Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i 20 årene. Jeg har bodd her hvor jeg er i cirka 5 år nå uten å bli kjent med noen. I det minste ikke utover bekjentskap nivået. Jeg studerer selv, og merker at jeg har vanskeligheter med å få ordentlig kontakt med folk der hvor jeg er. For utenom studier så trener jeg ved et lokalt treningsenter. Jeg har ikke hatt et vennskap etter 14 års alderen min, så jeg føler meg ordentlig ute av trening på dette planet. Jeg har aldri vært flink til det å sosialisere meg (ingenting føles naturlig), og var vel egentlig bare heldig da jeg var yngre, siden de tok kontakt med meg. Jeg lurer på om det kanskje finnes noen Internet sider for dette? Eller noen klarere metoder på hvordan man skal gå fram? Jeg synes alt virker unaturlig, fra hva man skal si til hva man ikke kan si. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette "spillet" fungerer. Det virker som de fleste allerede har sin gjeng med venner, og ikke er så veldig interessert i flere. Enten det ellers har de allerede begynt å få seg familie og har ikke tid. Det skal nevnes at jeg har hatt et par mennesker jeg har prøvd å utvikle et vennskap med, men det har bare ikke ledet til noe annet enn at vi hilser hvis vi treffer på hverandre til dags dato. Må være noe galt med måten jeg oppfører meg sosialt, for de fleste får jo dette til å se kjempe enkelt ut..

Håper noen her har noen tips eller triks.

Takk på forskudd.

Anonym poster: dbc0039adbcbe5db2312e0ce9e2cd1c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må prøve å være mer åpen, snakke lett og ledig om ting, være glad og positiv. Da tiltrekker du deg mennesker. SMIL og spør hvordan det går til de du hilser på, spør om de vil være med og finne på noe/kafe eller slikt. :)

Anonym poster: 43d0dfa8c1e72fee3b3509ba5e9601b6

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt det er vanskelig, synes selv det er vanskelig å gå utover bekjent-stadiet. Har mange gode venner, men ikke så mange der jeg bor nå (flyttet pga. studier). Siden jeg selv synes det er vanskelig har jeg ingen triks, men kan i alle fall tipse om aktivitetsvenner.no :)

Anonym poster: 7bcb49888f2cd69d7a690967cd823565

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Hvor bor du? :)

Anonym poster: 32ecbd1178d4f3cb952720cd046adac1

Skrevet

Ein del plasser finnes det forskjellige "venneklubber" nettopp for folk som sliter med å komme i kontakt med andre. Dette pleier vere for heilt vanlige folk i ulik alder som bare sliter med å finne plasser å treffe nye venner. Prøve å søke litt på nettet og på facebook om det finnes slikt der du bur.

Har slitt/sliter litt med samme problemet sjølv, og har ikkje noko veldig godt svar til deg. Men vist det finnes aktiviteter eller organisasjoner du kan vere med i er jo det eit godt utgangspunkt for å møte nye fok. Når du kommer i kontakt med folk kan du jo prøve å finne ut kva interesser dei har. Vist de har felles interesse kan du kanskje prøve ta iniativ og invitere til å gjere noko sammen? Det er ikkje alltid lett, men ofte må ein bare ta sats og tørre invitere på ting eller invitere seg sjølv med på aktiviteter.

Skrevet

Jeg singlet meg ut en jente i klassen min som ofte sa smarte ting som samsvarte med det jeg mente. Jeg tok kontakt ved å prate med henne i pauser, sette meg ved siden av henne på forelesning og spørre hvordan det gikk med f.eks. innleveringer og annet. Da det ble naturlig spurte jeg om hun ville være med på trening en dag og etter hvert har vi begynt å henge sammen både på skolen i fritiden.

Jeg følte meg litt som en taper og litt som en stalker da jeg holdt på å bli venn med henne, men jo mer jeg pratet med henne, desto sikrere ble jeg på at vi skulle bli venner. Og det er vi nå. Jeg har innrømmet for henne at jeg "valgte" henne, og hun synes ikke det er noe rart med det. Hun gjorde det samme et år tidligere, med en gutt i klassen som hun bestemte seg for at hun skulle bli venn med ;)

Bli med i linjeforeningen eller noe annet studendrevet som passer til din interesse, start med en fritidsaktivitet av noe slag. Og svelg stoltheten og tillatt deg å være litt teit når du er på jakt. Prat med masse folk, still masse spørsmål og vær åpen. Finner du noen du liker så ikke gi deg med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å ta kontakt med folk, men de avviser meg hele tiden. Jeg er tydeligvis ikke pen nok eller bra nok ...

Egentlig er det veldig vanskelig å få venner i voksen alder, fordi alle har sine nettverk og sin omgangskrets...

Jeg er snart 32, og har vært ensom siden jeg var ferdig på vgs.

Anonym poster: cf50f1038baf90a6fc96a1370714644c

Skrevet

Jeg ser masse folk som ikke akkurat er beauty queens som har venner, så det at man må være pen for å ha venner er bare tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...