Gå til innhold

Den omtalte Dukan Dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd seg på denne dietten?

Jeg har en relativt slank venninne som har gått på denne i ca 2 mnd og hun har gått ned over 10kg, tiltross for at hun egentlig var ganske slank fra begynnelsen... hun er 172cm og veide 75kg før dietten.

Nå er hun 64-65kg. Noe jeg syns er litt lite for henne, men men, henne om det.

Uansett...

Jeg har kjøpt meg Dukan boken, og jeg prøvde meg på reine protein dager i ca 1 uke, kroppen min var helt utkjørt, jeg begynte å skjelve på natten og fikk skikkelig dårlig humør.

Jeg gikk ned 5kg på den uken hvorav 2kg bare var vann....

Noen som har noen motivasjonstips til meg?

Noen som har prøvd denne dietten over lengre periode?

Jeg orker ikke å spørre venninna mi som går på den da hun er BESATT av tanken av å være så tynn som mulig, bare beundringsverdig at noen klarer det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sannsynligvis oppnå samme type vekttap ved å spise både fett og proteiner, men ligge under 20 g på karboinntaket. Da vil du nok også ha mer energi og ikke føle deg så dårlig.

Men uansett hvilken diett du velger så vil det å kutte carbs gjøre deg dårlig den første uken eller så. Skjelving, svette, hodepine, kvalme, diarè. På lavkarbokosthold kan du motvirke dette med å spise mer fet mat, men jeg vet ikke hvordan du skal gjøre det på den kuren du er på nå.

• Liker 1
Gjest made4u
Skrevet (endret)

Du kan sannsynligvis oppnå samme type vekttap ved å spise både fett og proteiner, men ligge under 20 g på karboinntaket. Da vil du nok også ha mer energi og ikke føle deg så dårlig.

Men uansett hvilken diett du velger så vil det å kutte carbs gjøre deg dårlig den første uken eller så. Skjelving, svette, hodepine, kvalme, diarè. På lavkarbokosthold kan du motvirke dette med å spise mer fet mat, men jeg vet ikke hvordan du skal gjøre det på den kuren du er på nå.

Om man spiser ketogent eller ei har intet å si for vektnedgangen, er kalori-inntaket lavt nok så raser man ned i vekt på rent sukker også (ikke at noen anbefaler det, men det har altså ikke med antall gram karbohydrater å gjøre).

Det er kalori-inntaket som gjør seg gjeldende og ikke antall gram karbohydrater.

Innlegget er rediger for personangrep

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...