crushed- Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Hei, leier en liten leilighet delvis møblert- sofa og hvitevarer på plass da jeg flyttet inn. Nå har huseier kjøpt seg et nytt hus, og ønsker å ta med seg kjøleskapet og vaskemaskinen, samt sofaene dit- uten å erstatte det :o Har jeg noen juridisk rett for i å hindre ham?
Gjest celine Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Er kjøleskap og vaskemaskin definert i kontrakten?
crushed- Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2013 Det ble ikke definert i kontrakten, dessverre. Her ble det kun krysset av for delvis møblert..
Gjest celine Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Så lenge du ikke kan vise til en inventarliste eller lign, der dette er definert, har du dessverre ikke anledning til å motsette deg dette..
super-s Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Det er jo han som eier det, så desverre tror jeg ikke du har noe du skulle ha sagt..
crushed- Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Vel, det er jo jeg som leier det. Og da virker det urimelig for meg at han kan stikke av med ganske essensielle møbler og hvitevarer; som var grunnen til at vi ikke krysset av på umøblert. Har jeg i det minste noen rett til å kreve mindre i leie, da jeg må gå til innkjøp på egenhånd, stikk i strid muntlig avtale ved utleie? Endret 14. mars 2013 av crushed-
Gjest O___o Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 jeg synes han er urimelig, selv om han sikkert har jussen på sin side i saken. jeg hadde helt enkelt funnet et annet sted å bo (selv om det ofte er enklere sagt enn gjort)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå