Gå til innhold

Ekstrem smerte i stortå som kun varer i ett sekund

Gjest BKMO

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca. en uke siden fikk jeg en helt ekstrem smerte i under stortåa på høyre fot. Når jeg sier ekstrem, så mener jeg at det kjennes ut som om noen stikker den med hundre nåler. Får lyst til å grine hver gang det skjer! Den varer i kanskje et halvt til et sekund, og etterpå er et HELT borte.

Det er ikke noe spesielt som gjør at den kommer, det skjer bare plutselig, og kun når jeg enten sitter eller ligger. Helt til i dag har jeg kjent det en til to ganger om dagen, daglig, men i dag har det skjedd FIRE ganger og det gjør så utrolig vondt!

Har prøvd å google litt på det, men det er så mye forskjellig som står at jeg blir usikker, og jeg vet ikke om jeg bør dra til legen eller ikke.

Noen som har ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde det på siden av foten en gang og på en finger en gang. Eller dvs ikke bare en gang, begge gangene kom og gikk smertene i ca en uke, og det var en sinnsykt svie i huden. Er det sånn du har det? Jeg tipper at det er en nerve rett under hunden eller noe sånt som gjør vondt, men jeg har vært smertefri i flere mnd nå så dro ikke til legen.

Anonym poster: ae1f61a2b77a7a7e02371b08d19aef78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg vil kalle det svie nei, det kjenner nesten ut som at jeg får støt, bare veldig kraftig.

Siden jeg la dette ut har det skjedd fire ganger til, og er dødsredd for å få vondt hele tiden mellom hver gang! Hjeeelp, vetikke om det er legevaktverdig, men nå renner tårene på grunn av smerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ta en tur til legen i morgen , vet ikke hvor gammel du er , men du bør få sjekket ut urinsyren i kroppen, det kan være, ikke nødvendigvis er, urinsyregikt også kalt podagra og gammelmannssyken,

det kan ramme unge mennesker og ikke bare hankjønn

og det er smertefullt, tror alle kjenner til kaptein vom i knoll og tott som sitter med benet på en skammel med stortåa inntullet i bandasje

Anonym poster: 898db1c1a6684fce80b8d2baf3576371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente, 21 år.. Min mor har det, er det arvelig? Ikke at jeg engang skal begynne å spekulere om det er det eller ikke, for det kan jo være mye mindre enn det.

Ja, jeg tenkte jeg skulle ringe, men tenkte ikke at det var "ille nok". Skal absolutt ringe å høre imorgen, for så vondt som det gjør å så mange ganger det har skjedd i dag er ikke noe greit.

Kan jo forresten også nevne at jeg har hatt småvondt i leddene i det siste også, og har merket samme smerte i blant annet fingrene, bare mye mindre vondt. Har funnet ut at det hjelper å massere tåa, men kan jo ikke ligge å gjøre det i hele natt heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, hyggelig. Ringte legevakta. "Nei, vi tar oss kun av akutte tilfeller, ring fastlegen din, hadet." Okei, null søvn på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...