Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Lurer på noe angående chat. Jeg chatter ikke, men ser jeg har muligheten på min mail. De jeg har mailadressen til, står automatisk på siden, og der ser jeg om de er online ( grønt lys ), opptatt ( rødt/orange lys ) eller offline/usynlig ( kryss ). Jeg har begynt å legge merke til dette i det siste, mulig fordi det ble slutt mellom meg og typen min for over en mnd siden. Jeg har sett at han ofte må være busy, da lyset er orange, men og endel grønt. Jeg har alltid hatt min offline, men satte meg online her om dagen mens han var busy, han ble fort online ( grønn ) etter ei stund. Merket at hjertet mitt dunket fortere siden han var grønn, jeg grønn, dvs begge online. Vi har ikke hatt noe kontakt siden bruddet. Det store spørsmålet er : ser han at jeg er online, eller har han bare mange andre han viser seg tilgjengelig for? Vet at han tidligere var medlem på en dating nettside. Er det bare jeg som sitter og er nervøs når han er online, kanskje han ikke ser meg engang? Anyway, jeg hoppet av etter ei stund, trakk meg tilbake og ble utilgjengelig..ja offline. Dette har skjedd to ganger nå. Vi har jo ikke skrevet noe til hverandre, så kanskje dette er noe han ikke har lagt merke til en gang? Er helt ute på dette, så takker for innspill!
Gjest Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Ts igjen : forventer ikke at han skal ta kontakt. Vil bare høre om det er sannsynlighet for at han ser meg der eller ikke. Siden han ofte er busy, har han vel mange andre "i kikkerten".
Gjest Win Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Jeg står som online hver gang jeg har mailen min "oppe", noe som er ca konstant. Går også over fra "opptatt" til "pålogget" når jeg sjekker mailen min. Kan være tilfeldig.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Jeg står som online hver gang jeg har mailen min "oppe", noe som er ca konstant. Går også over fra "opptatt" til "pålogget" når jeg sjekker mailen min. Kan være tilfeldig. Så du er opptatt ( orange lys ) når du ikke er pålogget ( fordi du ikke har gjort deg usynlig? ), og alltid online ( grønt lys ) når du er pålogget? Trodde alle var usynlig ( kryss ) , når man ikke var pålogget.. ts
Gjest djeez Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Det står på oransje om du har mailen oppe men det ikke har vært noe aktivitet på PC-en en stund.
Gjest henrix Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Om ikke han har 1000 kontakter på chatten, ser han deg nok om han idet hele tatt er aktiv der. Om det er hotmail du snakker om, popper det også opp et vindu når noen logger seg på.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Om ikke han har 1000 kontakter på chatten, ser han deg nok om han idet hele tatt er aktiv der. Om det er hotmail du snakker om, popper det også opp et vindu når noen logger seg på. Når han noen ganger er grønn, må han jo være aktiv ? Eller er det som Win skriver, at den er grønn hele tiden så lenge mailen er oppe/åpen? Det er gmail.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Det står på oransje om du har mailen oppe men det ikke har vært noe aktivitet på PC-en en stund. Forstod ikke svaret ditt... Mailen er oppe, men ikke aktivitet?
Gjest henrix Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Har ikke gmail selv, men tror nok at man blir "grønn" når man logger på mailen
*Pixie* Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 På gmail blir du oransje dersom du har mailen oppe, men du ikke er aktiv på siden. Dvs at du enten er på en annen internetside eller driver med noe annet på pcen. Du er grønn hvis du er inne på mailen din og holder på. Han kan nok se deg ja, jeg har mange kontakter på gmailen min, men det er sjeldent at det er så mange grønne på en gang at jeg ikke legger merke til det.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 På gmail blir du oransje dersom du har mailen oppe, men du ikke er aktiv på siden. Dvs at du enten er på en annen internetside eller driver med noe annet på pcen. Du er grønn hvis du er inne på mailen din og holder på. Han kan nok se deg ja, jeg har mange kontakter på gmailen min, men det er sjeldent at det er så mange grønne på en gang at jeg ikke legger merke til det. Så hvordan tolker du det hvis han ser at jeg er grønn og han er grønn? At han holder på med andre der siden han ikke skriver noe?
Gjest Win Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Han kan altså være grønn selv om han bare sjekker mailen sin. Når han har andre faner og ikke aktivt sjekker mailen, går det over til oransje. Når han derimot slår av PC-en eller lukker nettleseren, går han over i offline, eller grå som du sier. Dersom han sjekker mailen sin, er han antageligvis ikke oppmerksom på hva som skjer på chaten. Jeg er i alle fall ikke det - den bare er der "ved siden av".
*Pixie* Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Så hvordan tolker du det hvis han ser at jeg er grønn og han er grønn? At han holder på med andre der siden han ikke skriver noe? Er da ikke brått sikkert at han chatter med noen. Kanskje han sender mail, leser mail etc? Personlig bruker jeg nesten aldri chat, når jeg er på mailen min er det fordi jeg leser eller skriver mail.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Han kan altså være grønn selv om han bare sjekker mailen sin. Når han har andre faner og ikke aktivt sjekker mailen, går det over til oransje. Når han derimot slår av PC-en eller lukker nettleseren, går han over i offline, eller grå som du sier. Dersom han sjekker mailen sin, er han antageligvis ikke oppmerksom på hva som skjer på chaten. Jeg er i alle fall ikke det - den bare er der "ved siden av". Tegnet hans er ikke en sirkel ( som hos flere av de andre og meg selv ), men noe som heter hangout. Hva betyr det?
*Pixie* Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Tegnet hans er ikke en sirkel ( som hos flere av de andre og meg selv ), men noe som heter hangout. Hva betyr det? Nesten som skype, men med flere mennesker. Altså webcam og snakking, med opp til 10 mennesker.
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Er da ikke brått sikkert at han chatter med noen. Kanskje han sender mail, leser mail etc? Personlig bruker jeg nesten aldri chat, når jeg er på mailen min er det fordi jeg leser eller skriver mail. Ja, han legger sannsynligvis ikke merke til det. Huff, burde jeg fjerne han fra mail lista? Vil han i tilfelle merke det? Kan det ære han har fjernet meg uten at jeg ser det? Jeg ble helt satt ut igår da han var online, mens jeg var online...Trodde jeg hadde begynt å glemme han..
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Nesten som skype, men med flere mennesker. Altså webcam og snakking, med opp til 10 mennesker. Takk for svar igjen. Flere mennesker samtidig, eller adskilt?
*Pixie* Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Takk for svar igjen. Flere mennesker samtidig, eller adskilt? Samtidig. Du ser alle sammen på en gang, og alle kan snakke sammen. Edit: Du kan også ha en hangout med bare ett menneske, det må ikke være 10. Endret 13. mars 2013 av PixieSky
Gjest anonym Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Disse funksjonene dere snakker om , gjelder det bare for gmail? eller alle typer mail? F.eks hvis man har yahoo.com- kan man da inne på mailen se disse symbolene på BARE andre som har yahoo eller ser man det da også på f.eks gmail og vise versa?
*Pixie* Skrevet 13. mars 2013 #20 Skrevet 13. mars 2013 Disse funksjonene dere snakker om , gjelder det bare for gmail? eller alle typer mail? F.eks hvis man har yahoo.com- kan man da inne på mailen se disse symbolene på BARE andre som har yahoo eller ser man det da også på f.eks gmail og vise versa? Har ikke brukt yahoo noe særlig, så er usikker på hvordan det fungerer der, men på gmail ser man kun andre mennesker med en gmail konto (eller en annen slags google hosted email). Man kan også velge å skru av funksjonen, slik at du må godkjenne at andre skal kunne se deg i chatten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå