Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hater dette spørsmålet!

Kan ikke ta stilling til svaret før jeg vet hva vedkommende vil at vi skal finne på.

Kan jo ikke først si at jeg er ledig, for deretter å være opptatt hvis det er noe jeg ikke vil. Hverdagsproblemer :sukk:

Anonym poster: 0a2c79bf971f76718bed373c32217ea7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Chili
Skrevet

Haha, jeg veeet! Det spørsmålet er irriterende til tider..

• Liker 1
Skrevet

He he.. Samme her.

Jeg sier alltid at jeg har planer, så blir de "avlyst" hvis det er noe jeg kunne tenke meg å bli med på.

AnonymBruker
Skrevet

"delvis, hva tenkte du på?"

Da kan jeg si at jeg ikke kan hvis det er noe jeg ikke vil :)

Anonym poster: 05216ab495b21b351e2442d97d434750

Gjest Tirkes
Skrevet

Gjør som jeg, si at du skal trene / ta igjen jobb fordi du har blitt hengende etter eller en tilsvarende kjedelig oppgave. Dersom de da sier at det skjer noe kult, så kan du si "Mja, jobben/treningen kan vente til lørdag, jeg er med!" og dersom det er noe kjedelig eller irriterende, så legg hodet på skakke og si "Damn, jeg hadde digget å bli med, men jeg har dessverre avtale med personlig trener/deadline som må nås. Synd det, neste gang!"

AnonymBruker
Skrevet

Du kan svare: Det vet jeg ikke ennå, hvordan det? eller Vi får se det an på formen.

Da åpner du for hva den andre skal si samtidig som du ikke er helt utsatt selv.

Anonym poster: 3e4f5c82e7190861d0518cf05aa48528

AnonymBruker
Skrevet

Eh, hvorfor ikke bare være ærlig og si "nei, det har jeg ikke lyst til?"

Hvorfor må folk være så feige og gå rundt grøten hele tida? Liste seg rundt, hvite løgner.. vær ærlige!

"Nei, jeg har ikke lyst til å sitte og se en dritkjedelig film med deg".

Anonym poster: e2bab7fe1e1b7a9984a91a652606ab91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da sier jeg kanskje "Åssen det?" mens jeg tenker meg om for å finne ut om jeg har noen planer.

Hvis det vedkommende foreslår ikke er noe jeg vil bruke tiden min på sier jeg det. Trenger ikke å greie ut om hvor dritkjedelig jeg synes det h*n vil dra meg med på er.. Noen ganger sier jeg at jeg kan ikke, enkelt og greit. Ellers kan jeg si at jeg ikke har så lyst. Men sier ikke at jeg har andre planer, hvis jeg ikke har det.

Anonym poster: e54bc77ceae4d8961d4dcd199fdef359

Gjest Tirkes
Skrevet

Eh, hvorfor ikke bare være ærlig og si "nei, det har jeg ikke lyst til?"

Hvorfor må folk være så feige og gå rundt grøten hele tida? Liste seg rundt, hvite løgner.. vær ærlige!

"Nei, jeg har ikke lyst til å sitte og se en dritkjedelig film med deg".

Anonym poster: e2bab7fe1e1b7a9984a91a652606ab91

For min del, fordi jeg ikke ønsker å såre noen. Og også fordi jeg ikke vil ødelegge for meg selv. Er det noe som ikke kommer på tale, så sier jeg det. Men om jentene vil ha med meg ut å danse, og jeg er sliten og gretten og ikke føler for annet enn kosebuksa og fjernkontrollen den helgen, så frykter jeg at om jeg sier "Nei, uff, orker ikke. Neste gang kanskje" helt ærlig - at terskelen blir høyere for dem å invitere meg med neste gang. Og ofte så vil jeg jo!

Men mest viktig av alt: For å unngå mas. Om noen jeg kjenner godt spør meg om X aktivitet og jeg sier at jeg har ingen planer, men digger ikke å gjøre X, sorry. Så åpner jeg for "Kom an da, please, bare litt, vi kan dra hjem tidlig, kom igjen, vær grei da, jeg vil ikke reise alene..."...

...som det kan bli krangel av. Da er et fårete smil og sorry men jeg har en deadline en smertefri og lite tidkrevende alternativ.

Jeg liker hvite løgner, jeg er bygget opp av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser faktisk 'problemet', men jeg synes ikke det er så vanskelig å løse. Jeg pleier å si 'hmm, har ikke så konkrete planer ennå, men snakket med xxx om å finne på noe' eller 'tenkte kanskje å gjøre xxx'. Hvis forslaget da er gøy kan jeg lett ditche mine planer med begrunnelsen at forslaget høres gøyere ut, og hvis det er noe drit så sier jeg at jeg tror jeg holder meg til planene mine. Da signaliserer man selvsagt at man ikke har spesielt lyst, men det er ikke noe problem. Jeg er ærlig, men ikke brutal. :) Det som funker best rent effektivitetsmessig er å si at man er sliten eller har mye å ta igjen, men det bruker jeg sjelden da jeg faktisk liker å bli invitert med på ting generelt.

Anonym poster: 7ea7c82aefc94e4d91e976c97b9df2a4

AnonymBruker
Skrevet

Syns forresten det er en sleip måte å spørre på. Det setter fast den man spør litt. Ihvertfall hvis de skal spørre om en tjeneste, barnevakt f.eks.

De syns jeg fortjener svaret: "Det kommer an på" eller "Hvordan det?"

Anonym poster: 3e4f5c82e7190861d0518cf05aa48528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...