Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Godtar dere alle venneforespørsler dere får? Hvem godtar dere ikke, er det ukjente, folk dere ikke liker, eller noen dere føler dere ikke burde ha kontakt med av ymse grunner? Hva skal til for at dere sender en forespørsel?

Anonym poster: 28235fcc485e166d5089224ecae6ae06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtar selv det aller meste, nye bekjentskap, kollegaer, klassekamerater, og det "eneste" jeg aldri vil ha på listen min er folk jeg ikke aner hvem er eller som jeg aldri har møtt før. En god "regel" for meg er at jeg har møtt alle på vennelisten min irl på et eller annet tidspunkt og/eller faktisk vet hvem de er.

TS

Anonym poster: 28235fcc485e166d5089224ecae6ae06

• Liker 3
Gjest Indra
Skrevet

Har skrudd av mulighheten for at de kan legge meg til, så slipper jeg det problemet.

Skrevet

Jeg må vite hvem de er. Ikke nødvendigvis at jeg har truffet de ( har noen på vennelisten min fra diverse nettforum jeg har brukt mye), men ukjente godtar jeg ikke. Får av og til venneforespørsler fra ett-eller-annet tyrkisk mann som synes jeg har et pent smil osv... tror ikke det, nei.

• Liker 2
Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Jeg godtar som regel ikke vennefårespørsler fra folk jeg "vet hvem er", har ingen grunn til at alle og enhver skal ha innsyn til min profil, bilder av meg og ting jeg deler :) Hvis det er noen jeg har møtt en gang, feks. på en fest eller via en felles venn, pleier jeg heller ikke å godta.. Altså når det liten sjangse for at jeg kommer til å møte eller prate med denne personen igjen :P Av og til godtar jeg, fordi jeg kanskje tenker at det er en grunn til at personen legger meg til, noe h*n vil fortelle elle at h*n vil bli kjent, men dersom de ikke skriver noe så fjerner jeg de fra lista mi.. Jeg har ingen interesse av å være deres listefyll ;) Hvis det er personer jeg ikke kjenner, men som går på samme studie feks, da godtar jeg fordi jeg ser det som et potensielt vennskap, noen jeg kommer til å bli kjent med før eller siden og treffe rundt omkring :)

Endret av Stronger
  • Liker 2
Gjest Snerk
Skrevet

Jeg godtar ikke Even Nilsen, totalt ukjent som bor på andre siden av landet. Profilbildet hans er av han sittende i stua med solbriller på, en pils og bilder av barnebarna i bakgrunn.

Jeg sender så og si aldri venneforespørsler, siden jeg ikke er så aktiv på facebook.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtar som regel ikke vennefårespørsler fra folk jeg "vet hvem er", har ingen grunn til at alle og enhver skal ha innsyn til min profil, bilder av meg og ting jeg deler :) Hvis det er noen jeg har møtt en gang, feks. på en fest eller via en felles venn, pleier jeg heller ikke å godta.. Altså når det liten sjangse for at jeg kommer til å møte eller prate med denne personen igjen :P Av og til godtar jeg, fordi jeg kanskje tenker at det er en grunn til at personen legger meg til, noe h*n vil fortelle elle at h*n vil bli kjent, men dersom de ikke skriver noe så fjerner jeg de fra lista mi.. Jeg har ingen interesse av å være deres listefyll ;) Hvis det er personer jeg ikke kjenner, men som går på samme studie feks, da godtar jeg fordi jeg ser det som et potensielt vennskap, noen jeg kommer til å bli kjent med før eller siden og treffe rundt omkring :)

Hvorfor har du facebook når du ikke vet hvordan det skal brukes?

Anonym poster: ba6dd2352ca6777e41bd01eae49ed222

Skrevet

Godtar vanligvis så lenge det er personer eg veit kven er, med mindre eg av ein eller anna grunn ikkje vil ha noko med dei å gjere. Sender ikkje forespørsler sjølv anna enn til folk eg kjenner eller trur eg vil/kommer til å bli kjent med.

Skrevet

Godtar stort sett ikke folk jeg kjenner, men noen ganger er det blogglesere som legger meg til, så har godtatt noen av dem. Mennesker jeg ikke liker godtar jeg ikke. Men nå er det ikke mange jeg ikke liker da, og de få jeg ikke liker, liker ikke meg heller så de legger meg ikke til.

AnonymBruker
Skrevet

Godtar bare folk jeg kjenner. Sjeldent jeg sender venneforespørsel til noen.

Akkurat nå har jeg 77 "venner" på facebook.

Anonym poster: 9a3d25c9c6564391ed14f23f79f3a978

• Liker 1
Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Hvorfor har du facebook når du ikke vet hvordan det skal brukes?

Anonym poster: ba6dd2352ca6777e41bd01eae49ed222

Jeg vet veldig godt hvordan facebook brukes, men jeg er ikke interessert i å ha lillesøstera til en klasseveninne eller en som jeg traff på et narch en gang som venn på facebook. Hvorfor skal jeg godta de når jeg egentlig ikke har noe interesse for det, for så å sette de på instillinger som gjør at de verken får se statudoppdateringer eller bilder jeg legger ut? Jeg er jo heller ikke interessert i å ha deres oppdateringer i newsfeeden min. Det er ikke sånn at man MÅ godta alle, og det gjelder ikke å ha lengst venneliste :) Jeg velger å godta folk jeg føler meg komfortabel med å dele informasjon med, og som jeg er interessert i å oppdateres på selv. Grunnen til at jeg noen ganger godtar folk jeg ikke kjenner så godt er fordi jeg har endret instillingene sånn at man ikke kan kontakte meg i innboks uten å være venn..

Endret av Stronger
Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som stronger! :) Sender nesten aldri forespørsler selv fordi jeg ikke tilbringer så mye tid på Facebook, og delvis fordi jeg er for lat til å søke opp personen. I tillegg bruker jeg å slette folk som irriterer meg med patetiske statuser.

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg aksepterer ikke folk jeg ikke ville snakket med om jeg møter dem på butikken, sånn som gamle klassevenninner jeg ikke har kontakt med lengre, slektninger jeg ikke liker, lærere jeg knapt nok husker lengre og mennesker jeg kjenner men som jeg ikke har noe spesielt forhold til.

Sender aldri venneforespørsler til andre heller.

Men samtidig så hater jeg å si nei til venneforespørslene jeg får, så jeg lar de bare bli stående som ubesvart. Har 34 mennesker jeg ikke vil godta, men ikke har lyst til å avvise heller :fnise:

Gjest LanaLane
Skrevet

Godtar ikke alle, godtar vel kanskje 1/3 av de jeg får. Ser ingen vits i å ha kolleger jeg ikke jobber sammen med bare for å ha dem på vennelista eller bekjente fra barneskolen som jeg knapt husker navnet på. Ja, Facebook er utvidet bekjentskapskrets, men jeg gidder ikke å adde gud og hvermann, heller. Skjønner ikke åssen folk klarer det, egentlig... jeg er restriktiv, og jeg har 500 venner. Ikke rart folk får flere tusen.

Skrevet

Jeg aksepterer ikke folk jeg ikke ville snakket med om jeg møter dem på butikken, sånn som gamle klassevenninner jeg ikke har kontakt med lengre, slektninger jeg ikke liker, lærere jeg knapt nok husker lengre og mennesker jeg kjenner men som jeg ikke har noe spesielt forhold til.

Sender aldri venneforespørsler til andre heller.

Men samtidig så hater jeg å si nei til venneforespørslene jeg får, så jeg lar de bare bli stående som ubesvart. Har 34 mennesker jeg ikke vil godta, men ikke har lyst til å avvise heller :fnise:

Hvis det er folk du risikerer å møte på, og du ikke vil avvise - bare putt de på "avgrenset profil" eller sånn. Jeg har sikkert hundre mennesker på den listen, og de kan bare se den informasjonen som likevel er offentlig (det vil si - bakgrunnsbildet). ;)

AnonymBruker
Skrevet

Før hendte det at jeg fikk forespørsler fra folk jeg gikk på skolen med før facebook fantes, disse godtok jeg. Nå har stort sett alle jeg kjenner fra den tiden som venner, så med mindre jeg har møtt noen nye nå (og da vet jeg det stort sett= så godtar jeg ikke det som dukker opp.

Anonym poster: 61d747764513ca1faac05d4437099760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...