Chill Skrevet 24. mars 2004 #1 Skrevet 24. mars 2004 Hei! Jeg har kjøpt meg ny pc og et 3D Blaster 5 FX5200-kort som jeg har installert. Jeg har lastet ned DirectX som driver. Alt skulle jo være i orden. MEN når jeg er på "Informasjon over maskinvare" på "Hjelp" så står det at skjermkortet ikke er støttet og at drivern er "nv.4_mini.sys". Hvordan får jeg fiksa det, da? Jeg vil spille Sim City!!! Er det noen som vet hva jeg skal gjøre?
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Du må bruke installasjons-cd som du fikk fra produsenten av grafikk-kortet, der ligger driveren. DirectX er ikke en driver for skjermkortet, men brukes om en API for å øke ytelsen på grafikken din når du spiller etc.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 ...og hvis du vil laste ned den siste driveren til kortet ditt, finner du den her.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Takk, Gjest! Nå har jeg lastet ned og installert. Men det står fortsatt "ikke støttet" på Oversikt over maskinvare. Men hvis jeg tar en feilsøking på det så står det Ingen Problemer funnet. Når jeg skal prøve å spille så får jeg en melding der det står: Cannot locate the cd, insert the correct cd . Kanskje det er spille det er noe galt med???? (Jeg har ikke kjøpt det i butikken... ) Men det er jo litt rart at PC'en sier både at grafikk kortet er i orden OG at det ikke er støttet.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Dersom du har lastet det ned spillet kan det hjelpe med en crack. Søk på google, f. eks: "crack (spill)". Når det gjelder det andre kan det jo være at driveren er installert og alt er ok. Uansett du kan jo gå på oversikt over maskinvare og velge; "innstaller driver på nytt" eller noe i den duren. (lenge siden jeg har brukt windows).
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Takk, Gjest! Nå har jeg lastet ned og installert. Men det står fortsatt "ikke støttet" på Oversikt over maskinvare. Men hvis jeg tar en feilsøking på det så står det Ingen Problemer funnet. Når jeg skal prøve å spille så får jeg en melding der det står: Cannot locate the cd, insert the correct cd . Kanskje det er spille det er noe galt med???? (Jeg har ikke kjøpt det i butikken... ) Men det er jo litt rart at PC'en sier både at grafikk kortet er i orden OG at det ikke er støttet. Hvis det står noe slikt som "VGA-skjermkort" i stedet for det korrekte navnet på kortet, er ikke driveren skikkelig installert. Uansett kan du prøve å rett og slett slette skjermkortet fra Enhetsbehandling og deretter starte maskinen på nytt. Da skal Windows finne skjermkortet og installere driveren. Meldingen "Cannot locate the CD" er jo litt suspekt. Du har vel original-CDen i spilleren når du starter spillet? Det er ikke en piratkopi, vel...?
Chill Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2004 Jeg har nok en liten pirat hos meg... :oops: Jeg er veldig flau og skal aldri gjøre det igjen. Det staffer seg merker jeg.... Kanskje jeg bare skal levere hele pc i butikken og la dem fikse det. Jeg har ikke peiling på hva jeg driver med.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 tror nok ikke du trenger å levere maskinen på service. Er nok verdt å prøve litt til. Har du ikke et annet spill du kan prøve. Da ser du jo lett om du har innstallert driveren
Chill Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har bare det spillet. Kansjke jeg kan teste det hos noen venner for å se om det funker der. :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #10 Skrevet 26. mars 2004 prøv heller andre spill. Tror du som sagt mangler enn crack for å kjøre spillet, så det vil nok ikke funke hos dem heller. PS! Mange "utdaterte" spill som selges for 100-150 kroner som du kan prøve også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå