Gå til innhold

Uvanlig problem med SMS.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gal! Det har seg sånn at jeg og kjæresten har store problemer med å sende sms til hverandre. Dette er den eneste personen jeg har dette tekniske problemet med.

Problemet er som følger:

- Noen ganger kommer ikke smsene frem. Rett og slett. Hun får ikke mine meldinger, og jeg får ikke hennes. Dette hender et par gang i uka. Dette fører til missforsåleser og irritasjon med at vi må sende en ekstra melding "FIkk du den smsen nå daaa?"

- Telfonen forandrer det jeg skriver til henne til å bli noe helt annet på meldingen hun mottar. Et eksempel. Jeg skriver: "Hei, god morgen! På tur på jobb nå, mista bussen. Haha. Det er bare jeg som klarer dette". Hun mottar: Hei, god morgen! På tur på jobb nå, mista bussen. Haha. Det er snadder å drikke øl. namnam"

Dette fører til sinnsyke missforsåelser. Drikker jeg øl før jobb liksom?

Sannheten er at jeg har skrevet "Det er snadder å drikke øl. namnam" til en kompis for noen dager siden. Telefonene forandrer og blander sammen meldinger!

Ti poeng til deg som vet årsaken til problemene og hvordan man kan løse det!

Her en noen opplysninger:

- Jeg har telenor, hun netcom(eller var det talkmore? eller onecall..?)

- Problemene har vart i 2(!!!!) år.

- Jeg har i mellomtiden byttet telefon, ingen forandring.

- Hun har en smarttelefon som er to år gammel. Jeg har htc sensation.

- Vi har kun dette problemet med hverandre, ingen andre.

- Vi sletter meldinger ofte for å unngå at de henger seg opp. Samt slå av og på telefonene.

:kjempesinna:

Anonym poster: ab1fa3034ea9dd7e45f67b3c8b912c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette problemet med en gammel mobil med fullt minne. Det var noe med at den hadde plass til bare en halv melding når den var helt stappa (max 160 tegn var det vel), etterhvert som jeg slettet noen meldinger for å få plass til nye, ble ting rart. Husker ikke at sms ble blandet på den måten du beskriver (ikke mellom forskjellige avsendere), men jeg fikk ofte bare halve meldinger, siste del av en melding kom i starten på neste osv. Hva med å slette alle meldingene dere har av hverandre (om dere ikke allerede har gjort det). Se om du har en sånn halv, eller delvis melding et eller annet sted. Kan være at ting er kommet i "utakt" på et vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...