så han bare sa at da var det JEG som hadde hatt det hele tida... Til slutt sprakk det jo da for han var utro med en bekjent, men jeg fikk aldri spikret på ham alt det andre. Drittsvinet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #19 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har hatt magesmerter i nesten ett år, og gikk til legen med dette første gang for et halvt år siden. Han fant ingen årsak til smertene, og jeg trodde det bare var stress. Igjen gikk jeg til legen for et par uker siden og han tok flere forskjellige prøver, og jeg fikk nå svar om at jeg har klamydia! Saken blir ikke bedre av at jeg har funnet meg en snill mann, og jeg har ikke hatt sex med noen etter at jeg ble kjent med han (10 mnd siden). MEN jeg hadde en ubeskyttet ONS en måned før dette (11 mnd siden). DUMT GJORT AV MEG ( Nå har jeg sikkert smittet kjæresten min som aldri i livet har hatt en kjønnssykdom tidligere. Hvordan skal jeg fortelle han dette? Jeg er så redd for at jeg skuffer han og at han i verste fall vil tro at jeg har vært utro. Det har jeg ikke vært, og kan aldri tenke meg å være, bare så det er sagt! Hvordan hadde du fortalt dette til din kjæreste, hvis du var i samme situasjon som meg? Er det mulig å være så dum som jeg har vært, hvorfor brukte vi ikke kondom og hvorfor testet jeg meg ikke da:((( Føler at verdenen min raste litt sammen nå. :'( Du, det har ikke falt deg inn at den nye kjæresten din kan ha smittet deg? Anonym poster: f64f20b7b3b527e5ad944f6f5a45a70b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #20 Skrevet 15. mars 2013 Shit happens, du kan heller ikke vite hvem som tok med smitten inn i forholdet før han evt har testet seg. Og så lenge han ikke krevde test av deg før dere droppet kondomene har han tatt like mye risiko som deg. Bare fortell det, ta kuren deres og bli ferdig med det. Anonym poster: f262cf0ad94a1bea64db188ba9f6dbc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå