up! Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Det lurer jeg på. Og hva skal til for å fenge deg i en bok? Hva skiller en god bok fra en dårlig bok?
Menneske Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Jeg liker å lese om skjønnlitteratur, eventyr og fantasi. Kan du definere ordet "fenge" som jeg ikke helt skjønner hva betyr? Hva som skiller en god bok fra en dårlig bok - Hvis fantasien er veldig spennende og bra og språket i boken veldig bra skrevet og lett å forstå så er det en god bok. Hvis boken gir mening i livet mitt, viser mye kjærlighet i innholdet, og at man aldri skal gi opp når det er kamp mellom det gode og onde, - som i eventyr. Mhv Menneske
up! Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2013 Enig, jeg liker også den typen bøker. Liker også når fiksjon og virkelighet blandes Med fenge mener jeg når man blir så slukt av boken at man ikke klarer å legge den fra seg, og når man på en måte skjønner at man er hekta allerede fra første side Men hva er det egentlig som skal til for å selge illusjonen i et eventyr? Som feks slukte jeg Harry Potter-bøkene, mens jeg synes Twilightbøkene var helt håpløse. Begge deler hadde skapt en fantasiverden, og jeg lurer på hva det er som får noe til å funke, mens noe annet igjen, som er i samme sjanger, ikke fungerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå