AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Er så sliten, er helt utslitt, er så lei meg, så nedfor, så ødelagt i selvbildet, i dag bare gråter og fortviler jeg, er helt knust! Er så forelsket i en mann, og han bare leker med meg, som en katt som leker med en mus, alle vet at til slutt så tar katten enkelt og greit og dreper hele musa, men morer seg i leken. Ville så gjerne ha et forhold med denne mannen, og han sa at jeg må vise at jeg er seriøs, at jeg har følelser for ham, at jeg mener dette. Og det gjorde jeg, aldri har jeg vært løs eller hatt pulevenner eller noe, så det var ikke noe problem. Jeg tok initiativ til å møtes, sa jeg ville være seriøs med ham, fortalte om mine følelser, viste at jeg er til å stole på, alt. Jeg ble bare mer og mer forelsket. Jeg tok det opp med ham nå, etter et halvt år hvor jeg skal "bevise min seriøsitet", jeg tok det opp og spurte ham om vi ikke skal kalle oss kjærester snart, og han bare "næææææææ, kanskje senere, kanskje til sommeren eller noe". Men når jeg sier at "da orker jeg faktisk ikke, da klarer jeg ikke, for dette går på følelsene mine", så hermer han etter meg og sier "sutrer du? hehe, må ikke sutre og mase om dette da". Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg mislykket og stygg, det er aldri et fint kompliment å oppdrive hos ham. Hvorfor lar han meg forelske meg i ham, for så å oppføre seg sånn, og når jeg stikker, så gjør han alt for at jeg skal komme tilbake!? ER han avhengig av å bli tilbedt eller hva er det? Anonym poster: 45ee48feaf3a3d96ddd759ce7a80435a
Gjest Badebuksa Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Æsj, han høres teit ut for å være helt ærlig. Finn deg noen som er mer seriøse 7
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Viser han deg at han er seriøs da? Endret 14. mars 2013 av Gjest 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Vi ser han deg at han er seriøs da? Ikke slik jeg gjør, for ham virker det som at det er det samme om jeg stikker eller blir, helt til jeg stikker, etter en stund kommer han og lokker meg tilbake slik det var i begynnelsen, men så snur han meg ryggen igjen. Jeg har følelser for ham fra tidligere, og de går ikke så lett over, så dette er sårende Anonym poster: 45ee48feaf3a3d96ddd759ce7a80435a
Alina X Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Han holder deg på gress. Og du burde komme deg vekk for han sliter deg ut mentalt. Tro meg, det finnes mye bedre menn der ute enn han. Finn en som er seriøs og ordentlig. Du vet selv hva du skal gjøre, slå opp og ikke se deg tilbake. 6
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Ikke slik jeg gjør, for ham virker det som at det er det samme om jeg stikker eller blir, helt til jeg stikker, etter en stund kommer han og lokker meg tilbake slik det var i begynnelsen, men så snur han meg ryggen igjen. Jeg har følelser for ham fra tidligere, og de går ikke så lett over, så dette er sårende Anonym poster: 45ee48feaf3a3d96ddd759ce7a80435a Da holder han deg bare lukevarm, kom deg unna. 2
Gjest celine Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Dette høres fryktelig usunt ut... Med en "normal" maktfordeling i et forhold, trenger man faktisk ikke å bevise noe som helst! 3
Gjest Marmot Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Han lar deg ikke forelske deg, dette velger du faktisk helt selv. Han bestemmer ikke over deg, når du ikke har det bra, må du gå. Hva er det som er så fint og flott med en mann som ikke kan gi deg komplimenter eller behandle deg ordentlig? 3
Gjest Lille-pus Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 TS, det du beskriver er under ingen omstendigheter bra for deg. Det er i nærheten av hva jeg ville kalle psykisk utpressing og utnyttelse. Så er det lett å si, men nok vanskeligere å gjøre, men du bør få ham bort fra psyken din. Sammenlikningen din med katt og mus er en meget god samenlikning. Bryt mønsteret og kom deg unna. Ta sorgen når den kommer, den prisen er liten å betale i forhold til den prisen det vil være å bli. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Finn deg en annen. En mann som bare skal kødde med følelsene dine er ikke noe å samle på. Denne gangen så er du bestemt. Ikke kom tilbake når han kontakter deg igjen, da har jo han makten over forholdet. Anonym poster: 1b948c5f96a6631889f6d668282b7552 1
Ferny Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Hvis det er noen som feiler i å bevise at de er seriøse her, så er det HAN. 3
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Hva er du forelsket i? Jeg mener ikke dette som en "æsj dump han"-kommentar, jeg lurer oppriktig. Hva er hans gode egenskaper? Har han gode dager? Er han snill, omtenksom? Slik som du presenterer ham så er han ikke så snill, ikke så seriøs og heller rimelig brutal - hvertfall brutal med følelsene dine. Har kun ett råd: Gå i tenkeboksen og vurder hva som gjør ham bra, og vei det opp mot det som driver deg til vannvidd. Dersom du føler at det gode veier opp for at du er frustrert, går på gress, føler deg lite verdsatt... så rett deg opp i ryggen og krev litt mer. Krev at han skal vise seg seriøs, krev at han er åpen og kommuniserer mer positivt, og ikke bare negativt. Dersom du føler det er for tungt, og han stjeler for mye energi fra deg, så synes jeg du bør vise at du er seriøs ovenfor deg selv.. og ikke ham. Og da kanskje ta et valg om å satse på noen andre. I første omgang deg selv. 2
Gjest Sunheart Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Han er en drittsekk. Hadde han virkelig elsket deg, så hadde han overhodet ikke behandlet deg sånn! 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 Gå fra han, det er ikke verdt det. Han tar deg forgitt nå, du skulle aldri brukt så mange krefter på å bevise at du vil være sammen med han når han ikke gjør det tilbake. 2
Jade Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Tenk på hva han har bevist for deg nå. Og så må du spørre deg selv om du ønsker å tilbringe tid med folk som oppfører seg på den måten. 1
Gjest -A Skrevet 14. mars 2013 #16 Skrevet 14. mars 2013 Det her høres ut som om det er en skjevfordelig i forholdet. Jeg hadde det litt på samme måte med min eks. Han trodde ikke på at jeg virkelig elsket han, og sa jeg måtte bevise at jge gjorde det ovenfor han. Nå skal sant sies at jeg hadde gjort noen ting som kunne få han til å føle seg utrygg (ikke utroskap eller noe). Jeg prøvde i et år å prioritere han, gjøre ting for han for å vise, elske han osv.. Det er utrolig vanskelig å virkelig vise noen at en er seriøs, at en elsker den andre personen når en blir presset til det, og når en føler at det en gjør aldri er godt nok og at den andre personen faktisk ikke tror på deg når du sier at du elsker den personen. Det er dårlig gjort å bruke dette til å presse den andre til å gi masse. Det er ikke slik det skal være. Det skal komme naturlig, og det at en gir det en har til den andre og elsker den burde være nok. Men vet du hva grunnen hans er for at du hele tiden må bevise at du er seriøst? Jeg vet fra min eks at jeg nok tror han var veldig usikker sjenerelt (han var også sjalu), og jeg satt med følelsen at uansett hva jeg gjorde så ville det aldri bli godt nok. Jeg ville tilbringe et liv der jeg hele tiden måtte bevise at jeg elsket han nok, og løpe etter han. Det er ikke et godt liv i det hele tatt. Han må også mest sannsynlig se sin side i dette, for uansett hva du måtte gjøre vil det aldri være nok, og da vil dere aldri få det bra. Snakk med han om det, jeg er lite fan av "dump han dump han". Ha en seriøst samtale der du prøver å forstå han, og forvent det samme tilbake fra han. Som sagt så er det bedre å ta smerten nå, enn å leve med noe halvveis et helt liv. Jeg er selv 2 mnd etter bruddet, og sliter veldig med å forstå og komme over mannen jeg elsker, og det er drit vondt. Men det blir bedre, og for håpentligvis vil man når man får det mer på avstand, se ting i et bedre lys.
Purple Basil Skrevet 14. mars 2013 #17 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Dette her er en form for psykisk mishandling i mine øyne, hva er det du ser i denne fyren? Her synes jeg du virkelig bør gå inn i deg selv for å finne ut om dette er en du vil være sammen med. Endret 14. mars 2013 av josefin88 2
Gjest Snuppi Skrevet 14. mars 2013 #18 Skrevet 14. mars 2013 Denne mannen må da ha en skrue og to løse. Det er ikke normalt å oppføre seg på denne måten. Han kan umulig ha et normalt følelsesliv med tanke på måten han behandler deg på. Det ser ut som han finner glede i å leke med følelsene dine. Kom deg bort! Det nytter ikke å si noe til mennesker som er følelsesmessig handikappet. Han er virkelig en stygg person!
Steinar40 Skrevet 14. mars 2013 #19 Skrevet 14. mars 2013 Han er oppmerksomhetssjuk, ja. Drit og dra!
Gjest Renate 91 Skrevet 14. mars 2013 #20 Skrevet 14. mars 2013 Er ikke galt å ha pulevenner... Man er ikke løs bare pga det! Denne fyren må du bare glemme, han leker med deg. Du kan få så mye bedre! Been there, done that Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå