Gå til innhold

Vask av madrasstrekk etter muggsopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget for to dager siden mugg på soverommet mitt, der senga (rammemadrass) har stått inntil veggen. Har fått vasket vekk og ordnet veggen, men lurer på hvordan jeg kan gjøre det med med madrasstrekket.

Det var misfarging på den delen som hadde hatt kontakt med muggen. Har vasket trekket på 60 grader, men har googlet meg fram til at det ikke er nok, og at det fortsatt kan være allergener i tekstilen.

Var i kontakt med butikken, og et nytt trekk vil koste meg rundt 2900 kroner. Som student er det noe jeg ikke har råd til. Fikk et tips om å vaske det en gang til på 60 grader, med eddik i tillegg. Vil dette fjerne allergenene?

Har som sagt ikke råd til nytt trekk, men vil ikke utvikle allergier heller.

Har noen andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Leier du? Isåfall gi beskjed til utleier. Han skal også erstatte om dette er noe han har ansvar for, som for eksempel manglende lufteventiler.

Endret av Orchideae
AnonymBruker
Skrevet

Leier du? Isåfall gi beskjed til utleier. Han skal også erstatte om dette er noe han har ansvar for, som for eksempel manglende lufteventiler.

Det KAN være leietaker sin egen feil, så ikke oppfordre til å kreve noe som helst før du vet mer om hva TS har gjort/ ikke gjort, i forhold til luftfuktighet, temperatur og utlufting.

Anonym poster: a301e4115de6539f24cff0685dd4c1a5

• Liker 2
Skrevet

Det KAN være leietaker sin egen feil, så ikke oppfordre til å kreve noe som helst før du vet mer om hva TS har gjort/ ikke gjort, i forhold til luftfuktighet, temperatur og utlufting.

Anonym poster: a301e4115de6539f24cff0685dd4c1a5

Hvor sier jeg at dette er utleiers feil? Når de er mugg vil det være naturlig å gi beskjed om problemet om uavhengig av hvem som har skylden for den. Og er det utleiers feil skal han erstatte det som er ødelagt. Er det leiers feil kan leieren bli stilt ansvarlig.

Skrevet

Leier av broren min. Jeg har ikke visst om lufteventil og har hatt det for kaldt på soverommet. Har bare samla seg mugg på veggen der senga var inntil, og det var ikke veeldig mye.

Det er uansett ikke aktuelt å kreve at han betaler for trekket.

Lurer bare på om jeg kan bruke trekket etter å ha vaska det to ganger med vaskemiddel og en gang med eddik, eller om det fortsatt er allergener i det sånn at jeg ikke burde. Vurderer i så fall å kjøpe et kappelaken, det er i det minste billigere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...