Gjest dame Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Jeg er 30 og er sammen med en mann på 50. Vi har kjent hverandre lenge, og ble et par for noen år siden. Problemet er at folk synes det er ekkelt med så stor aldersforskjell og mener at han kunne vært faren min. Foreldrene mine liker det ikke, vennene mine liker det heller ikke. Men jeg er lykkelig med han. Og vi planlegger å gifte oss snart og få barn. Hva mener dere? Er det virkelig så ekkelt med så stor aldersforskjell?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Samboeren min er 20 år eldre enn meg og folk synes det er ekkelt. Den skjønner jeg godt. Hadde ikke maktet gammelkuk, jeg i hvertfall og ser på damer på min alder og yngre som innleder forhold til menn på 47år+ som av typen som har gitt opp litt. 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Dere er jo voksne begge to, så jeg syns ikke det var så ille. verre med 20-40 mener nå jeg da. Anonym poster: d5e662455e8768792de4954559f3faa7 4
Lille Li Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Forstår godt at folk som står deg nær, syns det er ekkelt. De vil vel det beste for deg . 20-40 er jo samme sak. Endret 13. mars 2013 av Lille Li 2
Lille Li Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Forstår godt at folk som står deg nær, syns det er ekkelt. De vil vel det beste for deg . 20-40 er jo samme sak. Forstår godt at folk som står deg nær, syns det er ekkelt. De vil vel det beste for deg . 20-40 er jo samme sak.
Kontormus Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 20-40 er verre fordi den som er 20 har enda mye å lære og utvikles. Intellektuelt sett så minsker forskjellene jo høyere en kommer opp i alder. Men å starte med småbarnsplanlegging som 50-åring...? Vel vel... 13
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Men å starte med småbarnsplanlegging som 50-åring...? Vel vel... Det gagner ikke ungene at faren er en gammelkaill. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Aldersforskjellen er deres sak, men det er egoistisk å få barn som femtiåring. og ekkelt, ja. Anonym poster: 0df5ddd0ff47ab2d64cd65fad0d1e19f 11
Inwe Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Dere gjør som dere vil. Når det er sagt synes jeg det er ekkelt selv..
Gjest Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Hvor gammeldagse er folk i denne tråden? Det er ikke ekkelt, og jeg synes at venner og familie skal passe sine egne saker. Det er du som velger hvem du skal være sammen med; du er tross alt voksen. 25
Gjest LanaLane Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Har vært sammen med en som er 12 år eldre med barn og greier. Enig med siste taler, la folk styre valgene sine selv. Man trenger ikke være pervo/enkel i hodet/noeannettull fordi man faller for ei ung jente eller en eldre mann. 4
Marwel Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Overhode ikke ekkelt. Jeg har møtt mange sexy mannfolk på den alderen, og ville i utgangspunktet ikke hatt noe i mot å innlede et forhold til en mann som er så gammel. Aberet er så klart at med en såpass mye eldre mann så må man regne med å både bli enke i ung alder, oppleve at alderdommen setter tydelige begrensninger for han mens du enda er ung og frisk, og at du må ta større ansvar for barna. Men man vet ikke hva morgendagen bringer. En ung mann kan bli påkjørt av bussen og bli pleietrengende for resten av livet han også. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Hva er det med folk? Det er ikke ekkelt! Så lenge dere er lykkelige sammen så er det alt som teller synes nå jeg Anonym poster: 32e9b5c023efca5630d2c7339a3428aa 9
Jolene Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Den skjønner jeg godt. Hadde ikke maktet gammelkuk, jeg i hvertfall og ser på damer på min alder og yngre som innleder forhold til menn på 47år+ som av typen som har gitt opp litt. Veldig enig med denne. Dessuten, det å få barn med en mann som er 50 år gammel? Stakkars barn som kanskje ikke blir mer enn 20-25 når de mister pappaen sin. Dessuten så har ikke 50-åringer den samme energien som de som er litt yngre, samt han går snart av men pensjon. Da er man i alderen for å være bestefar, ikke småbarnspappa. Snakker av erfaring, min onkel har småbarnsperiode nå, og han er rundt 55 år gammel. Alt for mye spør du meg. Skjønner godt de som synes det er noe spesielt med å stifte en familie med en mann av den alderen der. Sex, ja men forhold nei. Foretrekker ikke selv menn som kunne vært faren min for annet enn sex. Hva med å finne seg en mann på egen alder? 2
Dricka Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Venninnen min ble født da faren hennes var 50 år. Absolutt ingen skade skjedd, ingen andre enn folk som absolutt må ha noe å klage på brydde seg. 10
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 Veldig enig med denne. Dessuten, det å få barn med en mann som er 50 år gammel? Stakkars barn som kanskje ikke blir mer enn 20-25 når de mister pappaen sin. Dessuten så har ikke 50-åringer den samme energien som de som er litt yngre, samt han går snart av men pensjon. Da er man i alderen for å være bestefar, ikke småbarnspappa. Snakker av erfaring, min onkel har småbarnsperiode nå, og han er rundt 55 år gammel. Alt for mye spør du meg. Skjønner godt de som synes det er noe spesielt med å stifte en familie med en mann av den alderen der. Sex, ja men forhold nei. Foretrekker ikke selv menn som kunne vært faren min for annet enn sex. Hva med å finne seg en mann på egen alder? Nemlig, han kunne vært ens far og nå skal han liksom ha barn med meg... Hjelp, hjelp, hjelp. Har ikke fyrer fått barn før de er 50 år, så kan de glemme det og heller realisere seg selv på andre måter pga det blir for egoistisk med tanke på at barna kan miste sin pappa veldig tidlig. 2
estrella Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Jeg hadde kanskje reagert litt hvis det hadde vært snakk om at du var 20 år og han 40 år. For en 20-åring er ikke på det nivået man stort sett er når man er 50 år. Det er ikke noe stress å få barn for han når han er 50 år heller, kan gjerne bli litt merkelig når han er eldst av alle fedre når de begynner i barnehage o.l. Men, folk er stort sett ikke så dømmende at de egentlig gidder å bruke tid på å bry seg om det. Hvis de bryr seg så er det deres problem. Hvor gamle er foreldrene dine? Hvis de er på hans alder så kan jeg skjønne hvorfor de synes det er ubehagelig..men gi dem litt tid
Gjest Miranda2011 Skrevet 13. mars 2013 #20 Skrevet 13. mars 2013 Elsker du denne mannen og vil dele livet med han må du ikke la andre få ødelegge for deg. Det som betyr noe, er at dere vil være sammen, hva andre mener har ingen betydning. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå