Charlie Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 hva er sunt og små spise? kan noen her nevne noen middager som er sunne.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Spis deg heller mett til hovedmåltidene, så slipper du suget etter å småspise Anonym poster: f3cd2a10d183ea3df703799cc844e0ef
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Dersom du absolutt "må" småspise, vil jeg anbefale oppkuttede grønnsaker (heh, den var nok ny, tenker jeg.. or not) med dipp av kesam og diverse krydder/urter eller hummus (kikerter og olivenolje blandet sammen) eller evnt. peanøttsmør. Stangselleri, paprika, agurk, brokkoli, gulrot - bare fantasien setter grensen for hva du kan bruke her! Ellers vil jeg imidlertid signere det brukeren over meg skrev; du bør heller ta sikte på å spise deg mett og fornøyd når du først spiser "ordentlige" måltid, synes jeg! Endret 14. mars 2013 av Chili
Berit Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Sunt å småspise hvis man er sulten er rosiner og nøtter, ellers avocado, gulrøtter, banan, evt annen frukt og grønnsaker. Frossen banan er godt. Sunne middager: Grønnsaksrisotto. Fullkornsris med grønnsaker evt kjøtt. Laks med poteter, agurk, smør.
Gjest Chili Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Andre tips er forøvrig tyrkisk yoghurt, eller naturell yoghurt/kesam, med litt bær og hakkede mandler, f.eks! De fleste middager blir sunne dersom du tar utgangspunkt i en proteinkilde (fisk, svin, kylling, reker osv), masse grønnsaker/salat, en sunn fettkilde (olivenolje, kokosolje, avokado, fetaost f.eks) og evnt. også langsomme karbs utenom grønnsakene, som kikerter, bønner, linser, søtpotet osv..
Løvetanten Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Når jeg er småsulten spiser jeg litt nøtter, mandler, kald kylling, tar en kopp sukkerfri kakao, yoghurt naturell (tyrkisk el gresk) med bær, skinke med kremost, bare ost... Endret 15. mars 2013 av Løvetanten
Gjest made4u Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Når jeg småspiser så pleier det å være en pølse på bensinstasjonen, sjokolade kjøpt i kiosk eller butikk, skolebrød blir det også innimellom... Lettest tilgjengelig slikt om man er på farten. Hjemme er det enklere, der har jeg alltid mye frukt tilgjengelig og kan også ha annet sunt (og usunt) i skapet som kan hentes frem dersom behov. Ser ikke så stort behov for det annet enn på spesielle dager, som f.eks. i går når jeg jobbet 26 timer i strekk og alt av rutiner måtte brytes. Driver et lite selskap og en gang i blandt kan jeg måtte trå til med vannvittig arbeidsmengde grunnet sykdom og at noen er borte fra jobben etc. Da blir det egen jobb pluss andre sin på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå