Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet drømmemannen min, og etter et år med kamp har jeg endelig fått i boks og klart å opprettholde samværsavtale med min 3 år gamle sønn. Nå er alt så bra, etter mye svette, tårer og nedturer. Jeg har det så fantastisk bra!

Det er bare et problem.

Jeg går konstant og dveler på fortiden. Jeg sliter med flashbacks, og jeg har seperasjonsangst. Humøret mitt er en følelsesmessig berg-og-dal bane. Jeg er usikker på meg selv, og jeg går å venter på at ting skal gå galt. Jeg forestiller meg de verst tenkelige scenarioer, og jeg klandrer meg selv. Mye. Jeg takler stress dårlig, og om avtaler ikke blir holdt eller en skuffelse oppstår går jeg inn i min egen boble av deprisjon, flashbacks, totalt klanding av meg selv og frykt for fremtiden.

Hvordan klare å se fremover? Hvordan i alle dager. Jeg vil ikke ha flashbacks. Det er grusomt. Jeg kan høre alt, se alt, føle alt som skjedde for over et år siden.

Anonym poster: 2617e852f2c924063c99dcade2e1243c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men du er ikke alene om det. Det er som om du skriver om meg selv. Nyt de øyeblikkene du har det bra, ikke tenk på hva som skal skje, det som skal skje vil skje om du tenker på det eller ei. Jeg har ihvertfall lært at dårlige ting oppstår når jeg tenker på det. Glem alt og nyt det at du har det bra. Det er ikke meningen at alt skal gå perfekt her i livet, livet er ingen dans på roser..

Tenk at du har sønnen din nå, at du har funnet en god mann, det at man har de viktigste menneskene i livet er noe av det beste som finnes. Desutten så tar det tid å gå over vonde minner, og man kan få flashbacks når som helst hvor som helst. Det skjer med de fleste, du er ikke alene. Du vil til slutt lære å leve med nedturer, det er bare en del av livet som blir akseptert jo eldre og jo mer erfaring man får.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men du er ikke alene om det. Det er som om du skriver om meg selv. Nyt de øyeblikkene du har det bra, ikke tenk på hva som skal skje, det som skal skje vil skje om du tenker på det eller ei. Jeg har ihvertfall lært at dårlige ting oppstår når jeg tenker på det. Glem alt og nyt det at du har det bra. Det er ikke meningen at alt skal gå perfekt her i livet, livet er ingen dans på roser..

Tenk at du har sønnen din nå, at du har funnet en god mann, det at man har de viktigste menneskene i livet er noe av det beste som finnes. Desutten så tar det tid å gå over vonde minner, og man kan få flashbacks når som helst hvor som helst. Det skjer med de fleste, du er ikke alene. Du vil til slutt lære å leve med nedturer, det er bare en del av livet som blir akseptert jo eldre og jo mer erfaring man får.

Tusen tak for et fantastisk svar. Setter virkelig pris på det. Og tro meg, jeg jobber hardt for å kvise ut de vonde minnene og tankene. Gjør alt jeg kan for å fokusere på det gode som har kommet i min vei. Jeg har bare erfaringer med at lykken hos meg er kortvarig, og jeg er veldig redd. Jeg har tålt mye, gått gjennom mye og kjempet mye. Jeg vet ikke om min 21 år gamle skrott klarer flere nedturer igjen. Ikke enda i alle fall. Men ja, i'll enjoy the moment. Takk igjen for fint svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer sa til meg her om dagen "Du, ****. Jeg tror jeg har funnet deg ut. Du lever litt i din egen boble. Og du trives godt der, for det er trygt. Problemet er bare at når du stikker nesa ut i den store verden og møter motstand, flykter du inn i boblen din igjen"

Han er verdens beste venn og kjæreste. Han har virkelig holdt meg i hånden gjennom alt sammen. Han sier også at nå har ting gått så bra, og det er så mye fremgang, at nå kan han ikke holde hånden min lengre, men han er rett bak meg:) Søtt. Jeg måtte bare skrive det.

Skrevet

Tusen tak for et fantastisk svar. Setter virkelig pris på det. Og tro meg, jeg jobber hardt for å kvise ut de vonde minnene og tankene. Gjør alt jeg kan for å fokusere på det gode som har kommet i min vei. Jeg har bare erfaringer med at lykken hos meg er kortvarig, og jeg er veldig redd. Jeg har tålt mye, gått gjennom mye og kjempet mye. Jeg vet ikke om min 21 år gamle skrott klarer flere nedturer igjen. Ikke enda i alle fall. Men ja, i'll enjoy the moment. Takk igjen for fint svar :)

Det er slik jeg også tenker, at jeg ikke kan tåle flere nedturer. For noen år siden opplevde jeg noe veldig vondt, et år etter det opplevde jeg noe verre, og da var jeg veldig redd for hva som skulle skje videre. For ikke så lenge siden fikk jeg en liten nedtur, men vet du hva? denne gangen taklet jeg det mye bedre, jeg følte meg sterkere og jeg kunne takle problemene bedre.

Snakk med gode venner av deg, tenk at andre mennesker har det mye verre enn deg, og til slutt, du har funnet deg drømmemannen ;) så er det ikke sikkert at du kommer til å oppleve noe vondt igjen. Tenk på alle menneskene i verden, hvis alle skal gå rundt å bekymre seg for framtiden da hadde det ikke vært noe liv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...