Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i 2 år, samen i 8. Han har hele tiden hatt en del kontakt med en han omtaler som sin beste venninne, de var sammen for 12 år siden og har hatt sex noen ganger i årene etter. Selv om jeg ikke har likt det har han insistert på å holde kontakt med henne og lovet meg at det var kun vennskap.

Her om dagen leste jeg på tlf hans og fant noen mld som var ganske langt forbi vennskapelige. Kort sagt sa de til hverandre at de elsket hverandre og savnet hverandre, og drømte om at det en dag kan bli de to igjen. Jeg ble selvsagt helt sjokkert og fortalte han hva jeg hadde sett. Han innrømmer nå at de har møttes noen ganger men kun holdt i hånden, holdt rundt hverandre og kysset på kinnet etc .Hun er også gift.

Han sier at han angrer, kun gjorde det for spenningens skyld, og at det er meg han vil ha. Jeg er redd det stikker mye dypere siden de går så langt tilbake i tid, og har store problemer med å finne ut hvordan jeg skal takle dette. Han har jo ikke hatt sex eller noe sånt, men føler nesten at dette er verre. Noen som har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan kan du vite at de ikke har hatt sex? De har holdt hender, småkysset ol. Kan de gå over den grensa så kan de like gjerne krysse sexgrensa også

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan kan du vite at de ikke har hatt sex? De har holdt hender, småkysset ol. Kan de gå over den grensa så kan de like gjerne krysse sexgrensa også

Nei jeg kan jo ikke vite det, må bare stole på at han forteller sannheten. Det verste er nesten at han skrev at han kjente det i hele kroppen hver gang han fikk mld, så henne osv, han har aldri sagt noe sånt til meg:(

Er rett og slett redd han er skikkelig forelsket selv om han nekter for det..

Skrevet

Har ikke så mye å si om de har hatt sex synes jeg. Tilliten er brutt, og det skal mye til for å bygges opp igjen, jeg synes faktisk også at det er verre når det er følelser inne i bilde. Har dere barn?

• Liker 8
Skrevet

Han har vært følelsesmessig utro, selv om de ikke har hatt sex kan nok dette oppleves som like ille eller verre..

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke så mye å si om de har hatt sex synes jeg. Tilliten er brutt, og det skal mye til for å bygges opp igjen, jeg synes faktisk også at det er verre når det er følelser inne i bilde. Har dere barn?

Ja vi har små barn, det er derfor jeg så gjerne vil at det skal fungere..ikke lett det her..

Gjest Gjest
Skrevet

At ens kjæreste puler noen i fylla er barnemat mot sånt som det er. Man må regne med at de fantaserer om den andre mens de har sex med en også.

• Liker 3
Skrevet

Ja vi har små barn, det er derfor jeg så gjerne vil at det skal fungere..ikke lett det her..

Uff da. Nei, det er vanskelig. Men du må tenke på at det er vanlig å bli litt betatt av andre når man har vært sammen lenge. Spørs hvor dypt det. Gjør han mye for å overbevise deg?

Skrevet

Dette hadde jeg aldri i verden tilgitt. Hadde aldri klart å stole på det mennesket igjen ever.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Men om det er den verste formen for utroskap vet jeg ikke, en venninne er ilag med en fyr som var utro mot henne gjennom alle hennes tre risikosvangerskap, hun var for sliten for sex, så han fant seg en elskerinne, som han også oppsøkte med en gang da hun var ferdig med fødslene for et lite knall. Sa han dro heim og så for han dit i stedet. Jeg får ikke til å se på ham mer, ikke tjuvskrevet heller.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Uff da. Nei, det er vanskelig. Men du må tenke på at det er vanlig å bli litt betatt av andre når man har vært sammen lenge. Spørs hvor dypt det. Gjør han mye for å overbevise deg?

Ja sant det, men i og med at de har så lang historie bak seg blir jeg mer bekymret..Han er kjøper dyre gaver til meg, fine ferier osv men føler kanskje at han holder litt igjen følelsmessig desverre..Han sier det er pga mye stress på jobben i det siste, men jeg er redd hjertet hans er et annet sted.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes at du burde ta en alvorlig prat med han om dette. Han har tydeligvis følelser for denne dama hvis han etter 12 år bestemmer som for å innrømme hans følelser for henne igjen. Man gjør ikke sånt for spenningens skyld.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg alvorligtalt vurdert skillsmisse, ikke bare fordi det er åpenbart at han har følelser for denne dama, men hva kommer til å skje om 5 år og han gjør det samme igjen?

Anonym poster: e736d2238aa2d5d2f41858bc224d3610

• Liker 1
Skrevet

Enig med noen over her, sex i grisefylla er jo bare barnemat på utroskalaen i forhold til det her! Ville følt meg mye mer såret og svekket etter dette enn bare sex! Og for første gang i KG's historie må jeg joine kg klagrekoret og si dump han ;) Selv med små barn i bildet! En mann som sier han ikke greier å vise følelser fordi han er stresset, for så og vise følelser i stor grad til en annen gift dame er ikke vært å bruke et minutt på engang! Hva skjer om f.eks hun skiller seg da, vil mannen din da bli? Hva syntes mannen hennes om dette?

Skrevet

Han har vært følelsesmessig utro, selv om de ikke har hatt sex kan nok dette oppleves som like ille eller verre..

Tror det er en forskjell på menn og kvinner her. Den fysiske delen av utroskapen ville vært værst for meg.

Ingen kan hindre andre å tenke eller bli betatt. At noen har gode venner kan man ikke nekte. Tror de fleste menn gir kvinner ganske mye slakk der.

Men for en mann vil ur instiktet blitt vekket kraftig på hvis en annen mann "bestiger" hans kvinne. det er det ultimate sviket og manifestasjon av utroskap. Det stikker dypest.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syntes at du burde ta en alvorlig prat med han om dette. Han har tydeligvis følelser for denne dama hvis han etter 12 år bestemmer som for å innrømme hans følelser for henne igjen. Man gjør ikke sånt for spenningens skyld.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg alvorligtalt vurdert skillsmisse, ikke bare fordi det er åpenbart at han har følelser for denne dama, men hva kommer til å skje om 5 år og han gjør det samme igjen?

Anonym poster: e736d2238aa2d5d2f41858bc224d3610

Ja vi snakket lenge i går, og han mener altså at dette bare skjedde fordi vi har hatt en litt tung tid med mye stress, og hun var som et friskt pust eller noe i den stilen der. Samtidig sier han at ingen andre forstår han som det hun gjør, og det er veldig sårende. I mld sto det jo at de håpet å bli sammen igjen når barna blir større, så er redd han tenker å gå fra meg senere uansett, Problemet er at jeg elsker han så utrolig mye og trodde vi skulle bli gamle sammen

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er en forskjell på menn og kvinner her. Den fysiske delen av utroskapen ville vært værst for meg.

Ingen kan hindre andre å tenke eller bli betatt. At noen har gode venner kan man ikke nekte. Tror de fleste menn gir kvinner ganske mye slakk der.

Men for en mann vil ur instiktet blitt vekket kraftig på hvis en annen mann "bestiger" hans kvinne. det er det ultimate sviket og manifestasjon av utroskap. Det stikker dypest.

Men det er helt greit for menn at hans kvinne fantaserer om å bestige en annen manns stake mens hun puler sin "kjære"?

• Liker 1
Skrevet

Ja er ganske interessant det.

Den evolusjonære teorien går på at menn er redd for å ikke vite at barnet er deres, mens kvinner er redd for å bli forlatt av mannen.

Sorry ts, det var off topic.

Jeg synes dere bør dra til samlivsterapi med en gang, og prøve å få ting til å fungere. Men han er nødt til å vise deg at det er deg han vil, om ikke forstår jeg deg godt om du drar.

Skrevet

For meg er forelskelse mye verre enn et engangsligg. Forelskelse innebærer gjerne fantasier, drømmer og savn - som du ikke får lov til å være en del av. Dette er ganske forferdelig da det er DEG han er gift med. Det er DEG han burde drømme om, og få sommefugler i magen av. Spenningen bør han hente hos DEG.

Jeg kjenner ikke deg, og kan ikke fortelle deg om du bør gå eller ikke. Jeg ville sparket ham ut, men det er meg. Hele situasjonen er så feil som den kan bli, se for deg dere om 1, 2, 5 år.. Fantaserer han fortsatt om henne? Hva om han en dag forlater deg til fordel for henne? Hva gjør du da?

• Liker 1
Skrevet

Men det er helt greit for menn at hans kvinne fantaserer om å bestige en annen manns stake mens hun puler sin "kjære"?

Nei. Selvsagt ikke. Men tankespinn/drømmer kan man ikke kontrollere (heldigvis).

Men for en mann å vite at en annen mann (les.rival) har kommet inn i hans revir. Og at hans kvinne foretrekker å ha sex med rivalen. DET går på selve mandommen.

Vel, det er en skikkelig boost for manndommen/egoet å bli foretrukket av en kvinne som har lovet troskap til en annen. Og for mannen som blir bedratt er det motstatt. Det går på stoltheten. Man blir taperen som leve med at han ikke var "mann" nok. Det kalles en ydmykelse av verste sort, igjen for menn.

At en kvinne tenker på en annen mann er kjipt , men at den andre mannen går fornøyd og smilende ut av ditt soverom etter å ha tømt seg i din kone ER værre...

Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke. Men tankespinn/drømmer kan man ikke kontrollere (heldigvis).

Men for en mann å vite at en annen mann (les.rival) har kommet inn i hans revir. Og at hans kvinne foretrekker å ha sex med rivalen. DET går på selve mandommen.

Men hvorfor har dere menn laget dere så dumme regler for hva som går på deres manndom da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...