AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Del Skrevet 14. mars 2013 En av jentene jeg bor med har to fotvorter. Vi har vært bestevenner lenge, hun har visst hatt dem i to år, og hun har prøvd alt hun kan for å få dem bort. Hun driver med en behandlig nå også. Personlig er jeg hysterisk for alt av bakterier og virus(ikke utad, så hun er ikke klar over det), og siden hun fortalte meg om vortene klarer jeg nesten ikke bo her lenger. Jeg har begynt å legge merke til alt hun gjør, noe som gjør vennskapet nærmest vanskelig. Hun har nesten aldri på seg sokker, fordi hun hater det, hun sitter alltid å prirker på føttene sine med fingrene (ikke på vortene, men på tær/tånegler). Jeg hater føtter generelt, så det har egentlig alltid plaget meg, men jeg har sikkert noen merkelige uvaner jeg også, så det er ikke noe jeg har tatt opp med henne. Problemet nå er at jeg har prøvd å google hvordan unngå å få vorter, og det er jo bare forslag om å dusje med sko, alltid ha på sko etc. Dette er jo snakk om min egen leilighet og mitt eget bad, som vi deler, og utenom å skrubbe gulvene og badet og alt rene hver eneste dag, vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Skjønner at dette sikkert høres helt hysterisk ut, nettopp derfor jeg føler jeg ikke bar kan ta det opp med henne. Noen som vet hva man kan gjøre for å unngå vorter? Er det virkelig så smittsomt at hvis hun tørker seg på håndkleet mitt kan jeg bli smittet? Anonym poster: 165b1837344f2e1a0f83dcd0721344f6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/729812-fotvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 14. mars 2013 #2 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg er ikke sikker, men hvis det hadde vært supersmittsomt, så ville jeg jo tro at hun nå hadde hatt fullt av vorter på hendene, og enda flere på føttene. Du hadde vel sikkert også fått noen. Men tørker hun bena sine på ditt håndkle?? Greitt nok at man bor sammen, men det er vel vanlig å ha hvert sitt håndkle? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/729812-fotvorter/#findComment-12390120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #3 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg er ikke sikker, men hvis det hadde vært supersmittsomt, så ville jeg jo tro at hun nå hadde hatt fullt av vorter på hendene, og enda flere på føttene. Du hadde vel sikkert også fått noen. Men tørker hun bena sine på ditt håndkle?? Greitt nok at man bor sammen, men det er vel vanlig å ha hvert sitt håndkle? Neinei, men leste at dersom man bruker samme håndkle til å tørke hendene på, og en person har hatt kontakt med vortene så kan det smitte indirekte. Det hørtes litt fjernt ut. Det er vel kanskje skremselspropaganda de bruker, så alle skolebarn ikke skal få fotvorter i fellesdusjen. Du har vel rett, har egentlig ikke tenkt på det. Tror kanskje de er mindre smittsomme fordi hun bruker en slags salve på dem daglig. Anonym poster: 165b1837344f2e1a0f83dcd0721344f6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/729812-fotvorter/#findComment-12390256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå