Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om dere vet hva some r riktig her?

Jeg mottok et inkassovarsel 12/3-13, med betalingsfrist samme dag. (Varselet var sendt til feil adresse og deretter sannsynligvis brukt lang tid i omsortering). Det kravet er helt greit,f or det var en regning jeg ikke hadde betalt.

Jeg betalte da hele summen på inkassovarselet på kvelden 12/3-13 og mottok 13/3 betalingsoppfordring med ytterligere gebyr på 315,- .

Må jeg betale denne når det opprinnelige beløpet er betalt fra min konto kvelden 12/3?

Anonym poster: bb2a73c5912e4d245fd22585d595d888

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosemor
Skrevet

Siste krav er sendt ut før forfallsdato på første krav.

Du bør sjekke om begge kravene gjelder samme regning, i så fall bør du ringe kreditor for å sjekke om det er gjort en feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om dere vet hva some r riktig her?

Jeg mottok et inkassovarsel 12/3-13, med betalingsfrist samme dag. (Varselet var sendt til feil adresse og deretter sannsynligvis brukt lang tid i omsortering). Det kravet er helt greit,f or det var en regning jeg ikke hadde betalt.

Jeg betalte da hele summen på inkassovarselet på kvelden 12/3-13 og mottok 13/3 betalingsoppfordring med ytterligere gebyr på 315,- .

Må jeg betale denne når det opprinnelige beløpet er betalt fra min konto kvelden 12/3?

Anonym poster: bb2a73c5912e4d245fd22585d595d888

Nei, ikke om det gjelder samme sak. Som oftest står det også et sted på purring nr 2 en sak om at "vi ber deg se bort fra denne blabla dersom du har betalt kravet ila de siste dager". Men du bør ringe og varsku om hva som har skjedd, så du slipper få purring nr. 3.

Anonym poster: a8e23831d8a9d0782269f4053fb1365a

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Dersom fristen på regningen gikk ut 12/3 og du betalte den i nettbanken med forfallsdato 12/3, så skal du ikke måtte betale noe mer.

Men dersom du betalte med betalingsfrist senere enn 12/3, så mener jeg inkassoselskapet har lov til å legge på renter for ny periode og slik øke salæret.

Men selv om du betalte den med forfall i går, så kontakt dem og dobbeltsjekk. At den ankom 13/3, betyr at de har postlagt den før første fristen gikk ut, og det er rimelig sleipt gjort av dem. Greit å være sikker på at evt misforståelser er rydda opp i før man kaster ubetalte regninger.

Edit: Font-størrelsen gikk berserk. *gir opp å redigere*

Endret av Tirkes
AnonymBruker
Skrevet

Ring de og hør :) Det er nesten helt sikkert at du bare vil få beskjed om å se bort fra det siste kravet, sålenge det gjelder samme sak. :)

Det kan forresten godt være de sendte ut det siste kravet 12/3, og at postgangen gikk kjapt nok til at du mottok det 13/3. Det hendte meg, mottok nytt krav dagen etter jeg hadde betalt (som også var dagen etter forfall) :) Spurte jo da om det ikke hadde gått an å vente med å sende ut ny "purring" til forfallsdato var "ferdig" fremfor å sende det allerede på morgenen (når jeg fortsatt skulle hatt iallefall 12 timer på meg), men mneeij det gikk jo ikke :fnise:

Anonym poster: 122aea63e25744fae54c68f261b63bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...