Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Så denne videoen: http://www.dbtv.no/?pid=2081430763001&vid=2220343172001 om hvordan man måler omkrets osv for å finne ut hvilken BH-størrelse man burde velge. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente ang det å finne ut hva slags cup man skal bruke. Jeg målte over brystet og jeg målte under brystet, og hun sa noe om at da kunne man finne ut hva slags cup-størrelse man skulle velge og at modellen hun viste på var da en J-cup. Hæ? Kan noen forklare meg?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Her har du en kalkulator. http://www.underverker.no/extra1.php Målet under skal være stramt og vannrett, for å få riktig mål rundt brystene så len deg heller fremover så brystene henger ned mot gulvet ved hjelp av tyngdekrafta og mål løst rundt da. Anonym poster: b5e32eac4081728b4ea1e08bdcc08d29
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Whaat? Den kan jo umulig stemme. Den ville at jeg skulle bruke en H-cup! Jeg bruker vanligvis C, og det er nesten for stort. Så vidt jeg fyller ut den
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Prøv scoop og swoop metoden i den bhen og se om den fylles da. Er omkretsen den samme? Jeg brukte C med dobbeltpupp og er en E-G nå alt etter hvilket merke og modell. Anonym poster: b5e32eac4081728b4ea1e08bdcc08d29
*Pixie* Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Hvis du bruker f.eks. 80C nå, og du må ned til 65F, så er cup-størrelsen fremdeles den samme. Når du går ned i omkrets, blir også cuppen mindre. Så dersom den sier at du skal ned i omkrets og opp i cup, så betyr ikke det nødvendigvis at cuppen blir så mange størrelser større.
meca Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Den kalkulatoren der stemmer overhodet ikke på meg, som normalt bruker 80 F, mens den sier jeg skal ha 90 E. Sånn sett synes jeg kanskje denne http://change.com/no/bh-guide er bedre, selv om den sier jeg skal ha 80H. Nå skal det dog sies at det godt kan hende at jeg burde opp i en H-cup, selv om jeg i grunn er godt fornøyd med F. Saken er vel den at det er en tilvenningssak å bruke stor cup. Jeg brukte lenge 80D, og har liksom bare prøvd oppover, til 80DD, til 80E, og nå til 80F. Man merker etter hvert hva som skal til for at BH'en sitter godt, og selv om jeg ikke føler jeg får særlig til kløft med stor cup, slik jeg kanskje gjorde da jeg brukte alt for liten BH, merker jeg likevel at den jeg bruker nå virkelig "tar med seg alt", er kjempebehagelig, og sitter godt. Så har jeg vel, i følge damen på videoen, heller ikke en puppestr man skal bruke push-up i heller
meca Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Hvis du bruker f.eks. 80C nå, og du må ned til 65F, så er cup-størrelsen fremdeles den samme. Når du går ned i omkrets, blir også cuppen mindre. Så dersom den sier at du skal ned i omkrets og opp i cup, så betyr ikke det nødvendigvis at cuppen blir så mange størrelser større. Godt poeng, det du sier der. Mange tror at en C-cup er en C-cup, men hva en C-cup er, avhenger jo av omkretsen på BH'en og.
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Da skal jeg teste den metoden med å bøye meg frem. Må bare vente til mannen kommer hjem så han kan hjelpe meg litt
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Har prøvd å gå ned og opp i omkretsen. Går jeg opp så blir det for løst og stroppen kryper oppover bak. Går jeg ned så gnager det og gjør vondt Bruker jeg B-cup så får jeg "4 pupper". Bruker jeg C-cup så fylles den nesten, men det blir litt romslig oppi der. SYns dette er forferdelig vanskelig altså
meca Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 SYns dette er forferdelig vanskelig altså Det er litt vanskelig, og det kan ta litt tid å bli vant til og forstå hva man trenger Dessverre er det ikke nødvendigvis sånn at undertøysbutikker alltid måler en riktig heller. Min erfaring med for eksempel Change-butikken på Oslo City, er at en av damene der er ganske villig til å argumentere for hvorfor du skal bruke en annen str enn hun opprinnelig sa du skulle ha, for å prøve å få solgt BH til deg. Hvis du bor i Oslo-området har LaLina utrolig profesjonelle ansatte, og jeg vet om mange som har gått ut derfra, sjokkerte over hvor smått livmål og hvor stor cup-str de faktisk skulle ha 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Enig i at det er vanskelig. Har alltid brukt 75C, men det har ikke føltes helt perfekt. Gikk til undertøysbutikk og de mente jeg skulle bruke 70E. Ble mindre kløft som nevnt over, men nå sitter den perfekt, puppene faller ikke ut, får mindre vondt og kjenner knapt at jeg har den på meg. Når jeg prøvde å bruke kalkulatorer på nett fikk jeg bare flere helt forskjellige svar. Anonym poster: 82659420a632c0f64e980b4b9c24b87e
sara-ellis Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Skriver under på å dra innom LaLina på St.hanshaugen i Oslo. Jeg kjøper ikke BH andre steder enn der. Hun som eier har virkelig peilig og ønsker ditt beste! Det å få en BH som passer har endret hverdagen min, da jeg er mye plaget med stiv nakke og skuldre, som ikke akkurat blir bedre av å ha en BH som ikke passer... 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Jeg stemmer også for LaLina! Jeg brukte 75D i en årrekke, før de flinke folka der viste meg at jeg egentlig er 65F. Jeg fikk dritbra pupper! Nå er jeg gravid, så skal tilbake dit for ny runde etter ungen er ute og amminga er ferdig. Man endrer størrelse mange ganger gjennom livet, så ved vekt-endring, graviditet, amming, treningsstart og sånn bør man sjekke på nytt. Liker forresten ikke change, de har dårlige bh'er og de ansatte er ikke så flinke. Men LaLina: Anonym poster: 029dbd0da0d69ea309c6c2e3b03b9852
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 Får nok ikke handlet i Oslo, og det burde egentlig ligge på typiske KappAhl priser om jeg skal ha råd til det Men jeg skal iallefall måle skikkelig i kveld eller i morgen slik at jeg kanskje kan prøve en annen størrelse og se om det er bedre.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Får nok ikke handlet i Oslo, og det burde egentlig ligge på typiske KappAhl priser om jeg skal ha råd til det Men jeg skal iallefall måle skikkelig i kveld eller i morgen slik at jeg kanskje kan prøve en annen størrelse og se om det er bedre. Hvis du på noe tidspunkt er i en av de større byene i Norge, kan du f.eks google undertøysbutikker i området og ta turen innom. Bli målt, prøv noen bh'er, og ta bilde av de i prøverommet med mobilen inkl navn på merket hvis du finner en du liker. Så kan du gå hjem og finne den samme bh'en i riktig str på nettet, og spare masse penger! bravissimo.com er min favoritt, der har de godt utvalg i masse str, og bedre priser enn i Norge. Vil også understreke at 2 bh'er til 500,- pr stk som sitter perfekt er MYE bedre enn 5 til 200,- som sitter dårlig. Så prioriter heller kvalitet. Anonym poster: 029dbd0da0d69ea309c6c2e3b03b9852
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #16 Skrevet 14. mars 2013 Obs! Den delen med å prøve bh først er kjempeviktig, siden du ikke aner hvordan de sitter hvis du bare surfer deg til kjøp. Ulike produsenter har ulike str også. Finn favoritt "live", deretter shop på nett! Anonym poster: 029dbd0da0d69ea309c6c2e3b03b9852
meca Skrevet 16. mars 2013 #18 Skrevet 16. mars 2013 Får nok ikke handlet i Oslo, og det burde egentlig ligge på typiske KappAhl priser om jeg skal ha råd til det Problemet med KappAhl, H&M, Cubus etc., er at BH-str. de tilbyr i stor grad er basert på at så mange kvinner bruker feil BH-str. De aller, aller fleste skal jo faktisk ha en mye større cup enn de tror de skal, og da passer plutselig ikke BH-ene fra de store kjedene, som nærmest flagger og reklamerer med at de har har D eller DD-cup på utvalgte modeller. Hadde alle visst hva slags størrelse de faktisk skulle hatt, tror jeg D eller DD-cup hadde vært et adskillig mindre imponerende tilbud fra kjedebutikkene. Å bestille fra internett kan nok derimot være en god idé - lykke til uansett. En god BH er virkelig en potensiell livsendring 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #19 Skrevet 16. mars 2013 Cubus har blitt mye flinkere på BH-størrelser. Anonym poster: b5e32eac4081728b4ea1e08bdcc08d29
Gjest Funky Punk Skrevet 16. mars 2013 #20 Skrevet 16. mars 2013 Har målt meg og har bestemt meg for å ikke falle for fristelsen og stikke ned på de store butikkene her i byen, og heller vente til jeg kommer til en storby med litt mer utvalg slik at jeg kan prøve BHer og finne hvilke typer som passer meg. Og så evnt bestille på nettet. Så det kan sikkert ta noen måneder før jeg sitter med noen som faktisk passer perfekt, men det er verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå