Gå til innhold

Vanskelig situasjon - bryllupsgjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (vi?) er invitert i bryllup i sommer.

Jeg har vært samboer i 11 år, noe som brudeparet vet meget godt. Invitasjonen var i mitt navn og det sto at jeg var invitert. Ikke et ord om min samboer. De har også laget "event" på Facebook, og der står jeg som invitert - og min samboer er ikke med på listen.

Jeg sendte en hyggelig epost til bruden og takket for invitasjonen. Og spurte om min samboer også var invitert. Jeg understreket også at det overhodet ikke var noe problem for oss dersom jeg var invitert alene. Jeg skrev at jeg gjerne kom alene, dersom det var kun meg som ble invitert.

Svaret var at min samboer "selvfølgelig"(?) også er invitert.

Men jeg føler meg litt usikker, og synes situasjonen er vanskelig.

Anonym poster: c0e4486d16f7238b63ead387f764af91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noe problem når du har fått et ja etter at du har spurt. Hadde vært litt mer stress hvis du ikke spurte og ha ble med likevel. Det kan vel være så enkelt at for dem var det en selvfølge, eller at de ikke har han på fb eller at han i utgangspunktet ikke var invitert, men etter at du spurte har de tenkt seg om og innsett at de var teite som ikke tok han med i første omgang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe problem når du har fått et ja etter at du har spurt. Hadde vært litt mer stress hvis du ikke spurte og ha ble med likevel. Det kan vel være så enkelt at for dem var det en selvfølge, eller at de ikke har han på fb eller at han i utgangspunktet ikke var invitert, men etter at du spurte har de tenkt seg om og innsett at de var teite som ikke tok han med i første omgang.

Bruden er venn med min samboer på Facebook.

Jeg ville forøvrig aldri tatt ham med uten å spørre først. Jeg vet at bryllup er dyre, og vi er et stykke ut i venneflokken. Så jeg synes det var greit å spørre via mail. Og understreke at det ikke var noe problem for oss om kun jeg var invitert. (Og det er faktisk helt sant. Jeg reiser gjerne til bryllupet uten min samboer. No problem)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er frekt at de ikke har nevnt han i invitasjonen. Man inviterer alltid begge når de er i et forhold.

Anonym poster: d7fa70942331dd430cc478c7893889d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt ut pr husstand. Jeg håper ingen tror de ikke er invitert. :O

Anonym poster: 97a6bee4f7964a5b2bc18a4ee8c9098d

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de håpet du skulle komme alene, men ikke turte si noe annet da du spurte direkte over mail :P

Men men, nå har de iallfall sagt at det er OK. Og de får sikkert noen avbud uansett, så det blir iallfall kleint hvis du overanalyserer og velger å ikke ta han med deg likevel :P

Du må nesten bare stå for at du valgte å spørre, og stå for at hun sa ja.

Om hun innerst inne ikke ville at han skulle komme, har du vel strengt tatt ikke noe med?

Anonym poster: 81d338c731cc7ee25b785fa7424fedb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (vi?) er invitert i bryllup i sommer.

Jeg har vært samboer i 11 år, noe som brudeparet vet meget godt. Invitasjonen var i mitt navn og det sto at jeg var invitert. Ikke et ord om min samboer. De har også laget "event" på Facebook, og der står jeg som invitert - og min samboer er ikke med på listen.

Jeg sendte en hyggelig epost til bruden og takket for invitasjonen. Og spurte om min samboer også var invitert. Jeg understreket også at det overhodet ikke var noe problem for oss dersom jeg var invitert alene. Jeg skrev at jeg gjerne kom alene, dersom det var kun meg som ble invitert.

Svaret var at min samboer "selvfølgelig"(?) også er invitert.

Men jeg føler meg litt usikker, og synes situasjonen er vanskelig.

I kortet kunne det vært en forglemmelse, men når du glemmer på fb også? Tja, har din samboer godt forhold til de ellers? Har du merket før at de ikke har kjemi? Få følelsen av at Selvfølgelig er han invitert etterpå....lukter

Anonym poster: a9ecb42ac863f2f51a7053e95a308afc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt ut pr husstand. Jeg håper ingen tror de ikke er invitert. :O

Sendt pr.husstand? Hvordan har du kontroll på hvor ange som kommer da?

Om du sendte til oss,så ville jeg jo lurt på om det var jeg og min mann,men ungene er de invitert? (store unger)

Så du kan godt planlegge selskap til 40,men det kan komme 60-70?

AnonymBruker
Skrevet

Sendt pr.husstand? Hvordan har du kontroll på hvor ange som kommer da?

Om du sendte til oss,så ville jeg jo lurt på om det var jeg og min mann,men ungene er de invitert? (store unger)

Så du kan godt planlegge selskap til 40,men det kan komme 60-70?

Jeg har laget nettside for bryllupet. Der står det at det er opp til foreldrene om de vil ha barna med, bare de sier det til oss når de svarer. Men jeg har ikke skrevet noe om samboere. Jeg tenkte det var selvforklarende.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har laget nettside for bryllupet. Der står det at det er opp til foreldrene om de vil ha barna med, bare de sier det til oss når de svarer. Men jeg har ikke skrevet noe om samboere. Jeg tenkte det var selvforklarende.

Tar dere som en selvfølge at alle har facebook? Dette spørsmålet er ikke rettet til deg spesielt, men generelt.

• Liker 1
Skrevet

Tar dere som en selvfølge at alle har facebook? Dette spørsmålet er ikke rettet til deg spesielt, men generelt.

Hun skrev da ikke noe om facebook. Nettside regner man vel med alle har tilgang på, da man kun trenger internett.

• Liker 2
Skrevet

Arabella mente AB#9, ikke TS.

Skrevet

Arabella mente AB#9, ikke TS.

Ja? Og AB#09 skriver nettside og ikke facebook? Ser også at hun spør generelt men ja..

Ts; Nå har du jo spurt og hun sa ja. Ville ikke tenkt noe mer over det. Du presiserte jo i mailen at det ikke var noe problem hvis samboeren din ikke var invitert, så hun hadde jo anledningen til å si nei!

• Liker 3
Skrevet

Au, du har rett! Det blir noe helt annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Rar ting å gjøre å ikke skrive navnet på alle som er invitert da.

• Liker 1
Skrevet

Rar ting å gjøre å ikke skrive navnet på alle som er invitert da.

Enig. Skaper jo bare forvirring!

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hun skrev da ikke noe om facebook. Nettside regner man vel med alle har tilgang på, da man kun trenger internett.

Jeg vet sannelig ikke om det er så lurt å vise hvor uvitende jeg er på dette området, men hva menes med en nettside? Hvordan lager man det? Jeg trodde det var det samme som å legge ut på facebook. (Kryper sammen skamfull forat jeg kan så lite :rodme: )

Skrevet

Jeg vet sannelig ikke om det er så lurt å vise hvor uvitende jeg er på dette området, men hva menes med en nettside? Hvordan lager man det? Jeg trodde det var det samme som å legge ut på facebook. (Kryper sammen skamfull forat jeg kan så lite :rodme: )

Hehehe, jeg vet ikke om du tuller eller om det er oldingtrådene som starter å gå inn på deg :wink: Men en nettside er alle "steder" på internett. Du er nå på en nettside, facebook er en nettside, vg.no er en nettside ect. Så man kan ha en "www.vigifteross.com" side, eller som mange har - en bryllupsblogg (wordpress.vigifteross.com f.eks.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...