AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Hva ville du gjort om du vet at en omgangsvenn har et alkoholproblem? Vi er ikke sånn helt nære venner. Vi er ganske fortrolige. Jeg vet at personen har drukket i mange år. Eks. ferier så ser huset forlatt ut, men det skyldes alkoholen. Personen prøver å skjule det for omverdenen. Bare det er et tegn. Tipper det har pågått i 20 år. Jeg har kjent personen i kun 3 år. I helgen var jeg på tur. Ganske langt fra der jeg bor. Der traff jeg en person som vise seg å ha vokst opp sammen med den personen. Hun var fra samme plassen, men var lite hjemme. Bekreftet at jeg kjente personen. Pltselig så sier hun: Hvordan går det med alkoholen nå da? Ville ikke svare på det, og sa det kjente jeg ikke til. Hun fortalte litt om forbruket, og at det var derfor det ikke ble mere kontakt der. Hus sa litt om hva misbruket hadde ført til i tidligere år. Så det var slik jeg fikk mine mistanker bekreftet enda mere. Personen er i jobb, og det har aldri vært problem. Hadde du villet sagt noe om at du vet om problemet? Syns dette er vanskelig tema. Personen kan aldri bli med på noe. Alltid unnskyldninger. Personen har ikke barn Anonym poster: 44c6cd3a902b02556b8231785a94453d
Majott Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Du vet tydeligvis om problemet ved å ha sett det selv? Jeg ville ikke dratt inn tidligere bekjente her, og kommet med at de har sagt noe, og at du derfor vet mer. Det kan være veldig fornærmende for den det gjelder, og kan skape avstand mellom dere. Si noe om det du selv reagerer på om du vil hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå