Gjest trille Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Hei Jeg har et pinlig problem...og lurer på hva som kan hjelpe for å bli kvitt problemet, og om noen andre har hatt det på samme måte. Vi er en flott venninnegjeng fra lang tid tilbake. Jeg selv anser to av jentene i gjengen til å være to av mine beste venner. Det er en annen jente i gjengen som også anser disse to venninne til å være sine nærmeste venninner. JEg og hun er ikke så nære. Det er som at vi kniver litt om disse her to venninnene..( ikke utad..men tror nok hun kjenner litt på det samme som meg). Vet at det koker inne i henne hvis hun ikke blir invitert på noe som vi finner på tilfeldig en dag vi har fri. HVis mine to nære venninner finner på noe med hun tredje, uten å høre med meg..så kjenner jeg at jeg blir kjempe lei meg...og jeg blir så irritert på meg selv, for nå er jeg 28 år..og dette hører jo barneskolen til. Nå har det seg sånn at disse to venninnene mine skal gifte seg. Forlover er ikke valgt..men jeg har en mistanke om at begge kommer til å velge hun andre som forlover..Da begynner jeg å tenke..når jeg skal gifte meg..hvem skal jeg da velge..siden ingen valgte meg..? Hvis ingen anser meg som den næreste venninnen.. JEg blir så pinlig berørt av å ha slike tanker. Men jeg har heller aldri følt meg bra nok for denne gjengen, selv om jeg er så glade i de...Føler at hvis jeg ikke tar kontakt og foreslår ting, så gjør ikke de det. Men de blir jo for det meste med på det jeg foreslår..så jeg tror jo ikke det er sånn at de ikke VIL være sammen med meg heller. Så pinlig. Noen andre som har kjent på disse "barnslige" tankene?...JEg orker helelr ikke å fortelle om hvordan jeg har det..vil ikke fremstå som et offer. Og ingen vil vel være med noen fordi de syter og klager over ting. Og man kan jo heller ikke tvinge noen til å være dine venner. Føler meg på en måte lite interessant som venninne for denne barndomsgjengen min..og det sårer. Men, er det hos MEG dette problemet ligger?
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Du er ikke teit. Selv om du er 28. Jeg er 29 og jeg også har behov for den spesielle venninnen. Jeg tror mange jenter ikke helt vokser fra det behovet om den spesielle ene venninnen som man kan dra på weekendturer med, gråte på skulderen til, bruke som dagbok og ha det gøy med. Og det er like sårt å ikke ha følelsene gjengjeldt fra en slik venninne som det er fra en mulig kjæreste - hvertfall nesten, tror jeg. Du kan jo velge å ha to forlovere. Eller du kan gjøre som jeg, og bruke en søster? Jeg har nemlig tre ganske gode venninner, og ingen av dem kjenner hverandre så godt, men uansett hvem av dem jeg er sammen med, så dukker denne bestevenninneoppførselen opp. Jeg var livredd for å såre to av dem ved å velge en forlover, og jeg ville ikke ha amerikanske tilstander ved å ha tre stk... Så jeg valgte søsteren min. Ingen av venninene ble fornærmet for det, de er jo ikke i familie med meg. Det går an å tenke litt utenfor boksen. Men, ikke tenk på det før den dagen kommer når du må velge. Kanskje et helt nytt alternativ har dukket opp innen den tid. Du og hun jenta som kniver om de to andre, har dere noen sinne funnet på noe sammen? 1
Gjest Trille Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Jeg og hun har til tider funnet på noe sammen..vi har det gøy..men jeg blir irritert, fordi jeg ser hvilket eiebehov hun har ovenfor vår felles gode venninne. Hun har alltid behov for å skrive på veggen hennes på facebook, legge ut bilder av de to og bedyre hvor glad hun er i henne. Jeg er ikke så in i facebookverden at jeg orker å legge ut bilder, skrive på vegg etc..jeg tenker st det er ikke det som står der som teller..men alikevel stikker det. Keg har lyst til å snakke med min hode venninne om hva jeg tenker..men ender med st jeg lsr vær. Hun tror jo st denne venninnen som keg "kniver" med er sååå uskyldig og ikke har slile tanker. Men i realiteten er hun i mine øyne eiesyk og hevngjerrig..men hun viser det ikke sånn st det er lett å se..hun gjør det litt skjult, sånn at det er vanskelig å oppdage. Kjenner st noen ganger har jeg lyst til å trekke meg heeøt unna..for jeg orker ikke føle meg så lite verd blandt venner..men ssamtidig er jeg så glade i de, og kommer til å føle at noe mangler i livet mitt. Skal også nevnes at de er veldig konfliktsky..så de hater å ta opp problemer..
Gjest Trille Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Haha, mange skriveleif der..liten touchskjerm på tlf og knotefingre.
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Da vil jeg gi deg samme råd jeg fikk av mamma når jeg var 16 år: Vær en god venn for alle tre jentene, vær engasjert og vennlig og bevis ovenfor dem at de kan stole på deg - selv om du innerst inne ikke stoler like mye på hver av dem. Dersom du ikke gir noe mat for intriger så kan positiv atferd kun styrke din posisjon. *moderlig råd slutt* Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå