AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Hvordan takler dere damer å ha hår i ansiktet? Jeg sikter til dere som har for mye hårvekst, hvor det ser ut som mannlig hårvekst. Voks, barbering, eller napping? Vil laser funke, eller vil hårveksten komme tilbake? Kan for mye hårvekst i ansiktet skyldes for mye mannlige kjønnshormoner, eller finnes det andre årsaker? Anonym poster: 71d4e9334d59dc1b5c9e6da4a767b1f0
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er nok ikke blant dem som har så mye, men jeg har middelhavske aner. Som er irriterende som pokker nå som jeg nærmer meg 30, for jeg har mørke hår som hopper ut av et par føflekker på hake og hals (typ 4-5 tykke og kullsvarte stabeist), som nappes. . Jeg har lekt med tanken med laser, spesielt med de hårene fra føflekkene, men siden det er føflekker og jeg har litt panikk for sollys og hudkreft, så tør jeg ikke å "nuke" dem. Det er helle ikke garantert at man blir kvitt problemet.. Så da blir det for mye penger for fire hårstrå. Jeg napper dem bort når øyenbrynene tynnes på.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har på overleppe, kinn og hake pluss "enkelthår" her og der på halsen. Jeg har PCO som gjør at jeg har for mye mannlige hormoner i kroppen. Det er forresten bare ikke i ansiktet jeg har mye hår. Jeg barberer hver dag. Bruker ikke skum og sånt, bare fukter høvelen og går over med den raskt. Laser hjelper ja, men det forutsetter at du har mørke hår. Jo mørkere hår og lysere hud, jo bedre resultater. Husk at det må ikke være en IPL-laser da dette egentlig ikke er en laser. Økt behåring i ansiktet trenger ikke å bety at man har for mye mannlige hormoner i kroppen, noen har bare mer behåring enn andre uten noe spesiell grunn. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e
Pria Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Hårfjerning fjerner hårveksten permanent og kvinner med skikkelige problemer får dekket deler av behandlingen fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har på overleppe, kinn og hake pluss "enkelthår" her og der på halsen. Jeg har PCO som gjør at jeg har for mye mannlige hormoner i kroppen. Det er forresten bare ikke i ansiktet jeg har mye hår. Jeg barberer hver dag. Bruker ikke skum og sånt, bare fukter høvelen og går over med den raskt. Laser hjelper ja, men det forutsetter at du har mørke hår. Jo mørkere hår og lysere hud, jo bedre resultater. Husk at det må ikke være en IPL-laser da dette egentlig ikke er en laser. Økt behåring i ansiktet trenger ikke å bety at man har for mye mannlige hormoner i kroppen, noen har bare mer behåring enn andre uten noe spesiell grunn. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e Jeg skjønner at dette kan være et problem...Men husk at kvinner med mye hårvekst også er noe veldig sexy for endel av oss menn Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Hårfjerning fjerner hårveksten permanent og kvinner med skikkelige problemer får dekket deler av behandlingen fra NAV. Hvordan vet du dette? Jeg har nettopp vært i kontakt med et lasersenter som har fortalt meg det at de har mange kunder med PCO og økt behåring, og de har ikke fått støtte fra NAV. Jeg har også hatt en søknad inne før som jeg fikk avslag på. Jeg skal søke igjen nå, men forventer et nei. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e
Pria Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Hvordan vet du dette? Jeg har nettopp vært i kontakt med et lasersenter som har fortalt meg det at de har mange kunder med PCO og økt behåring, og de har ikke fått støtte fra NAV. Jeg har også hatt en søknad inne før som jeg fikk avslag på. Jeg skal søke igjen nå, men forventer et nei. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e Stod en artikkel om det senest i går i Adresseavisen, se på adressa.no Det er flere år siden at ansiktshår hos kvinner ble klassifisert som et medisinsk problem.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Stod en artikkel om det senest i går i Adresseavisen, se på adressa.no Det er flere år siden at ansiktshår hos kvinner ble klassifisert som et medisinsk problem. Ja ok. Da er det nok snakk om elektrolyse. Og dessverre for meg kun i ansiktet. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Ja ok. Da er det nok snakk om elektrolyse. Og dessverre for meg kun i ansiktet. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e Hvis du er hårete på kroppen i tillegg skal du bare være stolt av det! Kjempesexy det Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a
Pria Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Hvis du er hårete på kroppen i tillegg skal du bare være stolt av det! Kjempesexy det Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a Tviler på at menn med hårfetisj vet hvilket helvete det må være for en kvinne og slite med uønsket hårvekst over hele kroppen. Finnes ikke noe mer nasty. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Tviler på at menn med hårfetisj vet hvilket helvete det må være for en kvinne og slite med uønsket hårvekst over hele kroppen. Finnes ikke noe mer nasty. Mente bare at med en mann som liker hår så slipper kvinner som har mye hårvekst å slite med barbering,dårlig selvbilde pga hårveksten osv Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a
Pria Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Mente bare at med en mann som liker hår så slipper kvinner som har mye hårvekst å slite med barbering,dårlig selvbilde pga hårveksten osv Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a Og hva med alle de andre menneskene hun må omgås. Kolleger, venner, familie, fremmede? Tenk litt lengre enn kuken din da mann? 5
Adhara Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Hårfjerning fjerner hårveksten permanent Dette stemmer faktisk ikke. Ikke alle kvinner som får utbytte av laserbehandling. Jeg er en av dem.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 Dette stemmer faktisk ikke. Ikke alle kvinner som får utbytte av laserbehandling. Jeg er en av dem. Også her. Jeg brukte mange tusen på laserhårfjerning for noen år siden, og det er ikke resultat å skryte over. Anonym poster: 7153055e579a347178752361ca2547a6
Adhara Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Også her. Jeg brukte mange tusen på laserhårfjerning for noen år siden, og det er ikke resultat å skryte over. Anonym poster: 7153055e579a347178752361ca2547a6 Kjipt å måtte erfare det på den harde måten.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #16 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har også PCO, og har gått til laserbehandling for fjerning av hår på legger og lår. Jeg har vært på maange behandlinger, og vil ikke tenke på hvor mange tusen jeg har brukt, i tillegg til at det er smertefullt. Men det har blitt mye bedre og synes absolutt det var verdt det. Problemet er vel at mange tror de bare kan ta noen behandlinger og så er de kvitt alt håret. Man må i begynnelsen gå hver 3. mnd pga. hårenes vekstfase, og når det har blitt bedre bør man ha noen vedlikeholdsbehandlinger, en gang i året, annethvert år, el ved behov. Og som nevnt over må man være lys med mørke hår. "Barten" fjerner jeg bare regelmessig med hårfjerningskrem, men den er egentlig ikke spesielt synlig, lyse hår, men kjenner de godt. Ellers har jeg noen få mørke hår her og der på haka som jeg fjerner med pinsett. "Mannlig" behåring er jo et symptom på en hormonfosrtyrrelse, så det kan være greit å gå til lege/gynekolog, men som nevnt over er det jo variasjon i kroppsbehåring uansett. Sist jeg sjekket dekket NAV kun hårfjering i ansiktet med elektrolyse, opp til 800 kr. Ikke store støtten altså, i tillegg er elektrolyse mer smertefullt og mindre effektivt. Anonym poster: a34fbf8139d9ceee508a686772184d6c
Gjest hårete_dame Skrevet 14. mars 2013 #17 Skrevet 14. mars 2013 Sliter jeg også. Tør ikke vise meg i sola en gang, og jeg bruker lang tid på å faktisk komme meg ut døra hver dag. Er kun 22, og synes det er jævlig å ha så mye hårvekst overalt. Er liksom i denne fasen av livet at de fleste etablerer seg. Jeg er redd for at jeg aldri kommer til å få mann og barn.
Gjest Napperen Skrevet 14. mars 2013 #18 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er en jente i 40-årene som så mange andre før meg, dro høvelen kapt over og under haken. Jeg angrer selvsagt på det nå! Jeg har brukt pinsett i alle år. Veldig tidkrevende. Jeg har prøvd voks hjemme uten å få det til. Hårene blir stående igjen og jeg er like piggete som før voksingen, bare enda sårere. Etter mange år er huden under haken blitt rødmusset og prikkete. Jeg har ikke svarte hår, men kraftige lyse. Jeg skulle ønske jeg slapp å nappe så ofte, men syntes det er gruelig sjenerende når det synes. Hadde håret som kom ut igjen blitt dlik det en gang var, som dun, ,skulle jeg sluttet på dagen!!!! Heller mye dun enn stive pigger vi ansiktet. Er alt håp ute?? Må jeg leve med stubber for alltid? Noen har hevdet at etter mange års napping svekkes hårroten, og håret kommer ikke ut igjen. Noen som vet om det stemmer?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #19 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er nok ikke blant dem som har så mye, men jeg har middelhavske aner. Som er irriterende som pokker nå som jeg nærmer meg 30, for jeg har mørke hår som hopper ut av et par føflekker på hake og hals (typ 4-5 tykke og kullsvarte stabeist), som nappes. . Jeg har lekt med tanken med laser, spesielt med de hårene fra føflekkene, men siden det er føflekker og jeg har litt panikk for sollys og hudkreft, så tør jeg ikke å "nuke" dem. Det er helle ikke garantert at man blir kvitt problemet.. Så da blir det for mye penger for fire hårstrå. Jeg napper dem bort når øyenbrynene tynnes på. Hvis du er redd for det skal du ikke nappe. Anonym poster: bfca3f6bb371798c8890a83900a91349
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #20 Skrevet 15. mars 2013 Jeg skjønner at dette kan være et problem...Men husk at kvinner med mye hårvekst også er noe veldig sexy for endel av oss menn Anonym poster: 79a7398e9df917828a51b5f89a29898a Jo takk for det Heldigvis så har jeg en samboer som ikke bryr seg. Dvs. han syns ikke det er sexy, men han elsker meg for den jeg er. Og jeg forsøker å fjerne gjevnlig på kroppen, selv om det er kjedelige affærer. Dette stemmer faktisk ikke. Ikke alle kvinner som får utbytte av laserbehandling. Jeg er en av dem. Også her. Jeg brukte mange tusen på laserhårfjerning for noen år siden, og det er ikke resultat å skryte over. Anonym poster: 7153055e579a347178752361ca2547a6 Hvilken farge har dere på håret? Sliter jeg også. Tør ikke vise meg i sola en gang, og jeg bruker lang tid på å faktisk komme meg ut døra hver dag. Er kun 22, og synes det er jævlig å ha så mye hårvekst overalt. Er liksom i denne fasen av livet at de fleste etablerer seg. Jeg er redd for at jeg aldri kommer til å få mann og barn. Jeg følte det samme som deg, men fikk mye hjelp i laser. Det koster penger, men mange merker en stor forskjell etter noen ganger og da blir alt mye lettere. Har du vært hos lege for å sjekke om det kan være noe med hormonene dine? Må igjen legge til at laser kun fungerer på mørke hår. Jeg er en jente i 40-årene som så mange andre før meg, dro høvelen kapt over og under haken. Jeg angrer selvsagt på det nå! Jeg har brukt pinsett i alle år. Veldig tidkrevende. Jeg har prøvd voks hjemme uten å få det til. Hårene blir stående igjen og jeg er like piggete som før voksingen, bare enda sårere. Etter mange år er huden under haken blitt rødmusset og prikkete. Jeg har ikke svarte hår, men kraftige lyse. Jeg skulle ønske jeg slapp å nappe så ofte, men syntes det er gruelig sjenerende når det synes. Hadde håret som kom ut igjen blitt dlik det en gang var, som dun, ,skulle jeg sluttet på dagen!!!! Heller mye dun enn stive pigger vi ansiktet. Er alt håp ute?? Må jeg leve med stubber for alltid? Noen har hevdet at etter mange års napping svekkes hårroten, og håret kommer ikke ut igjen. Noen som vet om det stemmer? Det siste du skriver der kan stemme ja. Men har du prøvd å gå til en profesjonell for å få det vokset eller threadet? Ellers kan du vel prøve elektrolyse, det tar vel også lyse hår, om jeg ikke tar feil? Det skal også finnes et middel som farger hårroten midlertidig slik at laser vil fungere. Men igjen; Sjekk for all del godt opp hvilke type laser som blir brukt. Det må være en diodelaser og ikke en IPL-laser. Anonym poster: e77356ae09efb55ee710a0161c1bf36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå