Gå til innhold

Er min svigermor en slem og egoistisk ? eller er det synd på henne ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en sviger mor som har diabetes 2.Hun er 66 år gammel.Problemet slik jeg ser det, er at hun sier at jeg og sønnen hennes ikke skal være så glade, fordi hun er så syk.Hun sier at jeg ikke kan komme og besøke typen min som bor i et annet land, enda det er en stund siden jeg har sett han, fordi hun er syk og trenger mye pleie nå.Jeg synes hun påfører oss dårlig samvittighet.Skal ikke jeg og kjæresten min få være glade fordi om hun er syk ? javel hun er syk men det finnes da grenser for hva man kan kreve av andre da eller ikke ?

Hun har vært syk lenge, mange måneder, og for et halvt år siden sa hun at vi ikke trengte å poste glade bilder av oss sammen siden hun var så syk.

Da ble jeg faktisk ganske irritert, er hun helt på bærtur eller er jeg det ?

Trenger noen som ser dette utenfra...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun føler seg lite viktig eller ensom, og tyr til drastiske utsagn i håp om mer omsorg fra de rundt?

Anonym poster: a15cbaf20e553de3c8a05988c4c1f921

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sviger mor som har diabetes 2.Hun er 66 år gammel.Problemet slik jeg ser det, er at hun sier at jeg og sønnen hennes ikke skal være så glade, fordi hun er så syk.Hun sier at jeg ikke kan komme og besøke typen min som bor i et annet land, enda det er en stund siden jeg har sett han, fordi hun er syk og trenger mye pleie nå.Jeg synes hun påfører oss dårlig samvittighet.Skal ikke jeg og kjæresten min få være glade fordi om hun er syk ? javel hun er syk men det finnes da grenser for hva man kan kreve av andre da eller ikke ?

Hun har vært syk lenge, mange måneder, og for et halvt år siden sa hun at vi ikke trengte å poste glade bilder av oss sammen siden hun var så syk.

Da ble jeg faktisk ganske irritert, er hun helt på bærtur eller er jeg det ?

Trenger noen som ser dette utenfra...

Men hvilken sykdom har hun? Hva er hun så syk av?

Diabetes 2 er i de aller, aller fleste tilfeller veldig lett å regulere, og man lever tilnærmet normalt med den, med mindre man har problemer med å innse at man må endre kosthold og matvaner radikalt.

Anonym poster: 9fdce35e681f39fbe33624cb7634f962

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den sykdommen hun har "kun" er diabetes type 2 må din svigermor være den mest egoistiske kjerringen i to sko. Det er en livsstil sykdom som fint går an å leve med, bare man tar hensyn til den. Har hun kreft og har igjen eks noen måneder kunne denne oppførselen til en viss grad være forståelig, men bare til en viss grad.

Anonym poster: a96f20050e26f8c69862a6b380dfb7ec

Gjest Gjest
Skrevet

Ja hun er gift, men nå for tiden er hun på sykehus, hun får besøk fra mannen sin av og til ettersom jeg vet.Hun har en datter som er der nå til henne også hele tiden.Og to sønner

Gjest Gjest
Skrevet

hun har fått senkomplikasjoner og har nå fått operert inn nylig en ny nyre, fordi hun fikk nyresvikt.jeg vet ikke akkurat nå hvordan hun har det, men det tenkte jeg å finne ut av i dag.

Da hun sa det med at vi ikke skulle poste glade bilder av oss på facebook var hun nok ikke så syk, men typen min sier hun er tungpustet og har hjerteproblemer og diabetes hadde hun på den tiden med hevelser i foten.

Skrevet (endret)

Folk takler sykdom forskjellig.

Noen lærer å leve med sykdommen, andre klarer ikke å komme til det punktet hvor man går videre. For å si det slik.

Noen kan bli sittende fast i "det er synd på meg" og ønsker at resten også skal ha det jævlig.

Hvis hun ikke klarer å se forbi sin egen sykdom er det hennes problem.

Folk får dårlige nyheter hver dag. De aller fleste, etter en viss tid, klarer å komme seg videre, nyte den tiden de har sammen med de de er glad i.

Og jeg vil påstå at de aller fleste ønsker at familie skal ha det bra og lykkelige, men det finnes alltid noen som blir sittende fast og synes at siden de har det fælt skal alle andre også ha det fælt.

Vær lykkelig.

Endret av Avalon
Gjest Gjest
Skrevet

ja jeg er lykkelig men kjenner jeg begynner å få dårlig samvittighet over å være glad og poste hyggelige ting på facebook så min types bror og søster ser, dette er ikke bra :-( men skal prøve å se forbi dette

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mor med diabetes 2, og bortsett fra at hun må spise langt oftere enn andre, lever hun akkurat som alle andre. Det er få med diabetes som ender opp på sykehus...

Sorry, men noe virker muffins med historien din. Spesielt den delen med at svigermor nekter deg å besøke typen som bor i et annet land. Det ga helt ærlig talt ingen mening.

Anonym poster: d4b1eec3e414b6fe111ecd9b9bcc1c19

Gjest Gjest
Skrevet

jo, typen min sier det at hun vil ikke at sviger mor skal besøke han, fordi status er at det er planlagt at hun skal bo hos den andre sønnen sin når hun kommer seg på beina, der også min type og søstra også bor,fordi typen min har ikke noen annen plass å bo, og da ble det ikke på tale at jeg kom dit da og skal ha det fint med typen min og at han skal oppvarte meg når hun er syk sa min type.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med et nytt bilde av dere to med trist trutmunn? ;)

Anonym poster: c54f76e0c4d62f8ff89b233924e3e190

AnonymBruker
Skrevet

jo, typen min sier det at hun vil ikke at sviger mor skal besøke han, fordi status er at det er planlagt at hun skal bo hos den andre sønnen sin når hun kommer seg på beina, der også min type og søstra også bor,fordi typen min har ikke noen annen plass å bo, og da ble det ikke på tale at jeg kom dit da og skal ha det fint med typen min og at han skal oppvarte meg når hun er syk sa min type.

Litt hakk i plata: Men hvor i svarte skogen er det kjæresten din bor? Et muslimsk land hvor de ser på kjæresteforhold før ekteskap helt annerledes?

Anonym poster: d4b1eec3e414b6fe111ecd9b9bcc1c19

Gjest Gjest
Skrevet

Ja bor nok i et muslimsk land ja, de ser vel på kjæresteforhold litt annerledes, det vet jeg men :-) allikevel her er det snakk om hennes sykdom ikke at de er fra et annet land og annen kultur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...