Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som her erfaring med Glo Minerals?

Gjest Aria.
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Og hvor i Oslo kan man prøve det?

Skrevet

Har blushen, storfornød! Veldig drøy i bruk, hadde min forrige i over åtte mnd (tror jeg). Sweet var en fin farge men litt for glitrende for min smak, rosebud var perfekt. Gir meg ikke urenheter. Kjøpte på coverbrands :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med foundationen? Løst pudder tenker jeg helst på :)

Bruker fairly light i Bare Minerals, men vil prøve Glo...

Anonym poster: 18d5cdef7ebe853f3a4ea0b79729590d

Skrevet

jeg har Sunkiss solpudderet og det er kjempebra! :) helt perekt til min hudtone i hvertfall - bruker det både sommer og vinter, og får en fin glød. veit dessverre ikke hvor man kan prøve produktene i Oslo da jeg fikk mitt fra Det Nye. må snart kjøpe ny og da skal jeg kjøpte fra Blivakker.no hvor det er billigst :)

Skrevet

Jeg elsker glo minerals! løspudderet er veldig bra, og kompaktpudderet har en kjempefin dekkevne :D

Har tidligere prøvd meg på; bareminerals, minerals hygienics, la minerals + isadora og loreal fra den tid da jeg ikke visste bedre :) Glo minerals er det jeg alltid faller tilbake på!

Favorittmerke :) det eneste jeg ikke har prøvd er flytende foundation.. den har jeg hørt litt blandede tilbakemeldinger på, men har litt lyst å teste den engang og :)

Skrevet

Det løse mineralpudderet fra Glominerals er veldig kremete i finishen, og gir litt glød. Men jeg synes holdbarheten er litt dårlig, og fargene har en tendens til å mørkne litt på huden. Dekkevnen er ganske god, synes jeg, på lik linje med Bare Minerals (Original, har ikke prøvd den matte versjonen).

Jeg bruker Fairly Light i Bare Minerals, og har Natural Light i Glo (løs). Den er litt gulere og ørlite mørkere, men Beige-fargene blir altfor rosa. I det pressede kan jeg bruke litt forskjellig: Golden Light, og enten Natural Fair eller Natural Light. Merkelig nok er Natural Fair/Light GULERE i fargen enn Golden Light, så her må man prøve seg fram for å finne riktig fargematch. Jeg har brukt opp veldig mange av de pressede foundationene fra Glo, for som Anonymbruker over meg, er det denne jeg alltid vender tilbake til når noe annet har feilet, og det skal gå raskt. :)

Jeg har tørr, sensitiv hud, og disse irriterer ikke huden min.

Skrevet

Er det noen butikker i Oslo hvor man kan prøve Glo Minerals?

Honesty: Du liker altså Glo bedre enn Bare Minerals?

Nå er jeg enda mer fristet til å prøve Glo

Lest litt om dagkremen med farge (sheer tint eller noe) og lyst til å prøve den, samt pressede foundationen, siden mange skryter av denne.

Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig begge. Bare Minerals Fairly Light er den beste fargematchen, og den har også best holdbarhet på huden. Men huden min er kresen, og BM kan bli litt uttørkende, og da kribler det. Glo føles bedre på, men fargene er ikke 100% (de er veldig gule, eller veldig rosa, men jeg har ikke prøvd Fair-varianten i løst (om det finnes), men Glo irriterer ikke huden min. Jeg finner altså feil med alt. For the record er det ikke bismuth som er problemet hos meg, for jeg reagerer for eksempel også på LA Minerals.Men den pressede foundationen anbefaler jeg gjerne, siden den er det produktet jeg har kjøpt om igjen suverent flest ganger. Vi snakker sikkert om 10 ganger her, og jeg kjøper aldri ting om igjen til vanlig.

Forhandlerliste fra Cosmedic (Google)

Endret av Honesty
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på løst og pressed pudder? Dekker den ene bedre enn den andre? :)

Anonym poster: 18d5cdef7ebe853f3a4ea0b79729590d

Skrevet (endret)

Nja, de har forskjellig finish, vil jeg si. Det løse er mer kremaktig og mindre matt, og kan sikkert bygges opp så det dekker temmelig godt, men jeg tipper at fet/blandingshud kan finne at huden blir litt blank utover dagen.

Det pressede er mattere, og derfor bedre egnet for fetere hudtyper. Jeg synes dekkevnen er veldig god, uten at man får maskeansikt.

Min favoritt er nok det pressede, fordi det dekker bra, gir en troverdig finish, fargene er bedre, samt at påføringen er mye enklere.

Endret av Honesty
  • Liker 1
Skrevet

Coverbrands har rabattt på noen produkter på Glo Minerals, bla flytende foundation. Jeg har veldig lyst til å prøve, men aner ikke hva slags farge jeg skal kjøpe. I BM har jeg beige medium, og på annen flytende foundation bruker jeg medium. Kjedelig å kaste bort penger om fargen ikke passer

Skrevet

mener å huske å ha lest en tråd her inne for ganske lenge siden hvor det var snakk om ulike mineralmakeup-er. Det ble lagt ved eller linket til en liste som viste hvilke farger som tilsvarte det samme i sminke fra andre merker. altså hvis du bruker light i bare minerals tilsvarer det xxx i everyday minerals og fargen xxx i glo minerals. har forsøkt å funnet denne linken eller listen, men finner den ikke igjen. noen som kan hjelpe til? den er til stor hjelp hvis man er usikker på nyanser og farger dersom man ønsker å prøve sminke fra andre merker:)

Skrevet

Glo Minerals e supert! Jeg bruker pressed base, honey light. Forskjellen er at mineralene her er trippelknuste, ID/Bare Minerals er knust bare to, jeg merker stor forskjell, får en mye finere glød i ansiktet og blir aldri grå - med mindre jeg har tatt for mye på.

Jeg bruker også concealeren, blushen, og har prøvd perfection powder og matt-finish powder. Kommer ikke ikke til å bytte noen av disse ut!

Jeg bestiller på nett, det anbefales. Venter på å få tilsendt primeren, hydramist sprayen og foundation i flytene form. Overbevist om at jeg også vil elske disse produktene!

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig begge. Bare Minerals Fairly Light er den beste fargematchen, og den har også best holdbarhet på huden. Men huden min er kresen, og BM kan bli litt uttørkende, og da kribler det. Glo føles bedre på, men fargene er ikke 100% (de er veldig gule, eller veldig rosa, men jeg har ikke prøvd Fair-varianten i løst (om det finnes), men Glo irriterer ikke huden min. Jeg finner altså feil med alt. For the record er det ikke bismuth som er problemet hos meg, for jeg reagerer for eksempel også på LA Minerals.Men den pressede foundationen anbefaler jeg gjerne, siden den er det produktet jeg har kjøpt om igjen suverent flest ganger. Vi snakker sikkert om 10 ganger her, og jeg kjøper aldri ting om igjen til vanlig.

Forhandlerliste fra Cosmedic (Google)

Hvordan påfører man det pressede mineral foundation til Glo, bruker man samme fremgangsmåte som ved løst mineralpudder..?!!

Anonym poster: f818e260b3c45fbe359ab7ce72ce8238

Annonse
Skrevet

Du kan enten bruke en kost, eller du kan bruke svamp til påføring. Jeg gjør begge deler litt om hverandre. Kost gir et mer transparent resultat, men støver litt mer, mens svamp gir mer dekkevne, og støver mindre/ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

... og da skal jeg kjøpte fra Blivakker.no hvor det er billigst :)

Sjekk https://sap193.channeladvisor.com/m-432-foundation.aspx (rabattkoden SUN20 gir 20% frem til 6. mai, slik at man kommer under 200-grensen). Frakt ca. USD 12,95/NOK 75,00. Jeg har bare god erfaring med Prettyskin4less.

Anonym poster: a560a72c748790e783ae3ec09b69c9aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker Glo Minerals fremfor Id Bare Minerals. Jeg syns faktisk at ID er penest på meg, men Glo holder lengre, og huden min tåler den bedre. Etter langtids bruk av ID fikk jeg fullt at hudormer på nesa og i kinnene, så tydelig at porene mine ble tettet av den. Jeg har bare prøvd løst pudderfoundation i begge, men skal snart bestille og prøve Glo i pressed også, da jeg syns den virker bedre for sommerbruk, lettere og skal visst være mer matt på de blanke partiene :)

Anonym poster: f818e260b3c45fbe359ab7ce72ce8238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...