Gå til innhold

"Bursdagsfeiring" - servering?

Anbefalte innlegg

Gjest Allergikeren
Skrevet

Teit tittel, men kom ikke på noe annet.

Jeg har bursdag i morgen, og har bedt de nærmeste av samboers familie bort til oss for en liten markering av dagen. Jeg har ikke invitert folk i anledning dagen min på flere år, så selv om jeg savner det, føler jeg meg litt "fortapt" hva matservering gjelder. Jeg tenker noe helt enkelt, en enkel middag og kaffe/te+kake, det blir ikke noe store greier siden vi skal reise rett etter jobb på fredag.

Men hva "passer seg" til en slik liten sammenkomst?

* Vi blir fem-seks stk

* Helst uten gluten og meieriprodukter, så pizza, lasagne o.l.er utelukket. (Ja, jeg vet at det finnes glutenfri pizza, men osten er et hinder likevel, siden jeg ikke orker å lære meg å like soya-ost)

* De fleste oppskrifter går an å "justere" med alternativer(glutenfritt mel i stedet for hvetemel, soyamelk i stedet for melk, havrefløte i stedet for fløte etc), så jeg sier ikke nei takk til en "vanlig" oppskrift på noe godt heller

* Vi har to-tre timer på oss fra vi er ferdige på jobb til gjestene kommer.

Noen ideer? Jeg står bom fast!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Gryterett med salat til? (evt.rundstykker for de som kan spise det)

Skrevet

Pastasalat :jepp: Det du liker av grønnsaker sammen med f.eks tunfisk, skinke, stekt bacon i terninger eller lignende. Kjempegodt!

AnonymBruker
Skrevet

TACO!!!! Det er jo fredag ;)

Anonym poster: 5e552cca0cdfd17a4f5d23ddfc10744f

Gjest Allergikeren
Skrevet

Mja, taco har vi ofte nok ellers. Det er safe for svigers å lage når jeg er på besøk hos dem. :P Det ble steik, da. Samboeren ville vite i morges hva vi skulle ha, i tilfelle noe måtte taes ut av frysen. Men tusen takk for forslag likevel :) Kom gjerne med flere, så noterer jeg ned til neste år/lignende anledninger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...