Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på. Og hva skal til for å fenge deg i en bok? Hva skiller en god bok fra en dårlig bok?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å lese om skjønnlitteratur, eventyr og fantasi. Kan du definere ordet "fenge" som jeg ikke helt skjønner hva betyr?

Hva som skiller en god bok fra en dårlig bok - Hvis fantasien er veldig spennende og bra og språket i boken veldig bra skrevet og lett å forstå så er det en god bok. Hvis boken gir mening i livet mitt, viser mye kjærlighet i innholdet, og at man aldri skal gi opp når det er kamp mellom det gode og onde, - som i eventyr. :)

Mhv Menneske :)

Skrevet

Enig, jeg liker også den typen bøker. Liker også når fiksjon og virkelighet blandes :)

Med fenge mener jeg når man blir så slukt av boken at man ikke klarer å legge den fra seg, og når man på en måte skjønner at man er hekta allerede fra første side :)

Men hva er det egentlig som skal til for å selge illusjonen i et eventyr? Som feks slukte jeg Harry Potter-bøkene, mens jeg synes Twilightbøkene var helt håpløse. Begge deler hadde skapt en fantasiverden, og jeg lurer på hva det er som får noe til å funke, mens noe annet igjen, som er i samme sjanger, ikke fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...