AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Min hund er redd for barn. Han har ikke vokst opp med barn, og i vår omgangskrets er det ingen som har små barn. Han har hatt et par ubehagelige opplevelser med barn når vi har reist et sted, at barn har skremt ham osv og foreldrene ikke har sagt noe. Jeg tror det har satt seg litt. Han er ikke aggressiv, jeg har i allefall ikke sett at han er aggressiv noen gang, men han blir redd og bjeffer på dem imens han går bakover. For å si ifra/skremme dem bort. Nå er det slik at vi skal ha et barn. Hvordan vil dette gå? Kan hunder som ikke er vant til barn godta barn som bor under samme tak? Eller er det et håpløst prosjekt? Anonym poster: ba59ecf86937f13611f34cd221bc2dc3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Noen som vet? Er litt utålmodig, men haster litt TS Anonym poster: ba59ecf86937f13611f34cd221bc2dc3
Sprinkles Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Jeg skulle tro det er annerledes når han blir kjent med barnet deres fra det er lite. Litt på samme måte som at hunder og kattunger er null problem, mens hund og voksen katt kan være trøblete.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Jeg skulle tro det er annerledes når han blir kjent med barnet deres fra det er lite. Litt på samme måte som at hunder og kattunger er null problem, mens hund og voksen katt kan være trøblete. Det vet jeg så alt for godt. Fikk valpen da katten min var voksen, slet med dem i 10 mnd. 10 mnd med fullstendig kaos, stress, tårer, forsøk. Vet ikke om jeg orker den runden en gang til. Med barn er det jo mer alvorlig og, om hunden er livredd, hva gjør man da liksom? Uff.. Mye å tenke på.. Anonym poster: ba59ecf86937f13611f34cd221bc2dc3
Sprinkles Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Hvis dere passer på at faren gir hunden den oppmerksomheten den vanligvis får av deg, slik at den ikke føler seg glemt når babyen kommer, så hjelper det ofte en del. Les litt på nettet om tilvenningsmetoder, det finnes mye der ute! Du kan jo søke på hundesonen.no for eksempel, eller på artikler av Victoria Stilwell. :-) Det går sikkert kjempefint, Lykke til og Gratulerer med baby på vei :-) Edit: mobilen rettet gir til for. Endret 14. mars 2013 av Sprinkles
Steele Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Hei Vi (jeg og kona) har vært i/er i akkurat samme situasjon som deg. Vi har to hunder hvor den ene også er redd for barn, jo mindre jo skumlere (ble også skremt da hun var liten). Og hennes reaksjon er også å bjeffe mot dem og prøve å gå unna, eller brumme veldig lavt hvis de er for nærme. Altså vise dem og oss med språket sitt at hun ikke vil ha noe med dem å gjøre. Vi var også skeptiske for hvordan det skulle gå, men for oss gikk det veldig bra. Kan si litt om hva vi gjorde. Svigers passet hundene mens vi (ja vi ja, jeg også) var på sykehuset i to døgn. De kom på besøk til oss på sykehuset og tok med seg (ja de er ikke så fine på det) en tissebleie og noen håndkler vi hadde vasket henne med, som hundene skulle få lukte på og bli litt kjent med en ny lukt. Deretter når vi kom hjem hilset vi godt på begge hundene, før de fikk sett ungen, for så å rolig sette oss ned på huk med ungen i armene for å la dem snuse litt rolig en kort stund. Den redde hunden var litt skeptisk med en gang og unngikk barnet så godt kunne de første dagene. Men vi gjorde aldri noe stort nummer ut av det at hun skulle hilse, men lot heller henne komme når hun følte for det, og roste masse når hun turte. Og nå etter snart 4 uker kan baby ligge på gulvet under en barneleke og pludre mens hunden ligger ved siden av og slapper av. Vel, konklusjon er; ta det med ro ikke press hunden, men vær kjempepositiv når hunden tar kontakt. For det lukter jo deg av ungen din, og det er beroliger hunden litt bare det. Lykke til med barn og hunder. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå