MH1992 Skrevet 13. mars 2013 #1 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei!, Jeg er ny her og ble litt usikker hvor jeg skulle poste dette. Men jeg tror det skal være under Forbruker og økonomi så prøver her. Jeg kjøpte en jakke til 4000 kr i midten av februar. Når jeg prøvde jakken hjemme samme dagen, så jeg at en knapp på kragen til jakken hadde løsnet ut.... Så jeg tok med jakken til butikken igjen og der sa butikkandama at de skal sende jakken til reparasjon og beklaget for dette. Så fikk jeg igjen jakken 4 dager senere , MEN da de ga meg jakken var jo knappen fikset men i en helt annet farge( Svart) originalt var gull... ..og til svar sa de at skredderen hadde sikkert misforstått+de hadde ikke flere av gullknappen så de må bestille fra leverandøren, men det kommer til å ta litt tid... Og jeg hadde jo kjempe lyst å bruke den nye jakken... i og med at jeg har brukt min gamle jakke ganske lenge. Så de sa at jeg kunne bruke den jakken til det begynner å bli varmt så kan jeg komme tilbake og levere jakken på nytt da skal de fikse den riktige knappen til meg. Da tenkte jeg det er like greit.. for de får ikke gjort noe med jakken uansett siden varen har ikke kommet...da kan jeg liksom bruke den i mellomtiden. Men igår, når jeg skulle ta på jakken så hadde beltet på jakken løsnet opp fordi knappen som fikk dem til å sette sammen løsnet ut, og ved brystet hadde sytrådet/stoffet revnet opp. Så den må sys igjen.... Jeg gikk til butikken idag og fortalte dem hva som skjedde.. jeg tenker nå at jakken er dårlig kvalitet.. og vil ha pengene tilbake. Men butikkdamen sier det ikke går å få pengenet tilbake, hun skal ta jakken og levere tilbake til leverandøren også skal de da sende meg en splitter ny jakke. Men jeg fikk ikke noe svar på hvor lang tid det skal ta.. hun sa "jeg får ikke tak i han som leverer jakken til oss, kan ikke du komme tilbake kl 17 da skal jeg gi deg et konkret svar på hva vi skal gjøre med den jakken osv" Så kl 17 kom jeg tilbake til butikken, men da var hun ferdig på jobb og en ansatt sa at hun som hadde med jakken din å gjøre er ferdig på jobb, men hun fikk ikke tak i han som leverte jakken så du må komme tilbake imorgen å snakke med henne. Så hva skal jeg gjøre nå? er det noe muligheter å få tilbake pengene? Jeg har lyst å få tilbake pengene og kjøpe meg en annen jakke fra en annne butikk, som jeg kan bruke nå. Føler de har dårlig kvalitet på varene dems, Pluss jeg får nesten ikke noe konkret svar på hvor lang tid det vil ta å få sendt en ny jakke hjem.... Beklager at dette ble langt, men håper noen kan ta seg tid og svare meg på dette!! jeg skal tilbake til butikken og snakke med henne så vil vite hva jeg har rett på!! Takker for svar, beklager skrive feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Del Skrevet 13. mars 2013 Du har ikke rett til å heve kjøpet, selger har rett til å utbedre feilen og evt tilby deg ny vare. Om samme feil oppstår tre ganger (?) på rad kan du heve kjøpet... Men her er det jo to forskjellige feil pluss at du får ny jakke - dermed ingen rett på pengene tilbake.. Du kan selvsagt spørre men du kan ikke kreve... Anonym poster: 7f7406cea2803b133e26cbe138e4a302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MH1992 Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mars 2013 Tusen takk for svar! Men kan man ikke kreve pengene tilbake når det tar lang tid å få den nye jakken ?? Hva skjer da vis den nye jakken har også feil? må de da reparare den først tre ganger på rad igjen eller blir det da den siste gang siden skjedd to feil nå med den første jakken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Del Skrevet 13. mars 2013 TS. Jeg ville slått i bordet og blitt sint (uavhengig av om eventuelle forbrukerrettigheter gir selger anledning til). Det får være grenser for hvor mye trøbbel man skal ha når man kjøper en såpass dyr jakke! Man bør kunne forvente et visst service-nivå. Butikken er tross alt avhengig et godt renomme for å kunne selge. Anonym poster: 2f4437db262adcd35c72f8bc4e9cc002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Del Skrevet 14. mars 2013 Du har som sagt ikke krav på å heve kjøpet før samme feil har skjedd fire ganger. Dersom retting fra bedriften tar uforholdsmessig lang tid har du krav på erstatningsprodukt. Å måtte vente i en uke eller to regnes ikke som uforholdsmessig lang tid. Anonym poster: fc92e1c3b6b8d655da4a4e8c7c897f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #6 Del Skrevet 14. mars 2013 Tusen takk for svar! Men kan man ikke kreve pengene tilbake når det tar lang tid å få den nye jakken ?? Hva skjer da vis den nye jakken har også feil? må de da reparare den først tre ganger på rad igjen eller blir det da den siste gang siden skjedd to feil nå med den første jakken? Det er to ulike feil med jakken du nå har. Så de har fortsatt tre forsøk igjen på hver av feilene du hittil har opplevd, enten på jakken du allerede har eller på ny jakke. Anonym poster: fc92e1c3b6b8d655da4a4e8c7c897f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #7 Del Skrevet 14. mars 2013 Du har som sagt ikke krav på å heve kjøpet før samme feil har skjedd fire ganger. Dersom retting fra bedriften tar uforholdsmessig lang tid har du krav på erstatningsprodukt. Å måtte vente i en uke eller to regnes ikke som uforholdsmessig lang tid. Anonym poster: fc92e1c3b6b8d655da4a4e8c7c897f28 De har krav på å forsøke å rette samme feil to ganger, altså må samme feil skje tre ganger, ikke fire. I tillegg står det veldig klart i forbrukerkjøpsloven at man kan ha rett på låneprodukt hvis man blir avskåret fra å bruke tingen i mer enn en uke (men bare hvis det anses som rimelig). Anonym poster: 93d94ef859968c1f5fb648a5bf579df7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #8 Del Skrevet 14. mars 2013 Alle butikker har et telefonnr. Ring det i stedet for å dukke opp. Og om de ber deg komme tilbake igjen, gi fra deg ditt tlf. nr og be dem ringe i stedet. Om de ikke ringer som avtalt ringer du opp og purrer. Og be da om å snakke med en leder, ikke med tilfeldige butikkansatte. Om vedkommende ikke er på jobb, be enten om å bli satt over eller be dem ringe deg til et fastsatt tidspunkt (som før kl. 10 i morgen). Gi klart signal om at du ikke tolererer at de tuller med beskjeder. Feilen har de rett til å fikse, men sett deg i litt respekt så de gjør prosessen på en ok måte. Anonym poster: 94b72bc7cd8dcd0c6105de867874078d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MH1992 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 14. mars 2013 Hei igjen, Jeg har ringt til hun butikkdamen, og det er henne som også er butikksjefen! jeg spurte om hvordan det gikk med jakken og hun sa hun enda ikke har fått tak i han leverandøren siden han er i utlandet........... og han tar ikke opp tlf så hun får ikke noe svar??? Så jeg får heller ikke noe svar fra henne før hun får svar fra han mannen da. Må jeg bare vente sånt uvitende....? skikelig kjipt å bruke så mye penger på en jakke også får jeg ikke engang brukt den :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quijote Skrevet 14. mars 2013 #10 Del Skrevet 14. mars 2013 Hei igjen, Jeg har ringt til hun butikkdamen, og det er henne som også er butikksjefen! jeg spurte om hvordan det gikk med jakken og hun sa hun enda ikke har fått tak i han leverandøren siden han er i utlandet........... og han tar ikke opp tlf så hun får ikke noe svar??? Så jeg får heller ikke noe svar fra henne før hun får svar fra han mannen da. Må jeg bare vente sånt uvitende....? skikelig kjipt å bruke så mye penger på en jakke også får jeg ikke engang brukt den :S Du kan be dem om å få noe annet, altså et tilsvarende produkt til samme pris? Butikken skal enten rette feilen eller tilby tilsvarende vare, og det høres ikke akkurat ut som om de har mulighet til å fikse jakken din med det første. Ikke vær sur, det fører bare til at du får dårlig behandling, men vær spørrende og oppmerksom Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MH1992 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 14. mars 2013 Du kan be dem om å få noe annet, altså et tilsvarende produkt til samme pris? Butikken skal enten rette feilen eller tilby tilsvarende vare, og det høres ikke akkurat ut som om de har mulighet til å fikse jakken din med det første. Ikke vær sur, det fører bare til at du får dårlig behandling, men vær spørrende og oppmerksom Lykke til! Hei, nei tørr nesten ikke å være sur siden de på butikken er sure selv føler jeg :S Men det er det da at alle de jakkene er utsolgt, derfor den må bestilles på nytt fra leverandøren... Da jeg kjøpte jakken fortalt hun at de ALDRI kommer til å få igjen disse jakkene fordi det er utsolgt hos leverandøren??? :S Derfor jeg blir litt stressa og små irritert på hva som foregår.... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå