Gå til innhold

Bråker din pvr dekoder fra Canal Digital

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finner ikke helt riktig underforum her.

Men noen andre som har den hd-pvr dekoderen fra Canal Digital?

Bråker den du har?

Min lager en vanvittig vifte/dure lyd. Har til og med klaget, og fikk ny i dag. Den her lager akkurat samme lyden som den forrige. Kan ikke være riktig at de skal bråke sånn?

Anonym poster: 5b19eae31b14a72499058dab92744a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trappetroll

Den jeg har bråker ikke. Ikke som jeg har merket hvertfall.

Hehe, måtte legge meg ned for å høre på den nå. ;-)

Men den er stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Min bråker ikke. Har du dekoderen på en glassflate/inni skap? I så fall setter du den på sånne "knotter". Prøv med mykt underlag osv. Blir det ikke bedre ber du om nytt bytte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bråker også. Både den vi har på stua og den vi har på rommet. ingen av de står i noe skap eller på glass. . . Og de henger seg opp hele tiden. fikk nettopp levert en ny fordi den var helt umulig. Så tok det ei uke, før den nye var helt teit også. Detter skjedde etter Canal digital gjorde oppdatering på hele greia. Før det var det aldri noe problem. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS her.

Den forrige hengte seg opp og bråkte noe vanvittig. Så jeg bestilte ny, fikk den i dag, og den dura og styrte fra første sekund. Ringte inn i kveld for å spør om råd. Fikk da en slags formateringskode som skal stoppe vifta midlertidig. Men den durer og går enda. Den overdøyver tven.. så vanvittig irriterende...

og den står ikke inni noe skap eller på plant underlag, har satt den på en bok. Både den her og den forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Har du den nyeste dekoderen? Den forrige bråkte noe veldig, og vi fikk beskjed fra CD om at det dessverre var et vanlig problem med den dekoderen. Så vi kjøpte den nye, og den er helt stille, og er i tillegg mye raskere. Om det er den du har skal den ikke bråke.

Det er denne vi har nå. Litt ironisk at den nyeste dekoderen deres ser ut som den er fra åtti-tallet, da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

aaaaah.. nei, den har ikke jeg... Har den som ser litt mer up to date ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

aaaaah.. nei, den har ikke jeg... Har den som ser litt mer up to date ut :P

Tror nesten du må velge mellom lydnivå og utseende, altså. :ler:

Syns du skal klage igjen, helt til du får en som ikke bråker. Er jo litt kjedelig om dere selv må betale for den nyeste dekoderen (koster jo noen tusenlapper) når problemet er at den dere har bråker, dette burde absolutt Canal Digital rette opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilfeldigvis denne dekoderen fra CD?

https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/Brukerguider/HD-PVR-102-CT/

Ja, det er en av "problemmodellene", tror merket er "Sagem" og oser ikke akkurat god kvalitet. Den henger seg iblant, bråker som et lite fly og etter siste oppdatering som kom for en stund tilbake henger den litt i menyene.

Er nok lite kundeservice kan gjøre med dette, det er hele dekoderen som rett og slett er dårlig. Er du heldig kan du snakke deg til en nyere modell gratis, men man må nok regne med at det sitter langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilfeldigvis denne dekoderen fra CD?

https://kabel.canald.../HD-PVR-102-CT/

Ja, det er en av "problemmodellene", tror merket er "Sagem" og oser ikke akkurat god kvalitet. Den henger seg iblant, bråker som et lite fly og etter siste oppdatering som kom for en stund tilbake henger den litt i menyene.

Er nok lite kundeservice kan gjøre med dette, det er hele dekoderen som rett og slett er dårlig. Er du heldig kan du snakke deg til en nyere modell gratis, men man må nok regne med at det sitter langt inne.

Etter og ha fått byttet dekoder x antall ganger, "krevde" jeg nå ny dekoder de to siste gangene, men de var ikke villige til det gitt. Bare sende en lik dekoder som bråker akkurat like mye som den forrige.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når dere skriver at "dekoderen henger seg opp i blant" hvor ofte er det? Jeg har problemer hver gang jeg bruker den og dette er min fjerde dekoder så CD vil ikke gi meg en ny en.

Dekoderen slår seg av selvom jeg ser på TV, tar ikke opp planlagte programmer, tar opp programmer uten lyd, nesten alle sendinger hakker og lyden kommer før/etter bildet. Alle dekoderene jeg har hatt har hatt problemer fra da jeg fikk de.

Endret av Topplue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter og ha fått byttet dekoder x antall ganger, "krevde" jeg nå ny dekoder de to siste gangene, men de var ikke villige til det gitt. Bare sende en lik dekoder som bråker akkurat like mye som den forrige.

Hehe, har prøvd meg på det samme, men fikk også bare tilbud om ny av samme modell da min egen konket. Forsøkte også å snakke meg til om det var mulig å få den nye og heller betale et mellomlegg for å oppgradere fra nåværende modell til den nye ADB HDV-PVR, men det var ikke mulig uten å kjøpe betalkanaler i tillegg. Siden jeg ser veldig lite på TV likevel, så gadd jeg ikke bryet, bruker heller tjenester som Netflix og andre uansett, så at dekoderen bråker og henger iblant er i det store og hele uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Vi sa at vi avsluttet vårt abonnement hos CD pga alle problemene med dekoderen. Og vips var dekoder på vei. ;) Men det var en realistisk trussel, altså.

Syns du skal høre med forbrukerrådet, det er jo grenser for hvor mange ganger man må reklamere for samme feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa at vi avsluttet vårt abonnement hos CD pga alle problemene med dekoderen. Og vips var dekoder på vei. ;) Men det var en realistisk trussel, altså.

Syns du skal høre med forbrukerrådet, det er jo grenser for hvor mange ganger man må reklamere for samme feil.

Men fikk dere en ny dekoder av samme modell eller en nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på når dere skriver at "dekoderen henger seg opp i blant" hvor ofte er det? Jeg har problemer hver gang jeg bruker den og dette er min fjerde dekoder så CD vil ikke gi meg en ny en.

Dekoderen slår seg av selvom jeg ser på TV, tar ikke opp planlagte programmer, tar opp programmer uten lyd, nesten alle sendinger hakker og lyden kommer før/etter bildet. Alle dekoderene jeg har hatt har hatt problemer fra da jeg fikk de.

Vår er akkurat likedan. Den henger HELE tiden. både den på stua, og den på soverommet.

De sende samme modell om og om igjen. . .

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Men fikk dere en ny dekoder av samme modell eller en nyere?

Vi krevde den nye, visste jo at den samme modellen ikke funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår henger seg opp HELE tiden! Man må ikke finne på å bytte kanal før etter minst fem minutter etter oppstart for eksempel, det går aldri bra.

Og er man litt for ivrig og bytter kanal eller gjøre andre ting litt for raskt - glemt det - den henger seg opp. Blæ, jeg er så lei......

Anonym poster: ac29e30bcd1f5d849afbfead05730ab8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...