Donnie Darko Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220685 Grrrr!Jeg er så lei popbransjen.Dette er et klassisk eksempel på at de velger artister pga utseende.Og media bestemmer hvem som blir populære.Hvorfor ikke la de virkelige talentene få vise seg?Er det så farlig om artistene ikke er fotomodeller? Dette blir jeg som musiker irritert av.Vi som spiller sjæl får ingen oppmerksomhet.Vi komponerer,arrangerer,spiller inn og produserer alt selv...og vi betaler for det! Men popbransjen gir de feite kontraktene til de som ikke skriver sin egen musikk,ikke spiller sin egen musikk,og ikke engang kan synge sine egne låter!!!!Man blir rasende av mindre ! :evil: :evil: Dette er ikke noe nytt! Mange andre f.eks Britney Spears har en "studiosanger" som synger låta og vokalen blir da mixet sammen med stemmen til den aktuelle artisten for at det skal overskygge det faktum at artisten ikke kan synge! Nå må folk snart få opp øynene!
Laina Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Dette ga meg et lite flashback tilbake til Milli-Vanilli-tiden...
Gjest Catwoman Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 Enig med deg Donnie, og skjønner godt at du syns det er irriterende Men jeg må nesten le litt av det og, det blir jo for dumt at hun som er popsanger, ikke en gang kan synge og må ha gjelp til det. ( forøvrig vet jeg hvem hun som synger for Tine er, er ganske sikker på det i hvertfall, og hun er virkelig god til å synge)
Gjest gjesta Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Var det ikke noe lignende med E-type også da? At hun mørkhårede dama ikke sang selv.
Gjest Tex Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Girl you know it`s true... my love.... Ooh oohh ooooooh I love you...... *mimre Milli Vanilli* Dette er sikkert mer vanlig enn vi tror.....
AlleyCat Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 - Kommer Tine til å synge live? - Jeg vet ikke helt. Hun er ikke så stødig. Hun er ikke noen live-artist. Det trøkker mer når det er ferdig mikset. - Karismatisk - Hvorfor satser du på en artist som ikke kan opptre live? - Det er noe med henne. Hun er søt å se på. Og så er hun karismatisk, sier Ställmark. Er det nå man skal eller :cry: ...... :o
Suzy Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 Jeg må nesten le litt jeg... Dette beviser jo det jeg alltid har trodd - det er vanskelig å ha ALT på en gang
Glitterchick Skrevet 25. mars 2004 #9 Skrevet 25. mars 2004 Var det ikke noe lignende med E-type også da? At hun mørkhårede dama ikke sang selv. Joda, i Sverige så er det en ganske frodig dame med bra stemme som har sunget det meste at kommersielle dance-låter de siste åra. Så vidt jeg vet så er det henne E-type hadde med seg i de svenske Grand Prix-rundene som har gått på TV. Det er ett ganske vanlig fenomen, egentlig, innen musikkgenre hvor utseende er viktigere enn musikken.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Hadde jeg vært artisten ahdde jeg vært flau. Dette blir for dumt, for kan de ikke synge så har de heller ikke noe i den bransjen å gjøre. Det finnes mer enn nok mennesker som virkelig kan synge, og skal utseende telle mer enn stemmen er det noe som er riv ruskende gale. Håper verden snart sier i fra at dette gidder de verken betale for eller høre på.
Soul Skrevet 25. mars 2004 #12 Skrevet 25. mars 2004 Må innrømme at jeg ikke er så veldig sjokkert... Dette tror jeg nok er mer vanlige enn vi kanskje vet i enkelte deler av musikkbransjen. Men, enig at det er teit at utseendet skal telle mer enn sangstemmen :-?
Gjest lurven Skrevet 25. mars 2004 #13 Skrevet 25. mars 2004 må si jeg ikke ble så velig overasket da jeg hørte at hun ikke synger selv!
Gundel Gaukeley Skrevet 25. mars 2004 #14 Skrevet 25. mars 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220685 Grrrr!Jeg er så lei popbransjen.Dette er et klassisk eksempel på at de velger artister pga utseende.Og media bestemmer hvem som blir populære.Hvorfor ikke la de virkelige talentene få vise seg?Er det så farlig om artistene ikke er fotomodeller? Dette blir jeg som musiker irritert av.Vi som spiller sjæl får ingen oppmerksomhet.Vi komponerer,arrangerer,spiller inn og produserer alt selv...og vi betaler for det! Men popbransjen gir de feite kontraktene til de som ikke skriver sin egen musikk,ikke spiller sin egen musikk,og ikke engang kan synge sine egne låter!!!!Man blir rasende av mindre ! :evil: :evil: Dette er ikke noe nytt! Mange andre f.eks Britney Spears har en "studiosanger" som synger låta og vokalen blir da mixet sammen med stemmen til den aktuelle artisten for at det skal overskygge det faktum at artisten ikke kan synge! Nå må folk snart få opp øynene! Kunne ikke vært mer enig, DD. Heldigvis er det ikke slik innen alle musikkstiler. Popmusikk er kjedelig, uekte og inneholder for mye "fake". Å være studiosanger må være noe av det mest frustrerende som finnes...
NullHull Skrevet 25. mars 2004 #15 Skrevet 25. mars 2004 Hadde det nå ennå dreid seg om en sang som krevde et snev av stemmeprakt! Tror nok folka i Vi Menn-redaksjonen har mer bruk for hennes "talenter".
Gjest Seleena Skrevet 25. mars 2004 #16 Skrevet 25. mars 2004 Det forundrar meg slettes ikkje, og det er heilt greit for meg.
Gjest Myumi Skrevet 25. mars 2004 #17 Skrevet 25. mars 2004 - Det er noe med henne. Hun er søt å se på. Og så er hun karismatisk' date=' sier Ställmark.[/quote'] Også har hun jo andre "kvaliteter"- la meg gjette hva de kvalitetene er
Rannva Skrevet 25. mars 2004 #18 Skrevet 25. mars 2004 Skal denne jenta fremdeles kalles popstjerne? :klø: Eller heter det "modell i popbransjen"?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #19 Skrevet 25. mars 2004 Det som overrasker meg i denne saken, er ikke at hun får hjelp til å synge, men hvor åpenlyst bakmennene innrømmet det. "Ja, hun kan ikke synge noe særlig, men hun har andre kvalistet som er viktige i denne bransjen, som utseende" Har hun ikke musikalske kvaliteter, har hun vel ikke noe i MUSIKKbransjen å gjøre?? Skjønner godt at "ekte" musikere blir irritert... HildeSol
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #20 Skrevet 25. mars 2004 Overhodet ikke overraskende, med slike artister tar man det nesten som en selvfølge..alle ser hvilke "kvaliteter" de har fokusert på både når det gjelder hun Tine og f.eks Britney Spears..og det er ikke de vokale kvalitetene! Dette er uansett ikke min type musikk, artistene jeg liker er ikke fullt så blonde, tynne og brystfagre (spess.siden de ofte er menn;), men de lager innmari bra musikk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå