Gå til innhold

hvordan skal man forholde seg til noe slikt

Anbefalte innlegg

Gjest kjekken
Skrevet

eg er gift med ei fra utlandet og vi var der ei god stund vi møtte et vennepar av oss og prata og venninna til kona spurte oss om vi skulle reise bort noe så sa vi ja men foreldrene hennes skulle være med oss.

så sa ho vennina til kona mi at ho måtte kutte navelstrengen med foreldrene hennes for kona mi er meir opptatt av foreldrene en å legge fremtidsplaner med meg.

ho savner heimlandet sitt som er jo normalt og vi har prata og kanskje vil ho flytte tilbake eg sa til ho at det skulle ho tenkt på før ho flytta til Norge og gifta seg.

faren hennes har vært operert og alt er i orden med han ,ho har ei søster men kona mi kan ikke la søstra hennes hjelpe til i stedet skal kona mi flytte tilbake fordi foreldrene hennes trenger hjelp.

eg forstår ingen ting.

for meg virker det som ho ikke er blitt voksen selv om ho er i 30 åra.

ho kan ikke slippe foreldrene hennes og mora hennes er flink å manipulere ho for ho vet at dattra gjør alt for ho.ennå ho har ei søster som bor i heimlandet sitt.

kan noen gi meg råd på dette?'

Videoannonse
Annonse
Gjest kjekken
Skrevet

nei har ikkje det ho er fra et annet land.

eg bare forstår det ikkje,ho burdse jo sagt dette før ho gifta seg med meg,føler meg lurt

AnonymBruker
Skrevet

eg bare forstår det ikkje,ho burdse jo sagt dette før ho gifta seg med meg,føler meg lurt

Det er vel ikke sikkert hun tenkte på hvor sterkt hun ville savne familien når hun flyttet til Norge. Noen oppdager at de bare ikke er i stand til å bo vekke. Om situasjonen er vanskelig får dere ta en prat.

Er det aktuellt at dere begge flytter til hennes land for noen år? Er foreldrene gamle nok til at hun er redd for at de dør mens hun er borte fra dem? Er æreskodeksen i hennes hjemmland slik at hun føler hun ikke "kan" la søsteren ta vare på foreldrene?

I verste fall får dere skille dere og hun flytter tilbake igjen til foreldrene. Har dere barn som blir rammet?

Anonym poster: 358f937ce4f8f4b3a346018dcf990189

Gjest kjekken
Skrevet

Det er vel ikke sikkert hun tenkte på hvor sterkt hun ville savne familien når hun flyttet til Norge. Noen oppdager at de bare ikke er i stand til å bo vekke. Om situasjonen er vanskelig får dere ta en prat.

Er det aktuellt at dere begge flytter til hennes land for noen år? Er foreldrene gamle nok til at hun er redd for at de dør mens hun er borte fra dem? Er æreskodeksen i hennes hjemmland slik at hun føler hun ikke "kan" la søsteren ta vare på foreldrene?

I verste fall får dere skille dere og hun flytter tilbake igjen til foreldrene. Har dere barn som blir rammet?

nei men det gjør man jo alle hvis man flytter til et annet land,det er jo normalt.

men ho burde jo vite det når ho gifta med meg at det ble forandringer.

vi har prata om det.nei ikke mulig å flytte til hennes land fordi du tjener veldig lite.

ja kanskje det at ho er redd for at dem dør,det er jo naturlig,men man kan ikke tenke slik hvis man skal etablere nytt forhold i et annet land og i tillegg har gifta seg.nei problemmet hennes er at ho har altfor sterk personlighet og ho ser ikke sine egne feil selv om eg har rett de fleste ganger,og det er tungt.

skjølv om du har sterk personlighet så er ikke det alltid bra,for du ser ikkje dine egne feil men du ser alle andres feil.

og det stemmer med ho for ho vil ikke innrømme sine egne feil og det er tungt.

ho vil ikke la søstra hjelpe foreldrene hennesw for ho trur at ho er bedre som søstra,min kone og meg var ute med et vennepar og vi sa vi ville reise til et annet land og min kone sa at vi skulle reise med foreldrene hennes,da sa vennina til ho at ho måtte kutte båndet mellom ho og foreldrene for ho klarer det ikke.

hvordan skal vi ha et normalt forhold?

nei eg er ikke sjalu fordi eg har støtta ho uansett,foreldrene hennes har vært med oss å reise og å gjøre alt sammen med oss.

vi hadde ikke privatliv når foreldrene hennes var her i norge eller i hennes land.men ho er ei flott dame som eg elsker veldig mye.selvfølgelig har eg mine feil og og er ikke redd for å innrømme det.

Gjest Snuppi
Skrevet

Du må da forstå at livet ikke er svart hvitt!?!

Det er helt vanlig å savne familien og hjemplassen sin. Det burde du tenkt på før du giftet deg med henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Men du fikk den damen du fortjente i følge Ingeborg Heldal.

AnonymBruker
Skrevet

kanskje hun bare giftet seg for pengene og nå vil hun helst ha litt avstand til deg siden hun egentlig ikke er forelsket

Anonym poster: 31b9e47f57882d22e4d743200bbc15ab

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for regelbrudd.

Tekola, mod.

Skrevet

Du virker litt usympatisk da.

Du føler hun har lurt deg?

Du mener hun tar mye feil og du så og si alltid har rett?

Som halvt utlending så savner jeg og min andre halvdel av familien når jeg er i Norge, og savner spesielt på vinteren å være i mitt andre hjemland. Heldigvis er det ikke så langt unna eller dyrt å reise til, så kan reise dit et par ganger i året. Men er kona di fra et land langt unna Norge, blir det vanskeligere for henne å kunne reise ofte dit.

Jeg forstår henne godt siden hun har begge foreldrene der, ikke glem at de fleste utlendinger har sterke familiebånd og vil gjerne være nær sine foreldre og søsken. Dere burde komme frem til et kompromiss, og du burde kanskje innse at du ikke "alltid har rett". Kanskje hun og er lei av din ovenfra og ned holdning. Skal ikke si noe sikkert, for kjenner deg ikke, men utifra det du skriver virker du litt sånn.

Gjest kjekken
Skrevet

Du virker litt usympatisk da.

Du føler hun har lurt deg?

Du mener hun tar mye feil og du så og si alltid har rett?

Som halvt utlending så savner jeg og min andre halvdel av familien når jeg er i Norge, og savner spesielt på vinteren å være i mitt andre hjemland. Heldigvis er det ikke så langt unna eller dyrt å reise til, så kan reise dit et par ganger i året. Men er kona di fra et land langt unna Norge, blir det vanskeligere for henne å kunne reise ofte dit.

Jeg forstår henne godt siden hun har begge foreldrene der, ikke glem at de fleste utlendinger har sterke familiebånd og vil gjerne være nær sine foreldre og søsken. Dere burde komme frem til et kompromiss, og du burde kanskje innse at du ikke "alltid har rett". Kanskje hun og er lei av din ovenfra og ned holdning. Skal ikke si noe sikkert, for kjenner deg ikke, men utifra det du skriver virker du litt sånn.

hei

nei så klart forstår eg henne veldig godt det er ikkje det,når hun giftet seg med meg så må vi også begynne våres liv og leve det må no du forstå.

eg sa ikkje at eg alltid hadde rett,eg sa at eg har mye rett,men eg støtter ho heile tiden uansett og ho sier alltid at eg er tålmodig og snill og ho setter pris på det.

eg skjønner det er kulturforskjell,og eg skjønner at ho savner heimlandet men vi har våres liv og dem har sitt liv.ho har kontakt med dem hver dag på tlf eller skype.

nei men hvis du har sterk personlighet så gjør det på en måte at du ikke ser dine egne feil ,og bare ser andre sine feil det er det eg mener og det er sant.

Gjest kjekken
Skrevet

hei

ja eg skjønner jo det ,det er ikke det det er snakk om.selvfølgelig skjønner eg ho meget godt,forresten så spurte ho meg om å gifte seg,eg og ho skal begynne et liv sammen og ho er voksen og ho har kontakt med foreldrene hver dag,og vi har nettopp vært der i 1,5 mnd.vi skal stifte familie og begynne et nytt liv i <Norge ,eg har ingen problem med å forstå ho.man kan ikke dra heim hver gang man har heimlengsel det burde ho tenkt på før ho gifta seg med meg.vennene hennes sier til ho at det er på tide å klippe streengen mellom og foreldrene det er der problemmet er .ho er voksen men for meg virker det som om ho er avhengig av foreldrene ,det er det eg vil frem til og nei eg er ikkje stygg med ho eg sier bare fakta som det er.

Du må da forstå at livet ikke er svart hvitt!?!

Det er helt vanlig å savne familien og hjemplassen sin. Det burde du tenkt på før du giftet deg med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...