Gå til innhold

Forloveren min forventer at jeg betaler kjolen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rimelig frekt! Jeg velger ikke hva hun skal ha på seg, hvorfor skal vi betale da? Er det vanlig?

Anonym poster: 6e94fbeb7491f35acd6461ab9a099139

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hun er frekk, be henne drite og dra.

Anonym poster: 4c34b82fdf7130d39503848de76158bb

Skrevet (endret)

Hvis du skal velge antrekket hennes så er det ok. Alt hun bestemmer selv må hun dekke. Du skal ikke betale for en kjole hun har valgt. Da får du si at hun heller får selge den etterpå, hvis det er det det står på. (Edit: eller be henne gå i noe hun har fra før/låne.)

Endret av Moderfavn
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som gjest i ett bryllup så kan man som regel gå i noe man har fra før. Som forlover bør man ha en litt penere kjole. Jeg hadde ikke betalt 2-3 000 for en kjole som jeg brukte kun for noen andre. Da hadde jeg i det minste forventet å få halve beløpet av bruden.

Anonym poster: 490d44c4f6028b518e8493be9c23fae5

• Liker 1
Skrevet

og få dekket forloverkjole er vanlig i usa men i Norge har jeg omtrent aldri hørt om noen som har betalt forlover sin kjole, Og forvente det blir iallefall feil. Får man det som en gave så er det noe annet. Finnes mange fine kjoler til uinder 1000 kr. Jeg kjøpte en på nett til 899 kr som så super fin ut når jeg var forlover for min søster.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt om de som får betalt for kjolen, og de som ikke gjør det.

Om det er forloveren din så kjenner du henne jo godt, spør henne om hvorfor hun forventer seg å få kjolen betalt? kommunikasjon er en fin ting :)

Skrevet

Det er litt forskjellig i USA også. Der krangler de når bruden vil de skal bruke 300 doller på en kjole som ser ut som bestemors gardiner.

Jeg hadde nok blitt nokså overrasket om forloveren min hadde forlangt at jeg skulle betale kjolen hennes. Da hadde jeg nok bedt henne om å bruke noe hun hadde fra før. (som vi fikser fin med at hun skal ha bunad på seg!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun kan velge kjolen selv så bør hun betale for den også. Jeg for min del ville valgt kjolen til min forlover, og da er det en selvfølge at jeg skal betale den også.

Men om bruden sier at den skal være brun, knelang, ha rysjer, være i sateng, ikke stroppløs osvosv MEN selvfølgelig kan jeg velge resten av utseendet selv... nei da kan hun betale den selv, for da er det ikke min kjole lenger.

Anonym poster: 490d44c4f6028b518e8493be9c23fae5

• Liker 5
Gjest lisha
Skrevet

hadde jeg bestemt at de skulle hatt en bestemt kjole - så måtte jeg selvfølgelig betalt!

men når de får velge alt selv, utifra hva de selv syns de kler av farger og fasonger, så kan de enten låne kjole, bruke en de har fra før eller kjøpe en ny :) man får mange flotte kjoler under tusenlappen, og til og med rundt 500 om man er heldig :)

så å bare forvente at bruden skal betale kjolen syns jeg er frekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger jo ikke kjøpe galla kjole på brudebutikk. Floyd har f.eks mange fine kjoler.

Jeg får snakke med henne, om hun virkelig forventer at jeg skal betale.

Takk for at dere delte meningene deres :blomst:

Anonym poster: 66d8daeca256bab8846c9fab58542071

AnonymBruker
Skrevet

Be henne ta noe hun har i skapet fra før, dersom hun ikke vil kjøpe noe nytt.

Dersom hun er voksen, så har vel de fleste opparbeidet seg et klesskap iallfall med 1 eller 2 kjoler?

Og som andre her sier, det er salg både etter jul, i romjulen og ved sommertider.

Man trenger heller ikke gå i den dyreste kjolebutikken, men bruke en 500-lapp på det, og finne en kjole man kan bruke ved andre anledninger også, f.eks dåp, 17.mai, konfirmasjoner, store bursdagslag osv. Særlig når bruden ikke har bestemt hvilken farge man skal gå i. Da har man jo all mulighet til å finne en kjole man virkelig liker selv og kan bruke senere.

Anonym poster: 1abc4dfe1dbb90c923a44bdb1c3ee9ee

Skrevet

Du velger kjole = du betaler

Hun velger kjole= hun betaler

• Liker 9
Skrevet

Enig med Fossefall. Men jeg ville nok stilt enkelte krav til en forloverkjole uten at jeg så for meg å betale for den. Som for eksempel at den skal passe inn ift kleskode, at den skal være tilstrekkelig sømmelig i kirken og at den ikke skal være hvit så klart

Gjest Kiara!
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt at hun forventer det så lenge bryllupets leveregel er at bruden bestemmer alt...

Mitt intrykk er at det er vanligere enn man skulle tro siden de skal matche inn i fargetema med resten av brudefølget + +

Men har du gjort som meg ikke lagt noen føringer for noe som helst eller selv forventer at forloveren skal bruke masse penger på deg er det nok en misforståelse. Snakk med henne. :)

Skrevet

Hun er frekk som forventer dette. Det går an å spørre, men å forvente? Nei, her får du bare si i fra at hun betaler antrekket selv. Jeg betalte forøvrig heller ikke antrekket til min forlover og jeg la heller ingen føringer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Siden bruden er den som bestemmer er det også hun som betaler.

Skrevet

herreguuud!

Sier som flere. Hadde brudeparet valgt kjole til henne så burde dere ha betalt. Men hun kan ikke forvente å få dekket klær ellers.

Be henne sjekke fretex, e-bay, finn.no o.l om hun synest det er for dyrt.

Er det fortsatt ett problem så finn en annen forlover.

Skrevet

Siden bruden er den som bestemmer er det også hun som betaler.

Nei? Jeg hadde vært enig hvis dette var tilfellet, men det er det jo da ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei? Jeg hadde vært enig hvis dette var tilfellet, men det er det jo da ikke.

Hva du mener er ikke relevant, sånn egentlig.

• Liker 1
Skrevet

Hva du mener er ikke relevant, sånn egentlig.

Jeg snakker ikke om hva jeg mener. Poenget er at ts spesifikt skriver "Jeg velger ikke hva hun skal ha på seg". Med andre ord: hvor får du det da fra at bruden bestemmer hva forloveren skal ha på seg?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...