Gå til innhold

Hvor mange forlovere skal dere ha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var vanlig og ha en hver,og plukket ut ei god venninne.. Nå kommer han trekkene med 2 forlovere, er det vanlig? Mener han ikke kan velge mellom dem, derfor vil han ha begge og sier at det er normalt? Synes det var vanskelig og velge jeg også men det blir enda verre nå for da bør vel jeg også ha en til?! Venninner kommer garantert til å tenke: jamen, han har jo 2, da kunne vel hun valgt 2 og da gjerne MEG...

Anonym poster: 6f5cef87cc87c0e31b44631faa2ae097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke DIN dag da?, spiller vel ingen rolle hvem hva og hvor mange forlovere som er tilstede?

Skrevet

Jeg har vært i et par bryllup hvor bruden hadde to forlovere og brudgommen hadde en. Det gjør da ikkenoe det, om dere ikke har like mange.

Vi skal begge ha en forlover hver, men det hadde nok ikke gjort meg noe om brudgommen hadde er sterkt ønske om to.

Skrevet

vi skal ha en hver. frankly syns jeg det er urteit å ha flere enn en. det er bare en som er den ekte forloveren uansett.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er vel ikke uvanlig med flere forlovere i alle fall. Ei jeg kjenner hadde 7 eller 8 forlovere, har også vært i bryllup selv der det har vært flere en én forlover :).

Hvor mange jeg skal ha selv vet jeg ikke da jeg ikke har begynt helt å tenke bryllup enda, men kjenner jeg er litt tradisjonell og heller mest mot én forlover selv om jeg også ser at jeg kommer til å slite litt med å velge.

Edit: Vil bare legge til at i det bryllupet jeg var i hvor bruden hadde to forlovere så hadde brudkommen kun én, tror ikke det var noen som stusset over det :)

Endret av Noteknekk
AnonymBruker
Skrevet

Oi! 7-8? Der var jammen mange:-) vi blir vel mer amerikaniserte vi også etterhvert.. Knis:-) Forlovere blir byttet ut og blir brudepiker med store rosa puff kjoler- valgt ut av bruden, mens små barneøyne fylles med tårer.. "Hvem pokker er de gamle damene der som har tatt VÅR jobb som søte små brudepiker!"

Anonym poster: f5c3ecdf634e30d55954a7947235cf79

• Liker 1
Skrevet

ser ut til at forskjellen mellom brudepike og forlover viskes mer og mer ut. det er synd, de har hver sine roller å fylle.

AnonymBruker
Skrevet

vi skal ha en hver. frankly syns jeg det er urteit å ha flere enn en. det er bare en som er den ekte forloveren uansett.

Er ikke bare en som er ekte forlover nei. Jeg har to, og de er like mye forlover begge to.

Anonym poster: 21395c455abcc5610a59da7f86188baa

Skrevet

Vi skal også ha en hver. Om folk blir fornærmet for at du bare velger en forlover, så sier det mer om dem enn om deg.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke bare en som er ekte forlover nei. Jeg har to, og de er like mye forlover begge to.

det er de jo faktisk ikke da. det er bare en som skriver under forlovererklæringen. man trenger bare en, den andre er staffasje.

• Liker 7
Skrevet

En forlover og ingen brudepiker. :)

AnonymBruker
Skrevet

det er de jo faktisk ikke da. det er bare en som skriver under forlovererklæringen. man trenger bare en, den andre er staffasje.

Begge skriver under.

Gjest Groupon
Skrevet

Hva skriver en forlover under på egentlig? At man er ved sine fulle fem osv?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skriver en forlover under på egentlig? At man er ved sine fulle fem osv?

At de som gifter seg ikke er i familie.

Gjest Groupon
Skrevet

Det trenger man neppe være mannsterke for å skrive under på, så da er vel resten bare staffasje og hyggelig å være mange osv..

• Liker 1
Skrevet

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bld/skj/2001/0007/ddd/pdfv/220959-q-0151_b_sept_04.pdf

Forlovererklæringen finnes der. Som alle kan se er det plass til ETT forlovernavn. Altså skal man ha EN forlover, resten er staffasje eller brudepiker. Kan da ikke være så vanskelig å forstå.

Når det er sagt, folk må gjerne fylle hele koret med venninner for min del. Men kall det nå hva det er.

• Liker 5
Gjest lisha
Skrevet

Trodde det var vanlig og ha en hver,og plukket ut ei god venninne.. Nå kommer han trekkene med 2 forlovere, er det vanlig? Mener han ikke kan velge mellom dem, derfor vil han ha begge og sier at det er normalt? Synes det var vanskelig og velge jeg også men det blir enda verre nå for da bør vel jeg også ha en til?! Venninner kommer garantert til å tenke: jamen, han har jo 2, da kunne vel hun valgt 2 og da gjerne MEG...

Anonym poster: 6f5cef87cc87c0e31b44631faa2ae097

jeg har tre forlovere,sambo har to :) sambo sine to forlovere er i forhold med to av mine forlovere, pluss jeg har en venninne ekstra

men bare en av de skrev under på forlovererklæringen, det ble det enkelt og greit de første vi var med etter vi fikk printet ut papirene..

Skrevet

Men lisha- hvorfor ? Om du hadde hatt to stepappaer i oppveksten, som du elsket på lik linje med faren din, skulle alle tre fulgt deg opp ... ?

jeg mener ikke å være vrang, jeg skjønner bare ikke vitsen.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg er nok på linje med Petalouda 1 forlover hver, resten er en del av brudefølget på en eller annen måte.

Hos oss har vi en hver og tre brudepiker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bld/skj/2001/0007/ddd/pdfv/220959-q-0151_b_sept_04.pdf

Forlovererklæringen finnes der. Som alle kan se er det plass til ETT forlovernavn. Altså skal man ha EN forlover, resten er staffasje eller brudepiker. Kan da ikke være så vanskelig å forstå.

Når det er sagt, folk må gjerne fylle hele koret med venninner for min del. Men kall det nå hva det er.

Det er nå mulig å ha to forlovere, hvor begge signerer. Greit å vite hva man uttaler seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...