Gjest Lincoln Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Veldig interessant blogginnlegg fra Ingeborg Heldal her. http://heldal.blogg.no/1363177210_snille_jenter_og_slem.html Hvorfor faller så mange jenter alltid for drittsekker? Er det fordi dere er dumme, eller fordi dere har dårlig selvfølelse - slik som Ingeborg spekulerer i? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Ja, begge deler. Anonym poster: 0e2abceeda9a581747aef620ba646ff6 1
Miller Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Jenter som er umodne og vil ha det de ikke får - de faller for drittsekkene. Når man møter en såkalt snill gutt som ikke legger skjul på at han er interessert, fokuserer man på hva som er feil med gutten. Møter man en "badboy" som man aldri vet om er interessert, så fokuserer man ikke på hva som er feil med gutten, men på å få oppmerksomheten hans. Mange vokser dette fra seg, heldigvis. 9
Gjest .-L-. Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Fordi de kan ikke bestemme hvem de tiltrekkes av? 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Det er nødvendigvis ikke så ''enkelt''. Ta psykopater f.eks, de vet å manipulere og spille på de riktige strengene fra dag en. Og når omverden stiller seg negativ til at du er skeptisk, og beskylder deg for å være paranoid, for kjæresten din er jo bare så fantastisk!!! ( Utad og i deres øyne. ) Så er det ikke alltid like svart/hvitt. En veldig god venninne av meg falt for en slik en. For oss utenfor virket han oppegående, ressursterk, snill, omtenksom... Ja, ganske enkelt; han var en grepa kar, som vi alle kunne falt for. Hun hadde ikke gjort noe for å fortjene det, hun er også oppegående, ressursterk og en flott dame. Den eneste feilen hun gjorde var å falle for feil fyr... Selv har jeg aldri falt for typiske ''badboys'', heller ''goodguys''. Jeg gjorde også feilen og ble sammen med en som var manipulerende og som også ble voldelig etterhvert. Jeg falt ikke for han fordi han var en ''badboy'', det hadde heller ikke noe med min selvtillit å gjøre... Men han var en gutt som brydde seg om meg ( trodde jeg ), og som var snill og viste meg kjærlighet. Det har også andre gutter/menn gjort, forskjellen på dem og han var at i dette tilfellet var det et slags sykt ''forspill''. Hvis du mener at jeg er dum, javel... Men da må man jo være dum for at man forelsker seg i utgangspunktet. Hadde jeg sett klare tegn på at han var voldelig ++, så hadde jeg aldri gått inn i et forhold med han. Anonym poster: d61b160a502c1138d2f2c7a164b51bb6 10
Steinar40 Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Mange spiller godt så lenge det er nødvendig, ja. Hadde man visst alt som foregår bak husets fire vegger så hadde man blitt rimelig sjokka. 2
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Veldig interessant blogginnlegg fra Ingeborg Heldal her. http://heldal.blogg....er_og_slem.html Hvorfor faller så mange jenter alltid for drittsekker? Er det fordi dere er dumme, eller fordi dere har dårlig selvfølelse - slik som Ingeborg spekulerer i? Åndssvakt blogginnlegg fra Ingeborg Heldal. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Tja.. Synes denne oppdelingen i "badboys" og de snille gutta er utrolig kunstig. Det er det kvinnelige motstykke til hore-og-madonna-tankegangen. Menn (mennesker) er ikke gode eller onde. De fleste av oss svømmer rundt i gråsone-land med både positive og negative egenskaper. Men på nettet - der finnes ingen gråsoner - her er alt svart/hvitt. "Badboysa" er playere, de er slemme (aka lyger og ligger rundt). Og så er de mye på byen. De snille er veldig snille (uten at noen vet hva dette egentlig betyr). De har aldri vært i forhold, men de er veldig god på hypotetiske forhold. De er mye på nettet og øser ut sin frustrasjon over kvinner. Selvfølgelig finnes det menn som jevn over behandler kvinner som dritt. Det finnes også en del menn som behandler enkelte kvinner som dritt - dvs kvinnene de ikke bryr seg og er glad i. Men de aller aller fleste menn behandler kvinner (mennesker) bra. Egoister finnes i begge leirer(!). "Først meg selv, og så meg selv" er dette århundres motto. Integritet er dessverre en mangelvare. Når mannen foran meg i køen skriker til den stakkars kvinnen i kassen på rema, kan jeg bare tenke meg hvordan han behandler sin kone. Jeg vet ikke jeg. Selvrespekt er bra. Selvhevding er ikke. Anonym poster: 53122202c75b359bcaba6e8ef8a2525b 11
Majott Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Åndssvakt blogginnlegg fra Ingeborg Heldal. Enig! 1
Majott Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Tja.. Synes denne oppdelingen i "badboys" og de snille gutta er utrolig kunstig. Det er det kvinnelige motstykke til hore-og-madonna-tankegangen. Menn (mennesker) er ikke gode eller onde. De fleste av oss svømmer rundt i gråsone-land med både positive og negative egenskaper. Men på nettet - der finnes ingen gråsoner - her er alt svart/hvitt. "Badboysa" er playere, de er slemme (aka lyger og ligger rundt). Og så er de mye på byen. De snille er veldig snille (uten at noen vet hva dette egentlig betyr). De har aldri vært i forhold, men de er veldig god på hypotetiske forhold. De er mye på nettet og øser ut sin frustrasjon over kvinner. Selvfølgelig finnes det menn som jevn over behandler kvinner som dritt. Det finnes også en del menn som behandler enkelte kvinner som dritt - dvs kvinnene de ikke bryr seg og er glad i. Men de aller aller fleste menn behandler kvinner (mennesker) bra. Egoister finnes i begge leirer(!). "Først meg selv, og så meg selv" er dette århundres motto. Integritet er dessverre en mangelvare. Når mannen foran meg i køen skriker til den stakkars kvinnen i kassen på rema, kan jeg bare tenke meg hvordan han behandler sin kone. Jeg vet ikke jeg. Selvrespekt er bra. Selvhevding er ikke. Anonym poster: 53122202c75b359bcaba6e8ef8a2525b Du kunne godt skrevet dette med nicket ditt
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Dette er jo blitt forsket ganske lengecpå. Man oppsøker det kjente. Jenter som blir behandlet dårlig,blir mishandlet ol finner seg ofte det samme i voksen alder. Er skrevet masse om det og ganske interessant lesning. Mye stemmer faktisk ganske godt når jeg trekker likheter mellom barndom til div venninner og hva de har blitt sammen med i ettertid. Stemmer ikke for alle naturligvis men tror det ligger noe i det
Ferny Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Synes det innlegget der er på grensen til provoserende. Man kan da vitterlig ikke SE om en person vil behandle deg bra eller dårlig i lengden. De aller fleste prøver å gjøre et godt inntrykk i starten. Og fordi en person har tattoveringer eller skinnjakke, så bør man skygge banen? Eh, really? Og "we accept the love we think we deserve"?? Jeg tror ikke dette er sant. Jeg tror ikke en person som for eksempel velger å tilgi utroskap i et forhold nødvendigvis tror at han/hun fortjener mindre kjærlighet enn andre. Jeg tror det vitner om et stort hjerte og evne til å legge vanskelige ting bak seg. Det er heller en person jeg kan beundre. 3
Havbris Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Veldig interessant blogginnlegg fra Ingeborg Heldal her. http://heldal.blogg.no/1363177210_snille_jenter_og_slem.html Hvorfor faller så mange jenter alltid for drittsekker? Er det fordi dere er dumme, eller fordi dere har dårlig selvfølelse - slik som Ingeborg spekulerer i? Jeg har en gang falt for en drittsekk. Ikke er jeg dum (tror jeg) og ikke hadde jeg dårlig selvfølelse. Jeg ble simpelthen så forelsket at jeg ikke så noe som helst med et realistisk blikk. I ettertid er det nesten så jeg skammer meg. Jeg var helt bortreist. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Du kunne godt skrevet dette med nicket ditt Fordi du kjenner igjen skrive stilen eller? Foretrekker å være litt anonym. Men kanskje jeg skal re-registrere meg.. Anonym poster: 53122202c75b359bcaba6e8ef8a2525b
Gjest mannen Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Veldig interessant blogginnlegg fra Ingeborg Heldal her. http://heldal.blogg....er_og_slem.html Hvorfor faller så mange jenter alltid for drittsekker? Er det fordi dere er dumme, eller fordi dere har dårlig selvfølelse - slik som Ingeborg spekulerer i? er visst nok av tapere som trenger en undskyldning for at dama aldri valgte dem. Badboys har trekk fra alfahanner og dette tiltrekker damer. enten dere tapere liker det eller ikke. og de fleste som har gjort det stort i livet har ofte trekk av badboys fra ungdommen. damer vil føle sikkerhet, trygghet og følelsen av å bli tatt vare på. fet får de ikke fra tapere og nerder. det får de fra alfahanner. så enkelt er det egentlig.
Gjest *Maja* Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Hvem er dere? Har bare vært sammen med snille gutter jeg. 1
Charmander Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Heldal har et poeng. Greit at noen her er uenige, men det å kalle det åndsvakt vitner mer om lite erfaring enn noe annet. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 Heldal har et poeng. Greit at noen her er uenige, men det å kalle det åndsvakt vitner mer om lite erfaring enn noe annet. Argumenter for at jenter fortjener drittsekker du. 2
Gjest Elissima Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Er ikke så svart-hvitt, altså. De fleste er ikke synske og kan ikke forutse hvordan en mann egentlig er. Det tar tid å bli kjent med noen, og det tar tid å finne ut av gode og dårlige sider. Jeg innrømmer at jeg falt i drittsekkfella repeatedly i mange år. Ble en form for selvskading for meg etter mange år med mobbing. Nå er jeg derimot en god menneskekjenner og lukter en drittsekk på LANG avstand. Og husk: en mann er ikke en drittsekk fordi han er ute etter tilfeldig sex. Men han er en drittsekk når han lyver om det! De fleste lærer uansett etter å ha gjort sine erfaringer, og de fleste vil faktisk ikke ha en bad boy som slår og er psycho.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #20 Skrevet 13. mars 2013 Og husk: en mann er ikke en drittsekk fordi han er ute etter tilfeldig sex. Men han er en drittsekk når han lyver om det! Godt poeng. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå